۰ نفر

یک محقق امنیت سایبری فاش کرد:

مشکلات گزینه‌های حذف اینستاگرام در سال گذشته

۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۵۵
کد خبر: 460527
مشکلات گزینه‌های حذف اینستاگرام در سال گذشته

یک محقق امنیت سایبری متوجه شده پیام های خصوصی و تصاویری که او یک سال قبل از اینستاگرام حذف کرده، در سرورهای شرکت مادر این اپ ذخیره شده است.

به گزارش دیجیتال ترندز، به نظر می رسد سال گذشته گزینه های حذف اینستاگرام درست عمل نکرده اند. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، طبق گزارش جدید «ساگوت پوخارل» یکی از محققان امنیت سایبری مستقل متوجه شده حتی پس از آنکه کاربران پیام های خصوصی و تصاویر در اینستاگرام را حذف کرده اند، یک کپی از آنها در سرورهای این پلتفرم ذخیره شده است.

سال گذشته(۲۰۱۹ میلادی) هنگامیکه پوخارل آرشیوی از اطلاعات اینستاگرام خود را دانلود کرد، متوجه فایلی حاوی تصاویر و پیام هایی شد که بیش از یک سال قبل آنها را پاک کرده بود. این امر نشان می دهد هرچند تصاویر در پروفایل او قابل مشاهده نبوده اند، اما هنوز هم در سرورهای فیس بوک( شرکت مادر اینستاگرام) وجود دارند.

این شبکه اجتماعی در بیانیه ای به دیجیتال ترندز، اعلام کرد پس از گزارش پوخارل این چالش را در نوامبر ۲۰۱۹ میلادی برطرف کرده و تاکنون هیچ نشانه ای مبنی بر سواستفاده از اطلاعات دیده نشده است.

البته در این بیانیه اینستاگرام توضیح نداده اکنون تصاویر و پیام های خصوصی قبلی کاربران را حذف کرده است یا خیر. بلکه توضیح داده وضوح این اطلاعات قدیمی در آرشیو پوخارل تصادفی بوده است.

باید اشاره کرد در اینستاگرام نیز مانند فیس بوک پس از انتخاب گزینه حذف، ۹۰ روز طول می کشد تا اطلاعات از سرور حذف شود. اما فیس بوک در یکی از قوانین مربوط به اطلاعات خود توضیح می دهد نسخه ای از اطلاعات کاربر پس از ۹۰ روز نیز در مخزن بک آپ باقی می ماند که در صورت اضطرار، اختلال نرم افزاری یا موارد دیگر دوباره بازیافت شود. 

فیس بوک پس از دریافت گزارش شکاف امنیتی از پوخارل، ۶ هزار دلار به او جایزه داد.