۰ نفر

لحظه‌شماری برای اندروید ۱۱

۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۱
کد خبر: 448078
لحظه‌شماری برای اندروید ۱۱

در نسخه بتای اندروید 11هرچند انقلابی رخ نداده اما ویژگی‌های جذابی دیده شده که بعضی‌ها را به وجد آورده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، اگر به خواندن این مقاله علاقه‌مند شده‌اید پس از دسته افرادی هستید که از به‌روزرسانی سیستم عامل‌های تلفن همراه به وجد می‌آیید. نگران نباشید، تنها نیستید، خیلی‌های دیگر نیز مثل شما در حال خواندن این مقاله هستند. بنابراین اگر مشتاقانه منتظر نسخه بتای عمومی اندروید 11 بودید، هفته هیجان‌انگیزی خواهید داشت.

مانند به‌روزرسانی اکثر سیستم عامل‌های مدرن، اندروید11 بیش از تغییرات بزرگ، به ایجاد چند ویژگی پرداخته است. اگر منتظر یک تجربه کاملا جدید هستید، احتمالا ناامید خواهید شد. با این حال برخی فناوری‌های جدید و جالب در این نسخه وجود دارد که می‌توانید برای تجربه آنها نسخه بتا را روی دستگاه خود نصب کنید.

هم‌اکنون، تنها استفاده‌کنندگان از گوشی‌های پیکسل۲ می‌توانند بتا را نصب کنند، موبایل‌هایی از دیگر شرکت‌های سازنده مانند OnePlus طی چند هفته دیگر می‌توانند سیستم عامل خود را ارتقا بدهند. مثل همیشه، نصب یک سیستم عامل بتا روی تلفن هوشمند با برخی خطرهای ذاتی همراه است، بنابراین توصیه نمی‌شود آن را روی تلفن مورد نیاز خود که هر روز از آن استفاده می‌کنید نصب کنید، به‌خصوص در مراحل اولیه. یک موبایل قدیمی می‌تواند یک راه عالی برای نصب بتای اندروید 11 و رفع کنجکاوی شما به آنچه در آینده قرار است رخ بدهد باشد.

اگر برای نصب برنامه بتا هم آماده نیستید، اما درباره اینکه چه چیزی قرار است در نسخه 11 اندروید وجود داشته باشد سخت کنجکاو هستید، در اینجا نگاهی کوتاه به برخی از جالب‌ترین ویژگی‌های این نسخه جدید می‌کنیم.

بازسازی اعلان‌ها 

ما روزانه در برنامه‌های مختلف مخصوص چت، به مکالمه می‌پردازیم و در برخی از آنها می‌خواهیم مهم‌ترین اعلان‌ها را دریافت کنیم. اکنون اعلان‌های مکالمه در بخش اختصاصی نمایش داده می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که چگونگی و زمان ظاهر شدن را در اولویت قرار دهید. بنابراین اگر هربار می‌خواهید پیام‌های مستقیم از یک شخص را با صدا متوجه شوید اما لزوما هرزمان که پیام جدیدی در گپ گروهی وجود دارد، صدای آن را نمی‌خواهید می‌توانید در آپدیت جدید به آن برسید. همچنین چت‌ها هم‌اکنون در حباب‌هایی ظاهر می‌شوند که دسترسی به صفحه چت را از روی صفحه اصلی آسان‌تر می‌کند. البته هم‌اکنون همه اپلیکیشن‌ها این برنامه را حمایت نمی‌کنند. قضاوت هنوز زود است اما این تغییرات جدید برای کاربرانی که با سرویس‌های چت مختلف کار می‌کنند و می‌خواهند کار خود را ساده‌تر کنند جذاب خواهد بود.

دسترسی صوتی

یکی از مواردی که ارتقای آن در اندروید11 بتا چشمگیر است، دسترسی صوتی است که حالا زمینه و محتوای صفحه را درک می‌کند. لازم نیست از صفحه کیبورد یا دکمه‌ای استفاده کنید، فقط می‌توانید بگویید که چه چیزی روی صفحه است. اکنون دستگاه اساسا عناصر نمایش داده شده روی صفحه را تشخیص می‌دهد، بنابراین می‌توانید به جای اینکه به برچسب‌های شماره‌گذاری‌شده روی هر عنصر تکیه کنید، به تلفن بگویید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید. از آنجا که الگوریتم هرچه جلوتر می‌رود باید بیشتر یاد بگیرد، قطعا رفته‌رفته این ویژگی بهتر می‌شود.

تاریخچه اعلان‌ها

اگر تاکنون با حواس‌پرتی یک اعلان را بدون دیدن آن حذف کرده‌اید و به‌خاطر این کار پشیمان شده‌اید، بهتر است دیگر این مشکل را فراموش کنید؛ چرا که در نسخه جدید اندروید، در مورد عملکرد تاریخ جدید اعلان که آن را برای شما بازمی‌گرداند، مبهوت می‌شوید. دیگر هیچ اعلانی را از دست نخواهید داد.

افزایش حریم خصوصی

هم‌اکنون برای ردیابی موقعیت مکانی شما در پس زمینه، هیچ برنامه‌ای نیاز به مجوز صریح ندارد. گوگل اعلام کرده است که در حال کار روی این عملکرد است و اکنون توسعه‌دهندگان برنامه‌ها باید از سال 2021 قبل از انجام این کار مجوز صریح دریافت کنند. علاوه بر این، مجوز برنامه‌ها درصورتی که مدت طولانی از آنها استفاده نکنید، می‌توانند منقضی شوند. بنابراین، اگر آن یک برنامه مثل زامبی روی تلفن همراه شما نشسته است و مدت زمان مشخصی از آن استفاده نکرده‌اید باید دفعه دیگر که قصد استفاده از آن را دارید دوباره به مواردی مانند استفاده از دوربین و دوربین سلفی اجازه دسترسی بدهید.

افزایش حساسیت به لمس

محافظ صفحه نمایش می‌تواند توانایی شما را در ارائه دستورات لمسی روی گوشی همراهتان با کندی مواجه کند. اندروید 11 اکنون می‌تواند به کاربران اجازه دهد حالت حساسیت پیشرفته را فعال کنند تا لمس محافظ صفحه را آسان‌تر کند.

در نسخه اصلی اندروید 11 قطعا به‌روزرسانی‌های بیشتری وجود دارد و برخی از این ویژگی‌های نسخه بتا احتمالا قبل از شروع نسخه نهایی و ارسال به کاربران معمولی تغییر می‌کند یا حتی ممکن است حذف شود.

مورد چشمگیر

یکی از مواردی که ارتقای آن در اندروید11 بتا چشمگیر است، دسترسی صوتی است که حالا زمینه و محتوای صفحه را درک می‌کند. لازم نیست از صفحه کیبورد یا دکمه‌ای استفاده کنید، فقط می‌توانید بگویید که چه چیزی روی صفحه است