۰ نفر

رییس دانشگاه صنعتی‌شریف مطرح کرد؛

لزوم تعامل بیشتر دانشگاهیان و مسئولان کشور

۶ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۱۲
کد خبر: 492892
لزوم تعامل بیشتر دانشگاهیان و مسئولان کشور

فتوحی گفت: برگزاری کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی اقدامی در جهت تعامل بیشتر دانشگاهیان با مدیران و مسئولان کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین، اولین نشست خبری «چهارمین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی» با شعار «تا 1404» با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت‌نظام، رییس دانشگاه صنعتی‌شریف و رییس شورای سیاست‌گذاری این کنفرانس در دانشگاه صنعتی ‌شریف برگزار شد.

محمود فتوحی؛ رییس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اهمیت رسالت اجتماعی دانشگاه و عرضه فناوری به جامعه، گفت: دانشگاه باید در راستای ماموریت خود یک سیاست و مسیر مشخصی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت سیاست‌گذاری علم و فناوری در دانشگاه، افزود: خوشبختانه امروزه مسئولان کشور به این نتیجه رسیده‌اند که در هر حوزه‌ای باید از توان متخصصان بهره‌ برد و برای افزایش بهره‌وری باید به دانشگاه رجوع کنند.

فتوحی ادامه داد: برگزاری کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی اقدامی در جهت تعامل بیشتر دانشگاهیان با مدیران و مسئولان کشور است.

رییس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به ایجاد رشته سیاست‌گذاری علم و فناوری نیز در این دانشگاه، تصریح کرد: سیاست‌گذاری در بخش‌های مختلف نیازمند نیروی‌انسانی متخصص است و به همین دلیل این رشته نیز در دانشگاه صنعتی شریف ایجاد شد. علاوه بر آن، تفاهم‌‎نامه همکاری نیز بین این دانشگاه و مرکز پژوهش‌های مجلس‌شورای‌اسلامی نیز منعقد شد تا ارتباط دوسویة بهتری ایجاد شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن اعتماد مسئولان به دانشگاه، یادآور شد: امید است این کنفرانس بتواند زمینه‌ساز تبادل نظر متخصصان و پژوهشگران با مدیران باشد خاصه در شرایطی که دانشگاه توانسته در حوزه عرضه فناوری در سال‌های اخیر عملکرد خوبی داشته باشد.

فتوحی با اشاره به نتایج سه دوره قبل کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی، تصریح کرد: دوره چهارم این کنفرانس در شرایطی برگزار می‌شود که کشور درگیر بیماری کرونا و تحریم است و از سوی دیگر، آخرین سال دولت نیز هست؛ به همین دلیل این دوره نسبت به ادوار گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است.

محسن رضایی؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و سعید سهراب‌پور؛ رییس شورای سیاست‌گذاری چهارمین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی نیز در این نشست حضور داشتند.