۰ نفر

سرنوشت بازی دو سر باخت سایت‌های قماربازی

۳ دی ۱۳۹۹، ۰:۵۹
کد خبر: 492109
سرنوشت بازی دو سر باخت سایت‌های قماربازی

رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان یافته پلیس فتای ناجا از مسدود سازی بیش از ۱۶هزار وب سایت و حساب کاربری (اکانت) قماربازی در سال ۹۹خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، سرهنگ نوروزی در استودیو گفتگو ویژه خبری ۳ شنبه شب شبکه دوم سیما افزود: وقتی صحبت از قمار می‌شود مشخص ۵ نقش مجرم مورد هدف ما قرار می‌گیرند که به اختصار می‌توان آن‌ها را به گردانندگان وب سایت‌های قمار، مدیران، حسابرسان و پشتیبانی کنندگان، مبلغان، اجازه دهندگان حساب‌های بانکی به سایت‌های قماربازی و در نهایت برنامه نویسان وب سایت‌های قماربازی تقسیم کرد.

وی بااشاره به مسدودی بیش از ۱۶ هزار حساب کاربری و وب سایت قماربازی در امسال گفت: این رقم شامل بیش از ۴۹۰۰ هزار وب سایت و حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی در قالب ۱۴۷۰ پرونده می‌شد.

سرهنگ نوروزی افزود: گاهی چند وب سایت توسط یک باند رسیدگی و مدیریت می‌شد که البته بعضاً مدیران اصلی این سایت‌ها در کشور ترکیه و دیگر کشور‌ها اقامت دارند.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ درصد از ۱۴۷۰ پرونده متخلفان وب سایت‌های قماری بازی به درخواست پلیس فتا و ضابطان قوه قضائیه تشکیل شده است ادامه داد: فقط ۷ درصد از این تعداد پرونده توسط شاکیان حقیقی در مراجع قضائی طرح شده است.

سرهنگ نوروزی تصریح کرد: در یک ماه گذشته در موضوع مبلغان وب سایت‌های قماربازی، حدود ۹۰۰ کانال در شبکه‌های اجتماعی از قبیل تلگرام شناسایی شد که در این روند ۳۰۲ نفر از مبلغان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان یافته پلیس فتای ناجا افزود: در این جریان بعضاً برخی از ورزشکاران و سلبریتی‌ها هم اقدام به تبلیغ سایت‌های قماربازی کرده اند که تاکنون نزدیک به ۱۰ نفر از این افراد شناسایی و تحویل مراجع قضایی شده اند.

سرهنگ نوروزی خطاب به مدیران و گردانندان وب سایت‌های قماربازی که ساکن خارج از کشور هستند نیز گفت: گرچه پروسه اعلام قرمز و رسیدگی‌های پس از آن کمی زمان براست، اما تا این لحظه ۲ نفر از این اشخاص به کشورمان استرداد شده اند و باقی این افراد هم بدانند حتماً به چنگال قانون گرفتار و به کشور استرداد خواهند شد.