۰ نفر

نبرد هدفونی مایکروسافت و اپل

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۳۳
کد خبر: 438688
نبرد هدفونی مایکروسافت و اپل

ایرپادهای اپل مشهور ند اما مایکروسافت هم با معرفی هدفون سرفیس نشان داده نمی‌خواهد از بازار جدید جهان عقب بماند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، شرکت بزرگ مایکروسافت در رقابت با شرکت اپل در حال معرفی فناوری‌هایی به بازار است که می‌تواند اپلی‌ها را نگران کند. در دنیا حالا با حذف جک هدفون از روی اکثر گوشی‌های موبایل هدست‌ها یا هدفون‌های بلوتوث حرف اول و آخر را می‌زنند. ایرپادهای اپل در جهان مشهور هستند اما مایکروسافت نشان داده می‌خواهد در مقابل رقیب کم نیاورد. یکی از این گجت‌هایی که به تازگی در رونمایی جدید مایکروسافت معرفی شد، هدفون Surface بود که به میزان قابل توجه و بی‌نظیری می‌تواند صدای اطراف را از بین ببرد. حالا این هدفون به شکل ایرباد (Earbuds) که همان هندزفری‌های بی‌سیم کوچک است ارتقا یافته است؛ چیزی شبیه به ایرپادهای اپل اما با شمایل و کارایی متفاوت‌­تر. آیا اپل باید نگران این فناوری جدید مایکروسافت باشد؟

تاریخ انتشار و قیمت ایرباد

ایربادهایی که مایکروسافت برای پیشی­‌گرفتن از ایرپاد اپل ساخته واقعا یکی از جالب­ترین‌هاست. همانطور که در اکتبر گذشته اعلام شد هدفون‌های بی‌سیم در ابتدا قرار بود با قیمت 249دلار به بازار عرضه شوند؛ دقیقا همان قیمتی که اپل برای AirPods Pro درنظر گرفته بود. نکته جالب این بود که ایربادها هم با اینکه کاملا آماده بودند راهی بازار نشدند و به گفته مایکروسافت آنها به زودی از این تکنولوژی خود با قیمت 199دلار در بازار رونمایی می‌کنند.

بدون لغو‌کننده سروصدا

برخلاف AirPods Pro و یا حتی هدفون‌های Surface، ایربادهای Surface از تکنولوژی خاموش‌کننده سروصدای محیط سود نمی‌برد. شاید این اصلی‌ترین دلیل در کاهش قیمت اولیه این وسیله است؛ چرا که لغو سروصدای محیط، بخش مهمی از داستان موفقیت AirPods Pro است.

پوشش سیلیکونی

با این حال، مانند AirPods Pro، ایربادها با سه جفت گوشی سیلیکونی همراه است تا بتوانید سایز متناسب با خود را انتخاب کنید. این هدفون‌ها حتی اگر از فناوری لغو صدای محیط سود نبرده باشند، می‌توانند از عایق صدا برای کمک به کیفیت صدا استفاده کنند.

طراحی و کنترل

سطح اصلی ایرباد Surface یک دایره مسطح و سفید است. در نخستین نگاه شبیه به پد شارژر ساعت اپل به‌نظر می‌رسد. اما مایکروسافت ادعا می‌کند این طراحی برای هدفون گوشی بسیار راحت و پایدار خواهد بود.

دیسک تخت حساس به لمس است، بنابراین می‌توانید آهنگ را تغییر داده، میزان صدا را تنظیم کنید یا یک تماس تلفنی را شروع کرده یا پایان دهید. از آنجا که این دایره به اندازه کافی بزرگ است بنابراین می‌توانید به راحتی به آن ضربه زده یا آن را لمس کنید یا بچرخانید.

