۰ نفر

بهترین ترفند‌ها برای شارژ کردن سریع باتری موبایل

۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۳۴
کد خبر: 502759
 بهترین ترفند‌ها برای شارژ کردن سریع باتری موبایل

این روز‌ها زمان بسیار زیادی از روز خود را مشغول کار با گوشی‌های هوشمند و انجام کار‌های خود با آن هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، یکی از بهترین ترفند‌ها برای شارژ سریع باتری موبایل قرار دادن آن در «حالت هواپیما» است. از آنجایی که حالت هواپیما تمام فرکانس‌های رادیویی و مخابراتی دستگاه شما را غیرفعال می‌کند، با فعال بودن این قابلیت، گوشی شما تاحدی سریع‌تر از حالت عادی شارژ خواهد شد.

این روز‌ها زمان بسیار زیادی از روز خود را مشغول کار با گوشی‌های هوشمند و انجام کار‌های خود با آن هستیم. به طور متوسط هر شخص حدود ۴.۷ ساعت از روز خود را صرف کار کردن با موبایل می‌کند. با این وجود داشتن باتری مناسب و گوشی شارژ شده یکی از نکات مهم و ضروری استفاده از آن‌هاست و کاربران همیشه به دنبال پیدا کردن راهی برای سریع شارژ کردن گوشی خود بوده‌اند.

در این بین یک راه حل ساده می‌تواند به شارژ سریع گوشی شما کمک کند و آن قرار دادن گوشی در «حالت پرواز» است. در واقع با فعال کردن این قابلیت، ارتباط گوشی با دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی قطع می‌شود و همچنین محل قرارگیری گوشی روی نقشه و GPS نیز قطع می‌شود. همه این موارد باعث می‌شود تا انرژی با قدرت بیشتری به باتری منتقل شود.

آزمایش‌های مختلف نشان می‌دهد که این ترفند واقعا کاربرد دارد و حتی شرکت «ورایزن» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اپراتور‌های موبایل آمریکا نیز آن را تایید کرده است. گوشی شما در حالت معمول به صورت مداوم، در حال ارتباط برقرار کردن با آنتن‌های مخابراتی و مشخص کردن مکان دقیق شما بر روی نقشه است. تمام این قابلیت‌ها باعث می‌شوند تا شارژ گوشی شما بسیار سریع‌تر خالی شود و میزان مصرف بسیار زیادی دارند.

البته از این ترفند نباید انتظار معجزه داشت. وب سایت CNET چند سال پیش این ویژگی را بر روی دو گوشی آزمایش کرد و با انجام آن به ترتیب با ۴ و ۱۱ دقیقه زمان کمتر برای شارژ روبرو شد؛ بنابراین حالت هواپیما ممکن است چند دقیقه در زمان شارژ گوشی هوشمند شما صرفه‌جویی کند، اما باید در نظر داشت که انجام این کار با وجود صرفه‌جویی در زمان، ارزش از دست دادن تمام اتصالات گوشی را داشته باشد.