۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می­‌دهد؛

برنامه‌­های شرکت­‌های فناوری اطلاعات هند برای افزایش مهارت کارکنان/ مواجهه با فناوری­‌های نوین، نیازمند مهارت‌­های جدید است

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۰۲
کد خبر: 461962
برنامه‌­های شرکت­‌های فناوری اطلاعات هند برای افزایش مهارت کارکنان/ مواجهه با فناوری­‌های نوین، نیازمند مهارت‌­های جدید است

بسیاری از شرکت­‌های حوزه فناوری اطلاعات هند با هدف افزایش توانمندی­ و ظرفیت­‌های خود در زمینه فناوری­‌های در حال ظهور، دست به اجرای برنامه‌‎‌­های آموزشی خاص برای ارتقاء سطح مهارت کارکنان خود زده‌­اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هزاران نفر از کارکنان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در هند طی سالیان اخیر و به دلیل اتوماسیون و دیجیتالی شدن بسیاری از امور، شغل خود را از دست داده­اند. علاوه بر این، ظهور فناوری­‌های جدید در این حوزه باعث شده است تا افزایش سطح دانش و مهارت کارکنان شاغل در این حوزه به نحوی که قادر به تعامل و کار با این فناوری­‌ها باشند، تبدیل به امری ضروری و چه بسا حیاتی شود. بر اساس پیش­بینی موسسه Nasscom، طی پنج سال آینده، در حدود ۴۰ درصد از کارکنان شرکت‌­‌های IT هند نیازمند ارتقاء سطح مهارت خود خواهند بود.  

در همین رابطه، برخی از شرکت­‌های بزگ حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هند مانند Infosys،Accenture  و Zensar Technologies اقدام به برگزاری دوره­‌‌های آموزشی خاص به منظور افزایش توانمندی کارکنان خود برای مواجهه با فناوری­‌های نوین و در حال ظهور کرده­‌اند. دوره­‌هایی که عمدتا در زمینه‌­‌های فناوری ابری (Cloud Technology)، هوش مصنوعی، آنالیز داده، امنیت اینترنت، اینترنت اشیا (IOT)، تجربه کاربردی (UX) و شبکه دیجیتال برگزار می­شود.

شرکت Infosys با بیش از ۲۴۰ هزار کارمند، بین ماه‌­‌های آوریل تا ژوئن امسال، هزینه­‌‌های مهارت­ آموزی و آموزش خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، در حدود ۵۰ درصد افزایش داده است. به گفته کریشنا مورتی شانکار معاون اجرایی این شرکت: نیاز به ارتقاء سطح مهارت کارکنان برای پاسخگویی به تقاضا‌های جدید در حوزه فناوری، به ویژه در دوره  پسا کرونا تبدیل به امری حیاتی شده است.

شرکت Accenture نیز با بیش از ۲۰۰ هزار کارمند و بودجه سالانه یک میلیارد دلاری در زمینه آموزش و ارتقاء سطح مهارت­‌های کارکنان خود، فعالیت­‌های مهارت‌­آموزی خود به ویژه در حوزه فناوری ابری را بسیار سرعت بخشیده است. ماهش زورال مدیر ارشد این شرکت در این زمینه گفت: شرکت از طریق اجرای برنامه‌­ای تحت عنوان Cloud Elevate، در جهت افزایش مستمر توانمندی کارکنان، به ویژه در زمینه فناوری ابری گام برمی­دارد.

همچنین شرکت Technologies  Zensar در حال تلاش برای اجرای برنامه خود مبنی بر ارتقاء دانش و مهارت نود درصد از نه هزار نیروی کار خود تا پایان سال جاری میلادی است. به گفته ویوک رنجان مسئول منابع انسانی، سیاست‌های این شرکت در رابطه با ارتقاء سطح مهارت کارمندان در زمینه فناوری­‌های در حال ظهوری مانند فناوری ابری، بازاریابی دیجیتال، و امنیت اینترنت، فول استک (fullstack) و ... با قدرت در حال اجرا است.