۰ نفر

محل‌های ممنوعه برای شارژ موبایل

۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۶
کد خبر: 457152
محل‌های ممنوعه برای شارژ موبایل

با به نمایش درآمدن علامت پایان شارژ گوشی موبایل، نخستین گزینه پیش روی شما یافتن محلی برای شارژ کردن و استفاده از آن است اما باید بدانید که در برخی جاها به‌دلیل فنی نباید گوشی موبایل خود را به شارژ بزنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، گرچه اغلب فرودگاه‌ها باکس‌های مخصوص برای شارژ تلفن همراه دارند اما مطلع باشید که ممکن است با اتصال موبایل خود به یکی از کابل‌های شارژ، دستگاه موبایل شما ویروسی یا در برخی موارد اطلاعات دستگاه شما دزدیده شود. همچنین پریز برق‌های تعبیه شده در کوپه‌های قطار به‌دلیل نوسان شدت جریان برق می‌تواند به دستگاه شما آسیب جدی بزند.

سالن عمومی هتل‌ها از دیگر محل‌هایی است که نباید گوشی موبایل خود را به شارژ بزنید؛ چرا که در اغلب هتل‌ها با وصل شدن به وای‌فای یا استفاده از کابل شارژ، تغییراتی در سیستم تنظیمات موبایل شما ایجاد شده و باعث نصب برخی اپلیکیشن‌ها بدون اطلاع شما می‌شود.

استفاده از کابل‌های شارژ ماشین‌های کرایه‌ای و تاکسی نیز می‌تواند منجر به دزدی اطلاعات یا ویروس گرفتن سیستم عامل موبایل شما شود. وصل کردن گوشی موبایل به پریز شارژ کیوسک‌های توریستی، فروشگاه‌ها و پاساژهای خرید نیز اختیار سوءاستفاده از گوشی شما به برخی افراد را می‌دهد تا مثلا سیستم ضبط صدا و دوربین موبایل شما را دستکاری کنند.

گرچه در کتابخانه‌ها همه چیز امن به ‌نظر می‌آید اما وقتی موبایل خود را به کابل شارژ وصل می‌کنید تنها با یک دکمه برای آپدیت کردن نرم‌افزار، اجازه می‌دهید اطلاعات موبایل شما در اختیار دیگران باشد. توجه داشته باشید که بیشترین دزدی‌ اطلاعات از طریق کابل‌های شارژ در کافی‌شاپ‌ها اتفاق می‌افتد و برخی افراد سودجو با استفاده از کابلی که به موبایل خود وصل کرده‌اید، گوشی شما را کنترل و اطلاعاتی که می‌خواهند را برمی‌دارند.