۰ نفر

شرکت اپل مطرح کرد؛

هشدار مهم درباره آیفون ۱۲

۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۳۲
کد خبر: 501278
هشدار مهم درباره آیفون ۱۲

اپل به دارندگان آیفون ۱۲ هشدار داد تا این گوشی را به ایمپلنت‌های پزشکی مانند ضربان‌ساز قلب نزدیک نکنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ این شرکت با انتشار پیامی‌ در صفحه پشتیبانی محصولات خود نوشت که خاصیت مغناطیسی مگ سیف می‌تواند باعث بروز اختلال در عملکرد برخی از دستگاه‌های پزشکی همانند ضربان‌ساز یا شوک الکتریکی شود. طبق اطلاعات منتشر شده، برای جلوگیری از بروز این مشکل، فاصله آیفون ۱۲ با این دستگاه‌ها باید حداقل ۶ اینچ (۱۵ سانتی‌متر) باشد.

این میزان فاصله برای مواقعی است که گوشی در حالت شارژ شدن نیست. اما اگر گوشی به‌صورت وایرلس و با فناوری مگ‌سیف درحال شارژ باشد، این فاصله باید تا ۳۰ سانتی‌متر افزایش یابد. این اطلاعات از سوی اپل درحالی مطرح شد که چند روز قبل برخی از پزشکان اعلام کردند که گوشی‌های جدید آیفون می‌توانند باعث بروز اختلال در عملکرد ایمپلنت‌ها شوند.

در آزمایشی که توسط پزشکان صورت گرفت، مشخص شد که وقتی گوشی آی‌فون ۱۲ در نزدیکی دستگاه شوک الکتریکی قرار می‌گیرد، دستگاه از کار می‌افتد. اگرچه اپل در ابتدا این مساله را نپذیرفت اما بعد از چند روز تغییر عقیده داد و صفحه پشتیبانی خود را به‌روزرسانی کرد.

البته این نگرانی نیز در بین کاربران به وجود آمده که احتمالا این فناوری می‌تواند برای بدن انسان نیز مضر باشد. اما گفته می‌شود که اگر گوشی درون جیب شلوار قرار گیرد، خطری کاربر را تهدید نخواهد کرد. اما شاید اگر درون جیب کت یا جیب پیراهن قرار گیرد، به قلب یا دیگر اندام‌های بدن آسیب برساند. اپل رسما تایید کرده که در نسل جدید گوشی‌های این شرکت یعنی مدل‌های جدید آی‌فون ۱۲ از مگنت‌های بیشتری استفاده شده و حال باید منتظر ماند و دید که واکنش کوپرتینونشین‌ها در قبال پیامدهای این تصمیم چه خواهد بود.