۰ نفر

نکات مهمی و اساسی در خرید آنلاین

۱ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۳۹
کد خبر: 454412
نکات مهمی و اساسی در خرید آنلاین

به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود که بتوان با اطمینان کامل از یک فروشگاه اینترنتی خرید کرد؟ برای یک خرید حساب شده و در واقع هوشمندانه به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟ 19کالا در ادامه به موارد مهمی که هر خریدار باید در خرید آنلاین در نظر بگیرد اشاره خواهد کرد؛ پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

در این مقاله به 7 نکته مهم که باید هنگام خرید آنلاین، به خاطر بسپارید و آنها را اجرا کنید اشاره می‌کنیم. اگر به این موارد عمل کنید، بی‌شک از رخ دادن بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهید کرد.

آمازون یکی از معروف‌ترین سایت‌های فروشگاهی دنیا محسوب می‌شود که توانسته 94 میلیون کاربر را در هر ماه به سمت خود جلب کند. رمز موفقیت این فروشگاه چیست؟ نشانه‌های یک فروشگاه اینترنتی قابل اطمینان چیست؟ قطعاً همه شما در زمان خرید آنلاین به این موضوعات فکر کرده‌اید. این روزها در کشو‌رهای صنعتی و توسعه‌یافته رغبت و تمایل افراد به خرید اینترنتی بیشتر  شده است و کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست. حال فکر می‌کنید چه چیزی باعث می‌شود که فردی به راحتی از یک سایت فروشگاهی خریداری کند؟ اطمینان و شناخت کامل محصول قطعاً پاسخ این سوال خواهد بود؛ شاید اندک سایت‌هایی هستند که در کشور ما ،ایران، به این مهم دست یافته‌اند.

با این وجود سایت فروشگاهی 19کالا از جمله سایت‌هایی است که شناخت کامل محصول به مشتری را سرلوحه خود قرار داده و این اولین قدم برای جلب اطمینان کاربر محسوب می‌شود. 19کالا حداکثر توان خود را بکار گرفته تا امکاناتی ارائه دهد که کاربر بتواند کالای خود را هر چه ملموس‌تر انتخاب و خریداری کند. اگر به این سایت فروشگاهی که به عنوان یک مرجع موبایل معتبر نیز در سطح کشور نیز شناخته شده سری بزنید متوجه تفاوت این فروشگاه آنلاین با سایر فروشگاه‌ها خواهید شد.

در ادامه به موارد مهمی که در خرید آنلاین باید مد نظر قرار دهید اشاره خواهیم کرد:

  • شرایط و ضوابط خرید آن سایت را بررسی کنید

پس از شناخت کامل سایتی که قصد دارید از آن خریداری کنید، مورد دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که شرایط و ضوابط خرید آن سایت را بررسی کنید، مشخصات فنی محصول مورد نظر را به دقت مطالعه کرده تا بتوانید انتخاب و خرید بهتری داشته باشید. برای مثال اگر قصد خرید گوشی موبایل دارید حتماً نکاتی را که در یک سایت فروشگاهی برای آن ارائه شده را به دقت مطالعه کنید.

کک

  • حفاظت از اطلاعات شخصی

نکته‌ای که هر کاربر باید در زمان خرید اینترنتی مد نظر قرار داد حفاظت از اطلاعات شخصی است. به طور کلی نباید صرفاً به خاطر دیدن کالاهایی که حتی ممکن است اهمیت زیادی هم نداشته باشد اطلاعات مالی مثل حساب‌های بانکی، رمزهای عبور و یا مواردی از این قبیل را در اختیار افرادی که شناخت کامل نسبت به آنها ندارید، قرار دهید. مورد دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که به هیچ عنوان از طریق اتصال به یک شبکه WiFi عمومی خرید آنلاین انجام ندهید. مورد دیگر این است که حساب‌های مالی خود را چک کنید تا نسبت به تمامی برداشت‌ها از حساب خود اطمینان پیدا کنید. این موضوع از جمله مواردیست که برای اطمینان و جلوگیری از هک شدن حساب‌های خود می‌بایست در نظر داشته باشید. همچنین، بعد از اتمام فرآیند خرید تا جای ممکن کامپیوتر خود را خاموش کنید، به این دلیل که ممکن است هکرها با نصب بد افزار‌ اقدام به هک کردن حساب شما کنند.

