۰ نفر

سفر با مینی‌کمپر در عصر کرونا

۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷
کد خبر: 504177
سفر با مینی‌کمپر در عصر کرونا

در روزهای کرونایی استفاده از مینی‌کمپرها در دنیا رشد فزاینده‌ای داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، سال بدنام2020 که بسیاری از جنبه‌های زندگی را نابود و یا با محدودیت روبه‌رو کرد، حاوی نکات قابل‌توجهی نیز بود. ازجمله پیشرفت‌هایی که در این سال شاهد آن بودیم، توسعه «مینی‌کمپرها» بود. به گزارش نیو اطلس، در این سال روش‌های بسیار خلاقانه‌ای برای رفاه کامل زندگی در وسایل نقلیه کوچک شکل گرفت.

سال جدید درست از همان جایی که سال2020 متوقف شده است شروع می‌شود. استارت‌آپ آلمانی Vanderer یک پیش‌نمایش از مینی‌کمپر خود با نام Urban Camper را با وسایلی کامل و سالن غذاخوری قابل‌تبدیل، مبلمان، آشپزخانه و 4جای خواب، ارائه داده است که همه اینها زیر 30هزار یورو آب می‌خورد. این استارت‌آپ ایده‌های خود برای ساخت یک ون سفری را روی سیتروئن برلینگو ایکس‌ال 110اسب‌بخاری پیاده کرده است.

در این نمونه، عبارت «XL» را باید کاملاً نسبی دانست و نباید خیلی روی آن حساب باز کرد، چون اینجا ابعاد چندان بزرگ نیستند. در این خصوص باید گفت که کوچک‌ترین وانت سیتروئن با ابعاد کمتر از 5متر در 475سانتی‌متر می‌تواند یک مینی‌کمپر واقعی به‌حساب بیاید. سقف بازشوی آن برای گسترده‌تر کردن فضای داخلی پیش‌بینی شده است و یک سقف متحرک با تخت‌خواب یکپارچه با ابعاد 185در110سانتی‌متر می‌تواند در این فضا مورد استفاده قرار بگیرد. وقتی سقف باز است، فضای داخلی زیادی ایجاد می‌کند و درصورت بسته بودن سقف، ارتفاع وسیله‌نقلیه به 190سانتی‌متر کاهش پیدا می‌کند که در این صورت می‌توان آن را به راحتی به داخل پارکینگ برد. Urban Camper به‌صورت استاندارد 5نفره به بازار عرضه می‌شود و می‌تواند به 7صندلی به‌صورت اختیاری ارتقا پیدا کند.

بنابراین تبدیل به‌صورت ماژولار صورت می‌‌گیرد و این به‌گونه‌ای طراحی شده که به راحتی قابل نصب و حذف خواهد بود تا به مالک اجازه دهد بین رانندگی خانوادگی روزمره، حمل‌ونقل بار و کمپینگ جای انتخاب داشته باشد. کیت ویژه کمپ به فضای صندوق عقب بسته می‌شود و به ون امکان خوابیدن یک خانواده 4 نفره را می‌دهد. صندلی‌های عقب قابلیت جمع‌شدن را دارند و این به افزایش فضا در انتهای ون این وسیله نقلیه کمک ویژه‌ای می‌کند. تجهیزات پخت‌وپز به‌صورت کشویی می‌تواند درحالی‌که به‌ خودرو متصل است به بیرون هدایت شود و در فضای باز مورد استفاده قرار بگیرد.