۰ نفر

نگاهی به قابلیت‌های سری پرچمدار Huawei P40؛ سه‌گانه زیبا با دوربین خیره‌کننده

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۱۲
کد خبر: 427614
نگاهی به قابلیت‌های سری پرچمدار Huawei P40؛ سه‌گانه زیبا با دوربین خیره‌کننده

گوشی‌های هوشمند Huawei P40 Pro، Huawei P40 و P40 Pro Plus Huawei جدیدترین پرچمدارهای هوآوی به حساب می‌آیند. این محصولات با تمرکز روی دوربین و استفاده از فناوری‌های نظیر UltraVision و SuperSensing با همکاری برند Leica تولید شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، هوآوی در رویدادی آنلاین جدیدترین پرچمدارهای خود از سری Huawei P40 را معرفی کرد. سه گانه جدید هوآوی در بازار گوشی‌های هوشمند، همان‌طور که پیش از این در محصولات سری P دیده بودیم با تمرکز روی نوآوری‌های جدید و عملکرد سطح بالا در بخش دوربین تولید شده‌اند. Huawei P40، Huawei P40 Pro و بالاخره Huawei P40 Pro+ هر سه از فناوری‌های UltraVision و SuperSensing استفاده می‌کنند و تاییدیه Leica را نیز دریافت کرده‌اند.

دوربین

این سه محصول به ترتیب سه، چهار و پنج دوربین را برای کاربران مشتاق عکاسی تدارک دیده‌اند. به گفته ریچارد یو از مدیران ارشد هوآوی سری Huawei P40 از بزرگ‌ترین سنسور دوربینی که تا به حال در گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم استفاده کرده و از بزرگ‌نمایی اپتیکال تا ۱۰ برابر بهره می‌برد.

30

Huawei P40 از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید انگل با مشخصه گشودگی دیافراگم f/2.2 کنار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی RYYB با گشودگی دیافراگم f/1.9 و دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین تله فوتو امکان استفاده از بزرگنمایی اپتیکال تا سه برابر را ممکن ساخته است.

31

Huawei P40 Pro از ترکیب قدرتمندتری در بخش دوربین استفاده می‌کند. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این محصول کنار دوربین ۴۰ مگاپیکسلی اولترا واید و دوربین سوپر زوم تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته‌. علاوه بر این سنسور ToF هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است. دوربین سوپرزوم این محصول استفاده از بزرگنمایی اپتیکال تا ۱۰ برابر را ممکن می‌کند.

بالاخره به شاخص‌ترین محصول هوآوی در بخش دوربین یعنی Huawei P40 Pro+ می‌رسیم. این گوشی هوشمند از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی کنار دوربین اولترا واید ۴۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین پریسکوپی ۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکالی ۱۰ برابری هم در این گوشی قابل دسترسی است.

دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.4 هم بزرگ‌نمایی اپتیکال تا ۳ برابر را امکان‌پذیر می‌کند.  سنسور ToF نیز در این گوشی پنج دوربینه به کار بسته شده است. دو لنز زوم این محصول کنار هم، بزرگن‌مایی هیبریدی تا ۲۰ برابر و حداکثر بزرگنمایی مجموع ۱۰۰ برابری را فراهم می‌کنند.

32

 

هر سه محصول از دوربین جلویی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. هوآوی ترجیح داده در Huawei P40 Pro و Huawei P40 Pro+ از سنسور ToF هم در جلوی گوشی بهره ببرد.

در بخش فیلم‌برداری از قابلیت‌های جالب توجهی نظیر فیلم‌برداری تایم لپس با رزولوشن 4K و امکان فیلم‌برداری تصویر آهسته با نرخ ۷۶۸۰ فریم بر ثانیه رونمایی شد. بزرگ‌نمایی صوتی جهت تمرکز روی صداهای موجود در فریمی که کاربر روی آن زوم کرده و فیلم‌برداری تا رزولوشن 4K با نرخ ۶۰ فریم هم تکمیل‌کننده قابلیت‌های سه محصول در این بخش است.

سخت‌افزار

هر سه پرچمدار جدید به تراشه HiSilicon Kiron 990 5G مجهز شده‌اند. تراشه‌ای که پشتیبانی از شبکه نسل پنجم (5G) و استاندارد NSA/SA Dual-Mode را به همراه دارد.

