۰ نفر

براساس دستور وزارت دفاع آمریکا؛

بزرگترین سازنده ریزتراشه در چین تحریم می‌شود

۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۲۸
کد خبر: 464865
بزرگترین سازنده ریزتراشه در چین تحریم می‌شود

وزارت دفاع آمریکا در حال مذاکره در مورد اضافه کردن شرکت بین المللی تولید نیمه رسانای چین (SMIC)، بزرگترین تولید کننده نیمه رسانه ها در این کشور، به لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکاست.

 به گزارش سی ان بی سی، دولت ترامپ قصد دارد محدودیت های صادرات برای شرکت بین المللی تولید نیمه رسانای چین (SMIC)، بزرگترین تولید کننده نیمه رسانه ها در این کشور اعمال کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وزارت دفاع آمریکا در حال مذاکره در مورد اضافه کردن این شرکت به لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکاست. شرکت های داخل این لیست نمی‌توانند کالاهای خاصی را که در آمریکا ساخته می‌شود، دریافت کنند. اگر این اتفاق بیفتد، صادرات به شرکت SMIC مورد بررسی های جامعی قرار خواهد گرفت.

این اقدام دولت آمریکا بخشی از تلاش این کشور برای فشار آوردن به شرکت‌های فناوری چین است و باعث تشدید درگیری فناوری بین آمریکا و چین می شود.

SMIC یکی از بازیگران اصلی در تلاش چین برای تقویت صنعت داخلی نیمه رسانه هاست، آرزویی که با جنگ تجاری بین چین و آمریکا تقویت شده است. اعمال کنترل های صادرات در مورد این شرکت، بر شرکت های آمریکایی که فناوری ساخت ریز تراشه را به تولیدکنندگان چینی می فروشند هم تاثیر می گذارد.

لیست سیاه آمریکا در حال حاضر شامل بیش از 275 شرکت مستقر در چین می‌شود.

مقامات آمریکا اخیرا اعلام کرده اند محدودیت های اعمال شده بر شرکت فناوری هواوی سخت تر می شود تا دسترسی این شرکت مخابراتی به ریز تراشه های موجود کم شود.در این صورت شرکت هوآوی نمی تواند بدون دریافت یک مجوز خاص، نیمه رسانا ها را بدست آورد. SMIC یکی از تولید کنندگان شرکت هواوی است.

با تشدیداختلافات بین آمریکا و چین، مقامات آمریکا دولت های سراسر دنیا را هم به تحریم هواوی تشویق کرده اند و ادعا می کنند این شرکت برای دولت چین جاسوسی می کند. هواوی این اتهام را رد کرده است.