شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم برای جلوگیری از انتشار آن، سبب روی آورن افراد بسیاری به برنامه‌های گپ ویدیویی برای برقراری ارتباط شده است.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ از آنجایی که بخش مهمی از جمعیت سراسر جهان برای مهار شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در قرنطینه به سر می‌برند، مردم برای کار، برقراری ارتباط و در رابطه بودن با عزیزان خود، بیشتر به فناوری روی آورده‌اند.

بدون تعجب، در این وضعیت، استفاده از ابزارهای ارتباطی کاری شاهد افزایش چشمگیر بوده؛ زیرا در هفته‌های اخیر دورکاری برای مردم سراسر جهان به یک هنجار جدید تبدیل شده است. مردم همچنین در زندگی شخصی خود نیز به این ابزارهای مشابه روی آورده‌اند و در نتیجه دانلود برنامه‌های گپ ویدیویی به سرعت در حال افزایش است.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط Priori Data، دانلود جهانی برنامه‌های Skype، Houseparty و Zoom، هر کدام بیش از 100درصد در ماه مارس افزایش یافته و باید اشاره کرد که برنامه دوم در میان افرادی که جلسه‌های مجازی را از خانه‌های خود برگزار می‌کنند محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

گفتنی است که برنامه ویدئوکنفرانس Zoom تقریبا 27 میلیون بار در این ماه بارگیری شده، در حالی که در ماه ژانویه تنها 2.1 میلیون بار دانلود شده بود.

با وجود اینکه مسلما برنامه Zoom در بین برنامه‌های گفت و گوی تصویری بیشترین میزان دانلود را تجربه کرده اما باید گفت که برنامه اسکایپ از نظر دارا بودن تعداد کاربران فعال از سایرین بسیار جلوتر است.

بر اساس اطلاعات Priori Data، این سرویس متعلق به مایکروسافت در ماه مارس بیش از 59 میلیون کاربر فعال روزانه در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS داشته، در حالی که این آمار برای برنامه Zoom، 4.3 میلیون است.

لازم به ذکر است که برنامه اسکایپ برای بسیاری از افراد به عنوان جایگزینی برای برقراری ارتباط مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالی که برنامه زوم در کنفرانس‌های ویدیویی تخصص دارد، بنابراین ممکن است این مقایسه عادلانه نباشد.

در نمودار ارائه شده، میزان دانلود جهانی برنامه‌های گپ ویدیویی و همچنین تعداد کاربران فعال روزانه آنها را مشاهده می‌کنید؛

22