۰ نفر

براساس محاسبات شاخص میلیاردرها

مدیرعامل اپل میلیاردر شد

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳
کد خبر: 459354
مدیرعامل اپل میلیاردر شد

محاسبات شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می دهد که تیم کوک، مدیرعامل اپل اکنون رسما یک میلیاردر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پس از گذشت ۹ سال از کناره گیری استیو جابز و مدیر عاملی تیم کوک، ارزش سهام اپل به حدود تریلیون دلار رسیده و تیم کوک رسما یک میلیاردر شده است. ارزش سرمایه بازار اپل زمانی که جابز درگذشت، حدود ۳۵۰ میلیارد دلار بود.

با این حال ثروت مدیرعامل ۵۹ ساله اپل بسیار کمتر از سایر مدیران فناوری مانند مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک و لری الیسون، مدیرعامل اوراکل است که ثروتشان به دهها میلیارد دلار می رسد زیرا موسس شرکتهایی هستند که خودشان اداره آن را برعهده دارند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، کوک که پسر یک کارگر کشتی سازی و کارمند داروخانه است، اظهار کرده که پول برای او انگیزه بخش نیست.

ثروت کوک بر مبنای تحلیل اظهارات تنظیم شده نزد رگولاتوری و عملکرد بازار سرمایه گذار ثروتمند و عایدی وی از فروش سهام برآورد شده است. مدیرعامل اپل در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود قصد دارد عمده ثروت خود را ببخشد و تاکنون میلیونها دلار سهام اپل را بخشیده است. اگر وی سایر کمکهای خیرخواهانه اش را فاش کند، ممکن است معلوم شود ثروت وی کمتر است.

زمانی که جابز در اوت سال ۲۰۱۱ از سمت خود کناره گیری کرد و اندکی بعد درگذشت، کوک پیش از آن چند بار به طور موقت جای مدیرعامل را پر کرده بود اما سرمایه گذاران و تحلیلگران نگران بودند که اپل نخواهد توانست همانند گذشته به نوآوری بپردازد.

اپل در یک دهه گذشته محصول جدید تاثیرگذاری مانند آیفون عرضه نکرده اما این شرکت همچنان به رشد و شکوفایی خود ادامه داده است. کوک بر طراحی محصولاتی مانند آیفون ایکس و اپل واچ و سرویسهای جدیدی مانند اپل موزیک و تحقیقات در عرصه های جدیدی مانند خودروهای خودران و عینکهای واقعیت افزوده نظارت کرده است.

حتی پاندمی ویروس کرونا که به بخشهای زیادی از اقتصاد آسیب زده است، باعث رونق اپل و سایر شرکتهای فناوری شده زیرا مردم بیش از قبل به محصولات و خدمات آنها متکی شده اند.