۰ نفر

پلتفرم پزشکی از راه دور ازپزشک، انقلابی در سیستم درمانی

۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۲۳
کد خبر: 465398
پلتفرم پزشکی از راه دور ازپزشک، انقلابی در سیستم درمانی

سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد چرا که بدون آن، بهره مندی از سایر نعمت ها امکان پذیر نمی باشد. هنگامی که از سلامتی صحبت می کنیم، انسانی سر حال و شاداب را در نظر می گیریم که دارای قدرت اداره ی امور زندگی، همراه با روح و روانی سازگار می باشد.

 بنا به تعریف سازمان بهداشت جهانی، سلامتی عبارتست از برخورداری از آسایش کامل جسمی ، روانی و اجتماعی و نه فقط بیماری یا ناتوانی. یکی از دغدغه‌های اصلی ما در دنیای امروز، سلامتی است و فراموش نکنیم که به دلیل خطر کرونا تا حد امکان باید از رفت‌وآمد غیرضروری پرهیز کنیم. پلتفرم تله مدیسن ازپزشک، راهبردی برای مقابله با بیماری و ویروس های فراگیر مثل کرونا را بررسی کرده و بستری برای تامین سلامت عمومی، اعم از پیشگیری، رصد، تشخیص، اولویت بندی اقدامات، درمان و پیگیری را مهیا نموده است.

azpezeshk banner eghtesad online

تله مدیسن و پزشکی از راه دور ازپزشک

سلامت و پزشکی دیجیتال، ارائه خدمات درمانی ازراه دور و بدون نیاز به ارتباط رو در روی بیمار و پزشک با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات که مستلزم انتقال تصویر، صوت و سیگنال های تبدیل شده الکتریکی است. به طور کلی، بکارگیری تکنولوژی های نوآورانه و استفاده از شبکه های ارتباطی بین مراکز درمانی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها در زمینه تشخیص، درمان و پیشگیری بیماریها و تحقیقات در راستای تامین سلامت افراد می باشد. هدف پزشکی از راه دور، حذف موانع جغرافیایی و سفرهای دشوار بیماران برای امکان دسترسی به بیمارستان و خدمات پزشکی با کیفیت بالاست.

محاسن و مزایا تله مدیسن:

صرفه جویی در زمان مورد نیاز پزشک و بیمار

کاهش هزینه مراجعات متعدد به مطب

بهره گیری از بانک اطلاعات بیماران، جهت بررسی روند بهبود بیماری

تسهیل تبادل نتایج آزمایشگاهی، رادیولوژی و ...

دسترسی و تسهیل استفاده از خدمات بیمه گر

استفاده از تجربیات پزشکان در نقاط دیگر

بهبود ارائه خدمات پزشکی به مناطق روستایی و دورافتاده.

بهبود دسترسی به اطلاعات، به ویژه در زمینه بیماری های همه گیر

تبادل یافته های جدید پزشکی بین پزشکان سراسر جهان.

افزایش حمایت دولت‌ها برای به‌کارگیری راه‌حل‌های سلامت دیجیتال، برنامه‌های نوآورانه و افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند از جمله عوامل رشد بازار سلامت طی سال‌های آینده خواهد بود. طبق گزارش موسسه تحقیقات بازار «هوشمندی راهبردی و پیش‌آگاه»، بازار سلامت دیجیتال بر اساس فناوری به چند حوزه سلامت همراه، سلامت از راه دور، پرونده‌های سلامت الکترونیک و تجزیه و تحلیل سلامت دسته‌بندی می‌‌شود که بالغ بر ۳۱٫۵% از کل سرمایه‌گذاری جهانی در سلامت دیجیتال را به خود اختصاص داده است. مراقبتهای بهداشتی بیشتر از گذشته به سمت استفاده از ابزار الکترونیک در کار خود روی خواهند آورد و این امر تاثیر شگرفی در دنیای پزشکی خواهد داشت. انقلاب تله مدیسن در راه است و پس از سالها اکنون به واقعیت پیوسته است.