۰ نفر

شرکت والت دیزنی اعلام کرد؛

اخراج ۲۸هزار نفر از کارمندان والت دیزنی در آمریکا!

۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۲
کد خبر: 470859
اخراج ۲۸هزار نفر از کارمندان والت دیزنی در آمریکا!

شرکت والت دیزنی شب گذشته اعلام کرد که به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و بسته ماندن پارک‌های تفریحی‌اش به خصوص در کالیفرنیا 28 هزار نفر از کارمندانش را در آمریکا اخراج می‌کند.

به گزارش رویترز، شرکت والت دیزنی شب گذشته اعلام کرد که قصد دارد به خاطر کمبود مشتری و مراجعه کننده به پارک‌های تفریحی این شرکت تا بسته ماندن مراکز آن در ایالت‌هایی نظیر کالیفرنیا 28 هزار نفر از کارمندانش را اخراج کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این شرکت در بیانیه خود گفته البته دو سوم اخراجی‌ها کارمندان پاره وقت هستند.

از زمان شیوع ویروس کرونا والت دیزنی تمام پارک‌های بزرگ خود در سراسر جهان را تعطیل کرده است.

البته تنها یکی از پارک‌های این شرکت باز است اما مشکل اینجاست که دیزنی مجبور است برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی مراجعه کنندگان محدودی را بپذیرد.

جاش دئامارو، مدیرعامل پارک‌های دیزنی طی بیانیه‌ای اعلام کرد ما این تصمیم سخت خود را گرفته‌ایم تا روند کاهش نیرو در پارک‌ها‌ واحدهای تولیدی خود را در تمام سطوح آغاز کنیم.

وی در بیانیه خود نوشت ظرفیت محدود پارک‌ها و چشم انداز مثبت نسبت به روند پایان یافتن شیوع ویروس کرونا از یکسو و عدم تمایل مقامات ایالتی در کالیفرنیا برای لغو محدودیت‌ها و صدور مجوز بازگشایی دیزنی‌لند شرایط را بدتر کرده است.

دئامارو طی نامه‌ای به کارمندانش گفت که این اقدام بسیار متاثر کننده است و مدیریت دیزنی تلاش کرده تا از طریق کاهش هزینه‌ها، تعلیق پروژه‌ها و مدیریت فعالیت‌ها از اخراج کارمندانش جلوگیری کند.

وی نوشت با این حال ما نمی‌توانیم در سایه چنین ظرفیت فعالیت محدودی تمام کارمندان خود را اخراج کنیم.

هفته گذشته شرکت دیزنی از مقامات کالیفرنیا خواست تا با صدور دستورالعملی شرایط را برای بازگشایی دیزنی‌لند و ورود بازدید کنندگان فراهم کنند.