ادغام مایکروسافت 365

در هر ایرباد 2‌میکروفون وجود دارد؛ در جایی که ممکن است تولید‌کنندگان این موارد را برای لغو سروصدای محیط به‌کار ببرند در اینجا مایکروسافت از آن، برای تشخیص بهتر صدا استفاده کرده است. این بدان معنی است که می‌توانید اسناد را با استفاده از Word یا Outlook در مایکروسافت 365دیکته کنید. ویژگی‌های بیشتری مانند این در آیفون وجود دارد که می‌توانید به ای‌میل‌های Outlook خود گوش دهید، آنها را حذف کرده و به آنها پاسخ دهید؛ فقط با لمس ­کردن ایرباد. در تلفن‌های اندرویدی همچنین می‌توانید به سرعت به Spotify بروید و برای پخش موسیقی سه بار به ایرباد ضربه بزنید.

صدای همه‌­گیر

این همان چیزی است که مایکروسافت آن را امضای صوتی خود در ایرباد می‌نامند و طراحی شده است تا همه جانبه باشد. این فناوری در هدفون سرفیس 2هم وجود دارد.

عمر باتری

8ساعت پخش موسیقی یا هر فعالیت شنیداری دیگری در ایرباد بخش جالب این هدفون‌هاست. 16ساعت شارژ هم نگه می‌دارد که روی هم رفته می‌توان گفت عمر باتری 24ساعت است.

هدفون Surface2 

هدفون‌های تازه معرفی شده­2مانند مدل‌های نسل اول به‌نظر می‌رسند و دارای رابط هوشمند یکسان هستند. شما با استفاده از صفحه دایره‌ای روی هر هدفون می‌توانید صداهای اطراف را لغو کرده یا صدا را کم و زیاد کنید. تفاوت اصلی افزایش عمر باتری است که هم‌اکنون از 15ساعت به 20ساعت رسیده است و پشتیبانی از کدگذار بلوتوث Qualcomm aptX که مدل اصلی از آن برخوردار نبود. هدفون‌ها اکنون 180درجه می‌چرخند. مایکروسافت همچنین می‌گوید که قطع صداهای اطراف، که در هدفون اصلی خوب کار می‌کرد، اکنون دوباره تنظیم شده تا صدای انسان را تنظیم کند. بنابراین اگر شما در حال کار از خانه هستید (همانطور که هم‌اکنون بیشتر اتفاق می‌افتد) پچ‌­پچ‌های خانواده تمرکز شما را بر هم نمی‌زند.

Surface Go2    مایکروسافت

علاوه بر هدفون‌ها، مایکروسافت جدیدا از مدل جدید Surface با نام Go 2 رونمایی کرده است. این مدل که مدل پیشرفته‌تر تبلت خوش قیمت سال 2018 است به همراه Surface Book 3 معرفی شد. در این نوع تبلت‌ها، تمام آنچه در مدل قبلی کمبود به‌حساب می‌آید، پیشرفت کرده است بدون اینکه در قیمت و وزن قابل حمل آن تفاوتی ایجاد شود و همین را تبدیل به وسیله‌ای محبوب کرده است. Surface Go 2 با نمایشگر 10.5اینچی بزرگ­‌تر، حاشیه‌های نازک‌­تر، پردازنده‌های سریع‌تر و وعده بهبود عمر باتری، هر شکایتی را که با اصل داشتیم ارائه می‌دهد. از همه مهم‌تر، مایکروسافت ضمن حفظ قیمت اولیه Surface Go 2 با قیمت 399دلار، این پیشرفت‌ها را انجام داد. البته هنوز هم باید کیبورد را به‌طور جداگانه بخرید تا راحت‌تر با این وسیله کار کنید. نکته مهم این است که این مدل از تبلت مایکروسافت هنوز هم یک رقیب واقعی برای iPad محسوب می‌شود.

رونمایی 199 دلاری

هدفون‌های بی‌سیم ابتدا قرار بود با قیمت 249دلار به بازار عرضه شوند؛ دقیقا همان قیمتی که اپل برای AirPods Pro درنظر گرفته بود. نکته جالب این بود که ایربادها هم با اینکه کاملا آماده بودند راهی بازار نشدند و به گفته مایکروسافت آنها به زودی از این تکنولوژی خود با قیمت 199دلار در بازار رونمایی می‌کنند