هر سه محصول جدید هوآوی از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند تا با جدیدترین استانداردهای ارتباطی و مخابراتی دنیا هماهنگ باشند. البته این به معنای پشتیبانی نکردن سری Huawei P40 از استاندارد ارتباطی نسل چهارم (4G) نیست. Kirin 990 5G از شبکه‌های ارتباطی قدیمی‌تر مانند 2G/3G/4G هم پشتیبانی می‌کند.

33

هوآوی علی‌رغم تجهیز پرچمدارهای جدید خود به استاندارد ارتباطی نسل پنجم، این امکان را فراهم کرده تا کاربران بتوانند Huawei P40 5G و Huawei P40 Pro 5G را به ترتیب با همان قیمت مدل‌های 4G هوآوی Mate 30 و Mate 30 Pro یعنی ۷۹۹ و ۹۹۹ یورو خریداری کنند.

هشت گیگابایت رم در هر سه محصول استفاده شده است. در خصوص فضای ذخیره‌سازی داخلی، Huawei P40 فضای ۱۲۸ گیگابایتی، Huawei P40 Pro، فضای ۲۵۶ گیگابایتی و بالاخره Huawei P40 Pro+ فضای ۵۱۲ گیگابایتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Huawei P40 به باتری ۳۸۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز شده و در دو نسخه Pro و Pro+ از باتری ۴۲۰۰ میلی آمپرساعتی استفاده شده است. در محصول اول از شارژر ۲۲.۵ واتی استفاده می‌کند؛ اما Huawei P40 Pro و Huawei P40 Pro+ به شارژر ۴۰ واتی مجهز شده‌اند که توانایی شارژ به صورت بی‌سیم را هم دارد.

طراحی و ساخت

در قسمت طراحی هر سه محصول از صفحه‌نمایش Overflow استفاده می‌کنند که از هر چهار سمت گوشی، حالت خمیده و چشم‌نوازی دارد. بدنه پشتی Huawei P40 و Huawei P40 Pro از جنس شیشه است اما هوآوی ترجیح داده در Huawei P40 Pro+ از بدنه پشتی سرامیکی استفاده کند که مقاومت بیشتری در برابر خط و خش داشته و در دست کاربر، جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

34

Huawei P40 از استاندارد IP53 استفاده کرده تا در برابر آب و گرد و غبار مقاوم باشد. در خصوص Huawei P40 Pro و Huawei P40 Pro+  از استاندارد IP68 استفاده شده تا شاهد مقاومت بیشتر در برابر نفوذ آب باشیم. در نمای جلویی گوشی‌ها خبری از ناچ‌های معمول نیست و دوربین‌های جلویی در بریدگی کپسولی‌شکل در قسمت بالا و سمت چپ گوشی تعبیه شده‌اند.

صفحه‌نمایش

Huawei P40 از صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند و نسخه‌های Pro و Pro+ هر دو صفحه‌نمایش ۶.۵۸ اینچی با رزولوشن ۲۶۴۰ در ۱۲۰۰ پیکسل دارند. صفحه‌نمایش هر سه محصول از فرکانس ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

سنسور تشخیص اثرانگشت ادغام شده در صفحه‌نمایش هم با افزایش ۳۰ درصدی اندازه،  استفاده راحت‌تری را برای کاربر به همراه خواهد داشت. آن‌طور که از شواهد پیداست سرعت این سنسور هم ۳۰ درصد بیشتر شده است.

نرم‌افزار

هر سه پرچمدار هوآوی از رابط کاربری جدید EMUI 10.1 استفاده می‌کنند. ریچارد یو از ادغام هرچه بیشتر اپلیکیشن‌های معروف با سرویس موبایلی این شرکت (HMS) خبر داده است.

دستیار صوتی جدید هوآوی با عنوان Celia، امکان استفاده از قابلیت نمایش چند پنجره‌ای برنامه‌ها و اپلیکیشن برقراری تماس ویدئویی با عنوان MeeTime ازجمله قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری هوآوی بود که در این مراسم معرفی شد.

قیمت و زمان عرضه

Huawei P40 و Huawei P40 Pro از تاریخ ۷ آوریل ۲۰۲۰ میلادی برابر با ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ به ترتیب با قیمت ۷۹۹ و ۹۹۹ یورو به بازار اروپا عرضه خواهند شد. Huawei P40 Pro نیز از ماه ژوئن با قیمت ۱۳۹۹ دلار آماده فروش خواهد بود.