۰ نفر

هواوی از فناوری‌های خودروهای هوشمند رونمایی کرد

۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۹
کد خبر: 471431
هواوی از فناوری‌های خودروهای هوشمند رونمایی کرد

شرکت هواوی با حضور در نمایشگاه بین‌المللی خودروی پکن در سال ۲۰۲۰ پیام مشخصی را به تمام دنیا مخابره کرد، اینکه این شرکت سازنده‌ی تجهزات مخابراتی می‌خواهد به صنعت خودرو هم ورود کند؛ صنعتی که در حال پشت سر گذاشتن انقلاب تکنولوژیکی است که منجر به هوشمندتر شدن خودروهای آینده خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، این نمایشگاه خودرو از شنبه‌ هفته گذشته شروع به کار کرد و تا روز ۱۵ اکتبر ادامه خواهد داشت. به نقل از یک گزارش منتشرشده توسط Gasgoo (رسانه‌ی فعال در صنعت خودرو)، هواوی در غرفه‌اش از آخرین دستاوردهای به‌دست‌آمده در حیطه رانندگی هوشمند، پلتفرم «کاکپیت» (Cockpit) هوشمند، برق‌رسانی هوشمندانه، ارتباط شبکه و سرویس‌های ابری مرتبط با خودرو رونمایی کرد.

با وجود اینکه موسس و دبیر هواوی «رن ژنگ‌فی» (Ren Zhengfei) به دفعات تکرار کرده است که هواوی برنامه‌ای برای ساختن خودرو ندارد، این شرکت به سرعت در حال حرکت به سمتی است که ارتباط سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری‌اش را با وسایل نقلیه‌ی هوشمند متصل به اینترنت برقرار کند.

هواوی در هفته‌ی گذشته از دو پلتفرم پردازشی نسل جدید رونمایی کرد. این سیستم‌های پردازشی برای رانندگی هوشمند طراحی شده‌اند و با نام‌های موبایل دیتاسنتر ۲۱۰ (MDC 210) و موبایل دیتاسنتر ۶۱۰ (MDC 610) شناخته می‌شوند. سیستم MDC 210  توانایی پردازش ۴۸ تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) را دارد و سطح ۲ خودکارسازی را به همراه می‌آورد. اما مدل MDC 610 نوید پردازش ۱۶۰ تریلیون عملیات در ثانیه را می‌دهد و توانایی پشتیبانی از سطح ۳ و ۴ خودکارسازی را می‌دهد.

 «زو ژیجون» (Xu Zhijun) یکی از مدیران هواوی در مصاحبه‌ای  با 21st Century Business Herald اعلام کرد که واحد تجاری راهکارهای خودروی هوشمند هواوی در سال جاری میلادی ۵۰۰ میلیون دلار [روی این صنعت] سرمایه‌گذاری خواهد کرد و در حال حاضر به دنبال سوددهی  و بازگشت سرمایه نیست.

همچنین هواوی به تازگی از آخرین نسخه‌ی سیستم عامل هارمونی (Harmony OS) رونمایی کرده است؛ سیستم عاملی که در آینده به گوشی‌های هواوی خواهد آمد. سیستم عامل هارمونی روی HiCar هواوی نصب شده و عملکردی مشابه CarPlay اپل را ارائه می‌دهد و برای هوشمندسازی درون خودرو کاربرد دارد. رانندگان با استفاده از HiCar می‌توانند بخش زیادی از قابلیت‌های خودکار خودروهایشان را با گوشی‌های هواوی کنترل کنند.