۰ نفر

بازار جهانی تبلت همچنان در دست اپل

۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۲۱
کد خبر: 457914
بازار جهانی تبلت همچنان در دست اپل

سه ماه منتهی به ماه ژوئن هرگز از تاریخ اپل و حافظه تیم کوک مدیرعامل این شرکت پاک نخواهد شد، چراکه این شرکت توانست عملکردی فراتر از تصورات را در بازار محصولات هوشمند بر‌جای بگذارد و خود را به‌عنوان ارزشمندترین شرکت جهان معرفی کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ طبق گزارشی که اخیرا توسط این شرکت منتشر شده، میزان درآمدهای اپل در سه ماهه دوم سال‌جاری میلادی برابر با ۷/ ۵۹ میلیارد دلار عنوان شده که از این محدود ۲۵/ ۱۱ میلیارد دلار آن سود این شرکت بوده است. یکی از بخش‌هایی که رشد فروش و درآمدی محسوسی داشته، کسب‌وکار فروش آیپد بود به‌طوری که درآمد آن در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته رشدی ۳۱ درصدی را تجربه کرد. طبق گفته این شرکت، سهم تبلت‌ها از درآمدهای اپل برابر با ۵۸/ ۶ میلیون دلار بود.

اگرچه اپل جزئیاتی را در این رابطه ارائه نداد، اما مرکز تحقیقاتی Canalys با انتشار گزارشی در این رابطه، برآوردی را از میزان فروش آیپدها و دیگر تبلت‌های متعلق به سایر شرکت‌ها ارائه داده است. با استناد به این اطلاعات، می‌توان گفت که اپل در این بازه زمانی سه ماهه بالغ بر ۲/ ۱۴ میلیون دستگاه آیپد را به فروش رساند که سهمی‌۳۸ درصدی از بازار تبلت‌های جهان را برای این شرکت به ارمغان آورده است. در رده دوم، سامسونگ ایستاده که توانست در سه ماهه دوم، سهم ۷/ ۱۸ درصدی بازار را با فروش ۷ میلیون دستگاه تبلت از آن خود کند. هوآوی اما بالاتر از آمازون، جایگاه سوم را با فروش ۷/ ۴ میلیون تبلت و تصاحب سهم ۷/ ۱۲ درصدی بازار به خود اختصاص داده است. شرکت‌های آمازون و لنوو نیز به ترتیب ۴/ ۸ و ۵/ ۷ درصد از مجموع فروش تبلت‌ها در این سه ماهه را از آن خود کردند. اگرچه اپل عملکرد بهتری را در سه ماهه گذشته نسبت به سایر رقبای خود داشت، اما گزارش Canalys نشان می‌دهد که رشد سالیانه فروش تبلت سامسونگ، هوآوی، آمازون و لنوو بیشتر از اپل بوده است. بر این اساس، رشد سالانه سامسونگ و هوآوی به ترتیب برابر با ۲/ ۳۹ و ۵/ ۴۴ درصد و برای آمازون و هوآوی نیز این عدد برابر با ۱/ ۳۷ و ۹/ ۵۲ درصد ذکر شده است. این مرکز تحقیقاتی در گزارش خود آورد که میزان فروش تبلت در بازارهای جهانی به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته، با رشدی ۱/ ۲۶ درصدی همراه بود.