۰ نفر

برای سایت فروشگاهی چه هاستی انتخاب کنیم؟

۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۵۸
کد خبر: 495033
برای سایت فروشگاهی چه هاستی انتخاب کنیم؟

انتخاب هاست برای یک سایت فروشگاهی در کنار انتخاب دامنه مناسب یکی از مهمترین تصمیماتی است که باید در ابتدای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، بگیرید. تعداد گزینه های موجود می تواند باعث سردرگمی و انتخاب نامناسب هاست شود که در آینده مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

شرکت دیتاسنتر سینداد این مقاله را بر اساس سال ها تجربه برای راهنمایی و پاسخ دادن به سوالاتتان در این زمینه فراهم کرده است. تمام اطلاعاتی که برای خرید سرور مناسب سایت فروشگاهی نیاز دارید در این مقاله پوشش داده شده است البته می توانید برای مشاوره بیشتر با همکاران ما در تیم فنی تماس گرفته و از دانش به روز و تجربه بالای آنها کمک بگیرید. سینداد بر اساس تجربه فنی و همچنین اتکا به قدرت تامین تجهیزات و بازرگانی، می تواند بر اساس خواسته های مشتریان، دیتاسنتر مقرون به صرفه و استانداری را طراحی و پیاده سازی کند.

ه

انواع هاست برای فروشگاه آنلاین

برای انتخاب هاست مناسب ابتدا باید با گزینه های موجود و امکانات آنها آشنا شوید و سپس برای انتخاب، اقدام کنید:

1 - هاست اشتراکی     (shared hosting)

هاست اشتراکی یک فضای سرور بین چندین سایت است که روی یک IP  مشترک تعریف می شود. وقتی شما از این گزینه استفاده می کنید یعنی شما یک سرور مشترک با چند وبسایت دیگر استفاده می کنید که به معنی به اشتراک گذاشتنIP  وبسایت شما با وبسایت های دیگر است. به عبارت دیگر، هاست یک کامپیوتر بسیار قوی ست که تعداد زیادی سایت بر روی آن قرار می گیرد و هر وب سایت به قسمتی از آن، از طریق کنترل پنل شخصی، دسترسی دارند.

نقاط قوت و ضعف هاست اشتراکی چیست؟

نقاط قوت هاست های اشتراکی:

  • مقرونه به صرفه: شاید هاست گران تر باشد اما توجه داشته باشید هزینه نرم افزارها، لایسنس و بک آپ و ... در این قیمت، محاسبه شده است. بنابراین هزینه آن، برای سایت های کوچک بسیار بصرفه است اما برای سایت های بزرگ به هیچ وجه توصیه نمی شود.
  • مدیریت آسان: این خدمات به صورتی ارائه می شود که هر شخصی با و یا بدون دانش فنی قادر به مدیریت وبسایت خود باشد.
  • امنیت بالا: این هاست ها امنیت بالایی دارند و آنتی ویروس مناسب با لایسنس معتبر، بر روی آنها نصب شده است.

نقاط ضعف هاست های اشتراکی:

  • همسایه های ناشناس: شما IP  خود را با وبسایت های ناشناس زیادی به اشتراک می گذارید. در نتیجه اگر یکی از وبسایت ها مطالب نامناسبی منتشر کند ممکن است باعث آسیب رسیدن به شما شود.
  • محدودیت منابع: در هاست اشتراکی، منابع CPU و  Ramمحدود است.
  • سئوSEO  : هر چند گوگل این را تایید نکرده اما استفاده از هاست اشتراکی ممکن است اثری منفی بر موقعیت شما در سرچ گوگل داشته باشد.

اگر در ابتدای پروژه خود هستید با توجه به کم بودن بازدید وب سایت و بودجه کمی که در اختیار دارید می توانید از هاست اشتراکی استفاده کنید، اما پس از رشد کار خود بهتر است به فکر گزینه هایی باشید که در ادامه مقاله به آن ها اشاره می شود.

