۰ نفر

به منظور کاهش هزینه‌ها انجام شد؛

اخراج ۱۰هزار کارمند IBM در اروپا

۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۰
کد خبر: 485001
اخراج ۱۰هزار کارمند IBM در اروپا

شرکت اینترنشنال بیزنس ماشین (IBM) به منظور کاهش هزینه ها در واحد خدماتش، قصد دارد حدود ۱۰ هزار موقعیت شغلی را در اروپا حذف کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: این تعدیل گسترده شامل حال حدود ۲۰ درصد از کارکنان شرکت IBM در اروپا می شود. عمده این تعدیل در آلمان و انگلیس و همچنین در لهستان، اسلواکی، ایتالیا و بلژیک انجام می گیرد.

این شرکت تعدیل نیرو در اروپا را پیشتر در دیدار با نمایندگان کارگری اروپایی مطرح کرده بود. ارزش سهام IBM پس از انتشار این خبر در نیویورک ۱.۶ درصد کاهش یافت. ارزش سهام IBM امسال ۸.۶ درصد نزول داشته است.

سخنگوی IBM اظهار کرد تصمیماتی که در خصوص کارکنان گرفته می شود به شکلی است که بتوانیم بهترین پشتیبانی را برای مشتریانمان انجام دهیم.

بزرگترین تعدیل در کسب و کار خدمات IT  شرکت IBM انجام می گیرد که فعالیتهای زیرساختی روزمره مانند مدیریت مراکز دیتای مشتری و حمایت سنتی از فناوری اطلاعات برای نصب، اجرا و تعمیر تجهیزات را انجام می دهد. این شرکت در اکتبر اعلام کرده بود قصد دارد این کسب و کار را مستقل کرده و به واحد جدید رایانش ابری هیبریدی و هوش مصنوعی خود متمرکز شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت IBM زمانی یک شرکت فناوری معتبر و نمادین بود اما ستاره اش در سالهای اخیر که شهرتش در خدمات رایانش و IT از شرکتهای فناوری جدیدتری مانند آمازون عقب افتاد، افول کرد.