۰ نفر

تحقق وعده وزیر ارتباطات؛

اینترنت زیرساخت ۲۵درصد ارزان شد

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳
کد خبر: 502235
اینترنت زیرساخت ۲۵درصد ارزان شد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد پهنای باند‬⁩ اینترنت زیرساخت، ۲۵ درصد ارزان شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- چندی پیش در گفت‌وگوی اینستاگرامی خود با کاربران درباره قیمت اینترنت گفته بود که اینترنت نه تنها گران نشده و نخواهد شد که در صورت رشد ترافیک، سال آینده قیمت اینترنت ارزان می‌شود.

از سویی به‌تازگی خبری ‌مبنی ‌بر احضار وزیر ارتباطات به دادسرای فرهنگ و رسانه در رسانه‌ها منتشر شد که حکایت از اعلام جرایمی توسط دادستان کل کشور علیه وزیر ارتباطات داشت. در متن این خبر آمده بود که محمدجواد آذری جهرمی به دلیل استنکاف از اجرای اوامر قضایی در مورد فیلتر کردن اینستاگرام علی‌رغم حکم صادره، استنکاف از اجرای دستورات مقام‌های دولتی که اشاره به ابلاغ رییس مرکز ملی فضای مجازی به وزارت ارتباطات برای کاهش پهنای باند بین‌الملل و محدودسازی پیام رسان‌های خارجی دارد، احضار شده است.

البته پس از آن حسن روحانی، رئیس‌جمهوری با اشاره به احضار اخیر آذری جهرمی گفت: از وزیر ارتباطات تشکر می‌کنم. پهنای باند کاری عظیم و به معنی مبارزه با فساد است و کسی نمی‌تواند با مبارزه با فساد مخالف باشد. اگر می‌خواهید کسی را برای مبارزه با فساد احضار کنید، باید من را احضار کنید، نه وزیر من را.

از سوی دیگر، حسین فلاح جوشقانی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امروز در توئیتر نوشت: با پیشنهاد وزارت ارتباطات و تصویب کمیسیون تنظیم مقررات، ⁧پهنای باند‬⁩ اینترنت زیرساخت، ۲۵ درصد ارزان شد.

البته این کاهش قیمت درحالی است که شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند را به اپراتورها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی می‌فروشد. باید دید کاهش قیمت پهنای باند اینترنت زیرساخت، چه تاثیری بر قیمت نهایی برای کاربران خواهد داشت.

همچنین حمید فتاحی - مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در توییتر نوشت: پیشرفت زیرساخت‌ ارتباطی شبکه ملی اطلاعات بیش از ۸۰ درصداست. آنچه در برخی برداشت‌های مغرضانه از ارزیابی‌های منصفانه مرکز ملی، پیشرفت ۲۵ درصدی گزارش شده، اجزایی از زیرساخت اطلاعاتی است.