2 - سرور مجازی خصوصی VPS

نوعی از به اشتراک گذاشتن سرور است که در آن هر قسمت به صورت جداگانه روی یک ماشین مجازی کار می کند. هر سرور مجازی خصوصی سیستم عامل خود را دارد و می تواند به صورت جداگانه مدیریت شود. معمولا سرویس هایی با حداقل حجم 25-20 GB  را ارائه می دهند که برای یک فروشگاه آنلاین معمولی مناسب است.

 VPS  با دسترسی به مدیریت سایت و بدون دسترسی به مدیریت سایت

در این نوع هاست ها دو گزینه وجود دارد:

  • با دسترسی به مدیریت سایت: خود شما سرور را مدیریت می کنید. این نوع سرور بسیار ارزان تر از نوع دوم است اما شما یا باید دانش فنی بالایی داشته باشید و یا یک ادمین برای سایت خود استخدام کنید.
  • بدون دسترسی به مدیریت سایت: شرکت ارائه دهنده سرور را مدیریت می کند.

همچنین از نظر پنل کنترل دو گزینه کلی وجود دارد:

DirectAdmin  و  Cpanel  که هر دو از نظر مدیریت ساده هستند و امکانات مشابهی را ارائه می دهند.

نقاط قوت و ضعف VPS:

نقاط قوت سرور مجازی

  • منابع بالا: با خرید این نوع سرور، می توانید منابع را مطابق با نیازتان انتخاب کنید و محدودیت کاهش می یابد.
  • مقرون به صرفه: سرور مجازی برای سایت های نیمه حجیم، مقرون بصرفه است.
  • شخصی سازی: می توان سرور مجازی را بر اساس نیازهایتان، شخصی سازی یا customize کنید.

نقاط ضعف سرور مجازی

  • افزایش هزینه ها: با خرید این سرور ملزم به پرداخت هزینه نرم افزارها و لایسنس آنها خواهید بود.
  • نیاز به دانش مدیریت سرور: برای استفاده از این سرور باید توانایی مدیریت آن را داشته باشید و دانش خود را ارتقا دهید.

3 - سرور اختصاصی

سرور اختصاصی به این معنی است که تمام فضای موجود به شما اختصاص دارد. تمام پهنای باند و منابع فقط به شما اختصاص دارند. این گزینه برای فروشگاه های آنلاین بزرگی است که دارای حجم ترافیک خیلی بالایی هستند.

در انتخاب هاست چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

مهم ترین نکات برای انتخاب یک هاست مناسب فروشگاه های اینترنتی عبارتند از:

حجم ذخیره سازی مناسب هاست

اگر از ویدئوها یا تصاویر با حجم بالا در وبسایت خود استفاده می کنید، استفاده از هاست اشتراکی ممکن است برای شما مشکلاتی ایجاد کند.

انتخاب شرکتی با خدمات بالا

برای اینکه برخی از مسئولیت ها و مشغله های ذهنی خود را کاهش دهید، حتما از شرکت هایی با خدمات مناسب خرید کنید. برخی از این خدمات عبارتند از:

  •  ترافیک یا پهنای باند: ترافیک میزان داده ای است که شما به صورت ماهانه انتقال می دهید که وابسته به تعداد بازدیدهای وبسایت و اطلاعاتی که شما در وبسایت قرار می دهید، است.
  • تعداد دامنه ها : بعضی از هاست های اشتراکی امکان استفاده بیش از یک دامنه را به شما می دهند.
  • آدرس ایمیل : شرکت ها معمولا بیست تا سی اکانت ایمیل را به شما پیشنهاد می دهند.

عملکرد سرویس ارائه دهنده خدمات

مطمئن شوید که وبسایت شما سریع باشد. داشتن یک هاست با کیفیت مناسب، به دوری از مشکلات اوج گرفتن ترافیک کمک می کند و وبسایت شما سریع تر شود.

