۰ نفر

بازگشت مایکروسافت به بازار موبایل

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹
کد خبر: 466943
بازگشت مایکروسافت به بازار موبایل

مایکروسافت می‌خواهد با یک گوشی جدید نام خود را در حوزه موبایل زنده کند اما این طرح جدید مورد استقبال قرار می‌گیرد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، مایکروسافت در‌ماه جاری میلادی گوشی Surface Duo را در معرض فروش می‌گذارد و این به معنی پایان انتظار طولانی مدت این شرکت برای بازگشت به بازار گوشی‌های هوشمند است.

Duo یک گوشی 1399دلاری «تاشو» است؛ گروهی از گوشی‌ها که شامل گوشی 1999دلاری Galaxy Z Fold2سامسونگ و گوشی 1399دلاری Razr 5G موتورولا هم می‌شود. درحالی‌که این دستگاه‌ها از یک صفحه خم‌شونده کاملا نازک برخوردار هستند، درعوض Duo دارای 2صفحه نمایش است که توسط یک مکانیسم لولایی به هم متصل می‌شوند. به‌گزارش ای‌بی‌سی‌نیوز، پانوس پانای، مدیر ارشد محصولات مایکروسافت می‌گوید: 2صفحه نمایش در کنار هم، همان محصولی است که پیشنهاد کاربران بوده است. جرمی کاپلان، مدیر مسئول سایت دیجیتال‌ترند هم می‌گوید که داشتن 2صفحه نمایش به کاربران امکان می‌دهد که داده‌ها را به راحتی تقسیم‌بندی کنند. آنچه مهندسان مایکروسافت به آن تمایل نشان داده‌اند، علوم شناختی است. آنها نشان داده‌اند که با جدا کردن این وسیله و با وجود 2صفحه فیزیکی، مغز شما بهتر می‌تواند اطلاعات را پردازش کند.

با این حال، داشتن دستگاهی با یک صفحه نمایش دوتایی با اشکالاتی همراه خواهد بود که در بررسی‌های اولیه Duo به آنها اشاره شده است.

پانای می‌گوید: پیچ و خم‌هایی ممکن است برای کار با این گوشی وجود داشته باشد.

او می‌گوید که مدتی طول می‌کشد تا به این شکل جدید گوشی عادت کنید. پانای ادامه می‌دهد: من فکر نمی‌کنم شما به نقطه‌ای برسید که ناامید شوید. آنچه مهم به‌نظر می‌رسد این است که باید کمی زمان برای پیدا کردن ویژگی‌های آن صرف کنید.

گلایه دیگر افراد بررسی‌کننده مربوط به دوربین Duo است. Duo از یک سنسور دوربین 11مگاپیکسلی تکی استفاده می‌کند. سامسونگ تاشویی که اخیرا رونمایی شده است، دارای 5دوربین است که 3دوربین آن 12مگاپیکسلی است. پانای می‌گوید: دائما از ما سؤال می‌شود که چرا دوربین بهتری در پشت دستگاه قرار نداده‌اید؟ اما این طراحی نهایی نیست. گوشی Duo همچنین به‌دلیل نرم‌افزارش مورد توجه قرار گرفته است. تلفن‌های مایکروسافت پیش از این از سیستم عامل مایکروسافت استفاده می‌کردند، اما Duo از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده می‌کند که طرفداران زیادی دارد؟