۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ایجاد مرکز نوآوری فضایی در لوکزامبورگ/ لوکزامبورگ در حال تلاش برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های فعالیت‌های فضایی در اروپا

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۴۱
کد خبر: 461887
ایجاد مرکز نوآوری فضایی در لوکزامبورگ/ لوکزامبورگ در حال تلاش برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های فعالیت‌های فضایی در اروپا

آژانس فضایی لوکزامبورگ با همکاری موسسه علم و فناوری این کشور در حال ساخت یک مرکز نوآوری فضایی در این کشور است. مرکزی که قرار است در نهایت تبدیل به یکی از قطب های فعالیت های فضایی در اروپا شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر طبق اعلام مشترک آژانس فضایی لوکزامبورگ (LSA) و موسسه علم و فناوری این کشور (LIST)، این دو سازمان هم اکنون در حال همکاری برای ایجاد یک مرکز نوآوری فضایی در این کشور هستند. مرکزی که طبق برنامه ها قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ به بهره برداری برسد.

لوکزامبورگ؛ مرکزی برای پروژه های فضایی در اروپا

بر طبق گفته های اتین اشنایدر نماینده نخست وزیر لوکزامبورگ و جان ورنر رئیس آژانس فضایی اروپا (ESA) در مراسم امضای موافقت نامه همکاری طرفین، در حال حاضر و تا پیش از ورود آژانس فضایی اروپا به این پروژه، بخش ملی این مرکز، در حال ساخت است. مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، این مرکز در بلندمدت تبدیل به یک مرکز نوآوری مستقل برای ارائه خدمات به بازیگران اروپایی این حوزه و در نهایت تبدیل به یکی از قطب های فعالیت های فضایی در اروپا می شود.

عمده فعالیت های این مرکز که به گفته فرانز فاوت وزیر اقتصاد لوکزامبورگ، با هدف تقویت جایگاه این کشور در سطح بین-الملل تاسیس می شود، در سه زمینه ۱) فعالیت های تحقیق و توسعه در حوزه فضایی، ۲) پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی و ۳) مدیریت دانش خواهد بود.