۰ نفر

چیپ ۲۸ نانومتری هوآوی برای درایور نمایشگرهای اولد به تولید انبوه می‌رسد

۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۸
کد خبر: 487336
چیپ ۲۸ نانومتری هوآوی برای درایور نمایشگرهای اولد به تولید انبوه می‌رسد

هواوی و زیر برند های‌سیلیکون (HiSilicon) آن، تجربه‌ی زیادی در زمینه‌ی تولید چیپ‌های نیمه‌هادی دارند و حالا می‌خواهند از این توان فنی برای تولید چیپ درایور اختصاصی برای پنل‌های نمایشگر اولد استفاده کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، تامین قطعات مورد نیازش استقلال داشته باشد. لازم به ذکر است که چیپ‌هایی که توسط شرکت‌های چینی به عنوان درایور نمایشگرها ساخته می‌شوند، در مجموع کمتر از یک درصد بازار را در اختیار دارند. بنابراین اگر هواوی وارد این بازار شود، می‌تواند سهم شرکت‌های چینی از این بازار را به مقدار چشمگیری افزایش دهد.

چیپ‌های درایور یا همان راه‌انداز، چند وظیفه را در پنل‌های اولد بر عهده دارند و می‌توان گفت مثل پنل کنترلی در یک سیستم عمل می‌کنند. مهم‌ترین وظیفه‌ی چیپ‌های درایور این است که کیفیت تصویر در حال نمایش توسط نمایشگر را مدیریت کنند و مدیریت مصرف بهینه‌ی انرژی در پنل نمایشگر را هم بر عهده بگیرند. به عبارت دیگر، شاید بتوان چیپ‌های درایور را فناوری مرکزی استفاده شده در گجت‌های الکترونیکی مثل گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌هایی با نمایشگر بزرگ دانست.

هواوی چیپ درایور جدیدش را بر مبنای یک معماری اختصاصی تولید می‌کند. از قرار معلوم این چیپ با فناوری ساخت ۲۸ نانومتری تولید می‌شود و کار راه‌اندازی پنل‌های اولد را برای نمایشگرها انجام دهد.

در حال حاضر بازار چیپ‌های درایور نمایشگرهای اولد تحت سلطه‌ی یک شرکت شناخته‌شده‌ از کره جنوبی است و این شرکت با داشتن نزدیک به ۷۵ درصد از این بازار، سهم غالب را در اختیار دارد. سهم بازیگر بعدی از بازار درایور نمایشگر ۲۰ درصد است.

 

22

هر چه میزان نیاز به فناوری نمایشگر بیشتر می‌شود، شرکت‌های بیشتری به فکر می‌افتند که به تحقیقات روی چیپ‌های درایور روی بیاورند یا تحقیقات فعلی‌شان را گسترش دهند. هواوی هم قصد دارد حضورش در این بخش از بازار را بیشتر کند و از زیربرندهای‌سیلیکون (HiSilicon) که کار طراحی چیپ را انجام می‌دهد، برای طراحی چیپ‌های درایور اولد استفاده کند.

بنابر گفته‌ی مدیر عامل هواوی، چنگ‌دونگ (Yu Chengdong) کار طراحی این چیپ‌ها به پایان رسیده است و مرحله tape-out را که آخرین مرحله قبل از تولید نهایی به شمار می‌آید، پشت سر گذاشته‌اند و تولید انبوه چیپ‌های درایور هواوی از سال آینده‌ی میلادی شروع خواهد شد.

انتظار می‌رود که از این چیپ‌ها در گوشی‌های هوشمند هواوی و تلویزیون‌های هوشمندی که در سال آینده تولید می‌شوند نیز استفاده شود.