۰ نفر

هوآوی به دنبال شکست انحصار اندروید؛ نصب هارمونی روی ۱۰۰میلیون دستگاه هوشمند

۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۳۳
کد خبر: 494762
هوآوی به دنبال شکست انحصار اندروید؛ نصب هارمونی روی ۱۰۰میلیون دستگاه هوشمند

شرکت هوآوی قصد دارد با انتشار HarmonyOS 2.0 به انحصار اندروید پایان دهد. با برنامه‌ریزی و مذاکرات انجام شده سیستم عامل هارمونی در آینده‌ای نزدیک روی 100 میلیون دستگاه هوشمند نصب خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، هم اکنون هوآوی در حال آزمایش سیستم عامل اختصاصی خود در برخی از مدل‌های گوشی هوشمند در کشور چین است، اما باید بدانید که این سیستم عامل فقط برای گوشی‌های هوشمند طراحی نشده است. هوآوی اهداف بسیار بزرگ‌تری را مدنظر قرار داده و قصد دارد با سیستم عامل هارمونی بتواند اکوسیستم خانگی را هم تحت سلطه خود قرار دهد؛ البته هوآوی این کار را به تنهایی انجام نخواهد داد و به صورت رسمی اعلام کرده  که با 40 تولیدکننده بزرگ برای استفاده از سیستم عامل هارمونی در بیشتر از 100 میلیون دستگاه به توافق رسیده است؛ کلیه توافق‌ها با برندهای شناخته‌شده از اکوسیستم فناوری چین انجام شده به نظر می‌رسد هوآوی می‌تواند در آینده نزدیک، گام‌های بیشتری برای بین‌المللی کردن سیستم عامل هارمونی بردارد و به نوعی، انحصار سیستم عامل اندروید گوگل را بشکند. البته این پایان ماجرا نبوده و هوآوی خبرهایی مبنی بر همکاری با بیشتر از 120 شرکت تولیدکننده لوازم خانگی و 20 تولیدکننده سخت افزار برای تولید محصولات مبتنی بر سیستم عامل هارمونی در سال آینده میلادی را ارائه کرده است.

با این که هنوز نسخه بتای سیستم عامل هارمونی در چین توسط هوآوی مورد آزمایش قرار گرفته است، اما این گام بزرگ هوآوی برای به دست آوردن استقلال کامل با وجود محدودیت‌های به وجود آمده قابل توجه است.

سیستم عامل انحصاری هوآوی به گونه‌ای توسعه‌یافته که می‌تواند در تعداد زیادی از دستگاه‌های هوشمند نصب شود. با اینکه گوشی‌های هوشمند را باید به عنوان هدف اصلی سیستم عامل هارمونی معرفی کرد، اما استفاده از آن برای ساعت‌های هوشمند، اتومبیل، تلویزیون و سایر دستگاه‌های هوشمند خانگی هم امکان‌پذیر خواهد بود. توانایی و قدرت سیستم عامل هارمونی، حداقل روی کاغذ هم توانسته محبوبیت زیادی را برای هوآوی به ارمغان آورد.

ی

رویداد مربوط به توسعه‌دهندگان هوآوی در تاریخ 30 دسامبر  در چین برگزار شد و در این مراسم، هوآوی به صورت رسمی اعلام کرد که با شرکای صنعتی خود برای توسعه فناوری و استفاده از سیستم عامل هارمونی، توافق کرده است.

یانگ هایسونگ، معاون گروه تجاری امور مشتریان هوآوی در این مورد گفت: «از زمان انتشار نسخه بتای هارمونی برای گوشی‌های هوشمند، تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان به اکوسیستم هارمونی جذب شده‌اند. ما در حال کار با توسعه‌دهندگان فعلی و جذب توسعه‌دهندگان جدید به منظور پیشبرد یک سناریوی کاملا پیروز هستیم.»

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت هوآوی در رویداد توسعه‌دهندگان، هدف‌های خود پیرامون گسترش سیستم عامل هارمونی را تشریح کرد و به نظر می‌رسد قصد دارد هارمونی را نه فقط برای گوشی‌های هوشمند خود، بلکه برای دستگاه‌های مختلف با برندهای متفاوت هم عرضه کند. لازم به ذکر است از زمان عرضه سیستم عامل HamonyOS 2.0 تاکنون بیشتر از 1800 گروه توسعه‌دهنده در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

در حقیقت هوآوی سعی دارد با استفاده از HarmonyOS 2.0 پایه‌هایی ایجاد کند که نه تنها رقابت با گوگل را به ثمر برساند، بلکه بتواند از هارمونی برای گسترش خدمات خود استفاده کند. در تاریخ 16 دسامبر 2020، هوآوی نسخه بتای هارمونی 2.0 را برای توسعه‌دهندگان و شرکای صنعتی خود در دسترس قرار داد و به صورت همزمان، آن را برای گوشی‌های Mate 30، P40 و تبلت MatePad Pro منتشر کرد. در ابتدا شباهت زیاد سیستم عامل HarmonyOS 2.0 به رابط کاربری EMUI 11 توجه کاربران را به خود جلب کرد، اما به علت متفاوت بودن هسته آن، عملکردهای اصلی تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است؛ این بدان معنا است که هوآوی توانسته سیستم عامل انحصاری خود را به گونه‌ای طراحی و تولید کند تا کاربران بتوانند تجربه بهتری را در مقایسه با اندروید کسب کنند.

مجموعه خبرها و تلاش‌های صورت گرفته از سوی هوآوی برای تولید، انتشار و گسترش سیستم عامل HarmonyOS 2.0 نشان می‌دهد که طرح این شرکت برای شکست انحصار گوگل و دستیابی به استقلال کامل، می‌تواند با موفقیت همراه خواهد بود و نه تنها در گوشی‌های هوشمند، بلکه این سیستم عامل در کلیه لوازم هوشمند خانگی نیز انقلاب ایجاد کند.