۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

استفاده از فیلترشکن پس از بحران کرونا چقدر بیشتر شد؟/ افزایش 38درصدی در ایران

۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۲۷
کد خبر: 425630
استفاده از فیلترشکن پس از بحران کرونا چقدر بیشتر شد؟/ افزایش 38درصدی در ایران

پس از خانه‌نشینی بسیاری از مردم جهان به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، شاهد افزایش قابل توجه استفاده از فیلترشکن در کشورهای سراسر جهان هستیم.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گفته Atlas VPN، شیوع جهانی ویروس کرونا، به میزان چشمگیری سبب روی آوردن مردم به فیلترشکن شده است. گفتنی است که این شرکت، داده‌هایی را از 50هزار کاربر فعال هفتگی خود، از 2 تا 8 مارس و 9 تا 15 همین ماه منتشر کرده که حاکی از افزایش قابل توجه استفاده از فیلترشکن در میان کشورهایی که به شدت با شیوع ویروس کرونا مواجه هستند، است.

در ایتالیا که در تاریخ 16 مارس، حدود 25 هزار مبتلا و بیش از 1800 مورد مرگ در این کشور گزارش شده، استفاده از فیلترشکن در دو دوره هفتگی ذکر شده، 112 درصد افزایش یافت. به همین ترتیب در ایران نیز، این آمار 38 درصد صعود کرد.

جالب توجه است حتی در کشورهایی که هنوز موارد ابتلای کمتری دارند نیز محبوبیت فیلترشکن افزایش یافته است. برای مثال، در ایالات متحده، برای اوایل این هفته، 3 هزار و 82 مورد مبتلا به کووید-19 گزارش شد، در حالی که میزان استفاده از فیلترشکن در طول هفته گذشته در این کشور، 53 درصد صعود کرده است.

همچنین، در کشورهایی که با قرنطینه و تعطیلی سعی در کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا دارند نیز روند افزایشی در این زمینه را تجربه کرده‌اند. برای نمونه، در اسپانیا، آلمان و فرانسه، استفاده از فیلترشکن به ترتیب 36، 29 و 21 درصد افزایش پیدا کرد.

قابل ذکر است که این روزها به دلیل قرنطینه و تعطیلی بسیاری از مشاغل، مدارس و دانشگاه‌ها برای کاهش شیوع کرونا، افراد وقت بیشتری را صرف استفاده از اینترنت و فیلترشکن می‌کنند. همچنین، بیشتر شرکت‌ها به کارمندان خود که دورکار هستند، اجازه اتصال به فیلترشکن را داده‌اند تا از امنیت اطلاعات کاری و جلوگیری از هک شدن اطمینان حاصل کنند.

در نمودار ارائه شده، میزان افزایش استفاده از فیلترشکن در کشورهایی که به میزان قابل توجهی با بحران کرونا مواجه هستند را مشاهده می‌کنید؛

WhatsApp Image 2020-03-18 at 8.27.45 AM