  • خدمات سایت

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام خرید هر کالایی، به خصوص لوازم الکتریکی و موبایل مد نظر قراردهید گارانتی آن محصول است. یکی از سایت‌‎هایی که هم از نظر قیمت گوشی و هم از نظر گارانتی می‌توانید روی آن حساب کنید سایت فروشگاهی 19کالاست. محصولات این سایت علاوه براینکه با گارانتی معتبر عرضه می‌شوند، مشمول بیمه نیز بوده و خیال کاربر از بابت سلامت محصول راحت است.

  • مطالعه دقیق توضیحات و جزئیات محصول

افراد زیادی هستند که دست کم یکبار تجربه بدی از خرید اینترنتی داشته و از خرید خود پشیمان شده‌اند. جلوگیری از این اتفاق بسیارساده است، تنها کافیست پیش از خرید توضیحات محصول را به طور دقیق مطالعه کنید. برای مثال اگر قصد خرید گوشی موبایل دارید، بعد از دیدن قیمت گوشی موبایل به سراغ مطالعه نقد و بررسی آن رفته و تمام مشخصات آن را مطالعه کنید.

خواندن جزئیات دقیق محصول بسیار مهم است. چرا که ممکن است جزئیات مرتبط به محصولی را ندانسته تأیید کرده و این امر منجر به ارسال کالایی شود که به درد شما نخورد. برای مثال در انتخاب مواردی مثل سایز لباس، رنگ محصول و یا مواردی از این قبیل باید دقت کرد. پس هر زمان که قصد خرید از یک سایت فروشگاهی را داشتید، وقت گذاشته و جزئیات دقیق محصول را مطالعه نمایید. همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم یکی از مواردی که رضایت خرید بیشتری در شما ایجاد خواهد کرد خواندن بررسی‌های یک محصول است.

  • حق و حقوق خود را بدانید

در برخی موارد پیش می‌آید که افراد محصولی را به صورت آنلاین سفارش داده و مدت زمان زیادی برای رسیدن محصول به دستشان و یا حتی عودت وجه به دستشان صبر می‌کنند. همه این موارد به این دلیل است که افراد حق و حقوق خود را نمی‌دانند. برای اینکه با خیال راحت‌تری خرید کنید باید خط مشی‌های فروشگاه آنلاین را با دقت بخوانید و از روشن و صریح بودن سیاست‌های آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

  • محصول و قیمت آن را در چند سایت با هم مقایسه کنید

معمولاً آقایان این کار را بیشتر از خانم‌ها انجام می‌دهند و زمانی که قصد خرید چیزی را دارند مشخصات و قیمت آن را با چند فروشگاه آنلاین دیگر مقایسه می‌کنند و شانس خود را برای یافتن همان محصول با برچسب قیمتی پایین‌تر و کیفیت بهتر امتحان می‌کنند. شرکت‌های آنلاین یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید کالاهای اصل، باکیفیت و در عین حال با قیمت مناسب‌تر است.

  • به امنیت پرداخت خود توجه کنید

برای اینکه خرید امن‌تری داشته باشید، به طور مرتب صورت‌های بانکی و تاریخچه معاملات خود را بررسی کنید، همچنین می‌توانید پیامک و اعلان‌های ایمیل را برای هر تراکنش فعال کنید.

  • برای خرید آنلاین از شماره تماس جداگانه استفاده کنید.

این مهمترین نکته بوده و چیزیست که می‌بایست نسبت به آن دقت لازم را در خریدهای آنلاین بکار ببندید. اشتباه بزرگی که این روزها اکثر افراد مرتکب می‌شوند این است که شماره اصلی تماس خود را به حساب‌های مختلف بانکی ‌شان وصل می‌کنند. هرگز شماره تماسی که با حساب بانکی‌تان مرتبط است را به کسی ندهید.

نتیجه‌گیری:

19کالا به شما توصیه می‌کند که قبل از خرید آنلاین از فروشگاهای معتبر و فروشگاه‌هایی که نماد الکترونیکی دارند خرید خود را انجام دهید و همچنین توصیه می‌کند به منظور کسب اطمینان و رضایت خاطر از خرید، مواردی را که در این مقاله به آنها اشاره شده است را مدنظر قرار دهید.