  • SSD : مطمئن شوید که هاست از SSD یا MDM استفاده می کند. تعداد کمی از شرکت ها از HDD استفاده می کنند اما برای اطمینان حتما قبل از خرید این گزینه را بررسی کنید.
  • RAM : هر چه  RAM بیشتر باشد عملکرد وبسایت بهتر است. پیشنهاد ما برای  سرویس های  VPS استفاده از حداقل دو تا سه گیگابایت RAM است.
  • پهنای باند: حداقل پهنای باند 100 Mbps پیشنهاد می شود.

پشتیبانی همدلانه ارائه دهنده سرویس:

متاسفانه برخی از شرکت های ارائه دهنده سرویس های هاست، پشتیبانی ضعیفی دارند که به دلایلی مانند ناکافی بودن دانش و تجربه  و یا عدم مسئولیت پذیریست. البته بیشتر شرکت ها تمرکز خود را روی بهبود این گزینه می گذارند زیرا در انتخاب هاست یک فاکتور کلیدی است.

ممکن است در ابتدا اهمیتی به این گزینه ندهید اما زمانی که با مشکلات فنی برخورد کنید ارزش واقعی پشتیبانی که  شرکت به شما ارائه می دهد معلوم می شود.

خفظ امنیت سرور توسط ارائه دهنده خدمات:

بدافزارها، هرزنامه ها و... می توانند امنیت وبسایت شما را تهدید کنند. یک شرکت هاستینگ خوب نه تنها باید قابل اتکا باشد بلکه باید در صورت مورد حمله قرار گرفتن فروشگاه آنلاین شما از شما محافظت کند.

  • تهیه BackUp : پشتیبان گیری یک مزیت برای شرکت های فروشنده سرور است. اگر بدانید که هاست در صورت بروز مشکل قادر به بازگرداندن اطلاعات شما است خیالتان راحت تر است.
  • گواهینامه SSL : وبسایت شما باید گواهینامهSSL داشته باشد، مطمئن شوید که هاست شما از گزینه https پشتیبانی می کند.
  • نرم افزارهای آنتی ویروس: از نصب آنتی ویروس بر روی هاست توسط ارائه دهنده خدمات مطمئن شوید.

سازگاری هاستینگ با سیستم مدیریت محتوای وب سایت(CMS)

قبل از هر چیز مطمئن شوید که هاستینگ مورد نظرتان، سیستمی سازگار با CMS وب سایتتان دارد. در حقیقت همه ی آن ها یک کار را انجام می دهند اما خدمات متفاوتی که ارائه می دهند فاکتور تعیین کننده است:

  • نصب اتوماتیک : نصب مستقیم CMS  را پیشنهاد می دهد.
  • راهنمای کاربر : ارائه می شود تا نحوه استفاده از برنامه ای که انتخاب کرده اید را به شما آموزش دهد.
  • افزونه ها : افزونه هایی مخصوص هر CMS  در نظر گرفته می شود.
  • پشتیبانی ویژه : می تواند شامل انجمن ها و پشتیبانی مشتری برای هر CMS باشد.

ویژگی های هاستینگ خوب برای خرید سرور

شرکت دیتاسنتر سینداد توصیه می کند هاستینگی را انتخاب کنید که امنیت اطلاعاتتان را فراهم کرده و از هاردهای  SSD و   MDM  استفاده کند. در خرید سرور مجازی، مطمئن شوید که شرکت ارائه دهنده سرویس، از هاردهای RAID (روشی برای گروه بندی درایوهای فیزیکی مجزا در یک درایو بزرگتر ) استفاده می کند. هاستینگ مورد انتخابتان باید CMS وبسایتتان را پشتیبانی می کند و با آنتی ویروس های معتبر، امنیت آن را فراهم کنید. همچنین از سخت افزارهای به روز برای مدیریت سرورهای خود کمک بگیرد. همچنین شرکت های ارائه دهنده خدمات معمولا امکاناتی را برای تغییر آسان خدمات شما به خدماتی پیشرفته تر را ارائه می دهند و می توانید از این طریق هاست خود را ارتقا دهید.

هه