۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

تحلیل وضعیت بیت‌کوین در روزهای اخیر/ رشد ۲۵۰۰دلاری قیمت تنها در دو روز!

۷ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹
کد خبر: 493219
تحلیل وضعیت بیت‌کوین در روزهای اخیر/ رشد ۲۵۰۰دلاری قیمت تنها در دو روز!

قیمت بیت‌کوین به دنبال یک جهش بی‌سابقه وارد کانال 27هزار دلاری شد و ارزش بازار آن برای نخستین بار به بیش از نیم تریلیون دلار رسید.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ بر اساس برخی از تحلیل‌های انجام شده، انتظار می‌رود روند صعودی قیمت بیت‌کوین ادامه داشته باشد؛ زیرا این رمزارز از تاریخ ۱۶دسامبر که برای نخستین بار وارد کانال ۲۰هزار دلاری شد، رشد سریعی را تجربه کرده است. این ارز دیجیتالی در روز یکشنبه، پیش از تثبیت قیمت خود در ۲۷هزار و ۶۴۷دلار و ۲۳سنت، به بالاترین قیمت خود یعنی ۲۷هزار و ۶۶۶دلار و ۱۷سنت رسید.

این موضوع، یک رویداد بسیار مهم دیگر پس از دستیابی بیت‌کوین به کانال ۲۵هزار دلاری در تاریخ ۲۵دسامبر و کانال ۲۶هزار دلاری در تاریخ ۲۶دسامبر بوده است. با این صعود شگفت‌انگیز، ارزش بازار بیت‌کوین در حال حاضر از ۵۰۰میلیارد دلار فراتر رفته است.

جالب توجه است که این ارزش، بالاتر از ارزش بازار Visa، بزرگترین شرکت خدمات مالی جهان است. همچنین آمار ارائه شده نشان می‌دهد که در مقایسه، ارزش بازار بیت‌کوین اکنون از شرکت‌های سهامی عام مانند سامسونگ (۴۶۳.۶۳میلیارد دلار) و والمارت (۴۰۶میلیارد دلار) بالاتر است.

گفتنی است که در زمان نوشتن این گزارش (۷ دی) قیمت بیت‌کوین نسبت به روز گذشته تقریبا ۱۱.۱درصد افزایش یافته است.

این رمزارز مشهور جهان در سال جاری شاهد رشد بی‌سابقه‌ای بوده و ارزش آن در سال ۲۰۲۰، ۲۴۰درصد جهش را تجربه کرده است.

از زمانی که شرکت PayPal در ماه مارس اعلام کرد که به صاحبان حساب خود امکان استفاده از بیت‌کوین را می‌دهد، ارزش این رمزارز از ۵هزار دلار به ۲۵هزار دلار افزایش یافت. این رقم یک افزایش قابل توجه ۴۰۰درصدی را در هشت ماه گذشته نشان می‌دهد.

یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارز در هند پیش‌بینی کرده که ارزش بیت‌کوین تا سال ۲۰۳۰ ممکن است به بیش از ۱۳۵هزار دلار برسد. بیت‌کوین در حال حاضر ۶۶درصد از بازار جهانی ارزهای دیجیتالی را به خود اختصاص داده است.