۰ نفر

پلیس فتا هشدار داد: نرم افزارهای انتخاباتی را نصب نکنید

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۰۶
کد خبر: 417933
پلیس فتا هشدار داد: نرم افزارهای انتخاباتی را نصب نکنید

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا ناجا گفت: بسیاری از کلاهبرداران با ترفند ایجاد اپلیکیشن‌های انتخاباتی در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه‌های اجتماعی گوناگون و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می‌زنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا ناجا گفت: بسیاری از کلاهبرداران با ترفند ایجاد اپلیکیشن‌های انتخاباتی در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه‌های اجتماعی گوناگون و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می‌زنند.

 سرهنگ محمد جمالی، رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: این روزها با شروع تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در کشور، بسیاری از افراد با بهره گیری از روش‌های نوین تبلیغات دست به انتشار اپلیکیشن‌های موبایل پایه برای آشنایی با کاندید موردنظر خود می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از کلاهبرداران و سودجویان فرصت را غنیمت دانسته و با ترفند ایجاد اپلیکیشن‌های مختلف در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه‌های اجتماعی گوناگون و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می‌زنند.

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا ناجا افزود: در بررسی صورت گرفته روی بسیاری از اپلیکیشن‌های مذکور متاسفانه در همین چند روز شاهد انتشار اپلیکیشن‌های مختلفی بوده ایم که در بررسی اجمالی دارای آسیب پذیری‌های متعدد بوده اند.

سرهنگ جمالی با اشاره به افزایش حجم تبلیغات در روزهای آتی و علاقمندی کاربران به استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل پایه، توصیه کرد: کاربران اپلیکیشن‌های تبلیغاتی را از منابع رسمی انتشار که بررسی‌های امنیتی لازم را در خصوص امنیت اپلیکیشن‌ها انجام می‌دهند، بارگذاری کنند.

این مقام انتظامی در ادامه دسترسی به مشخصات شناسنامه‌ای گوشی کاربر، شماره سیم کارت، نوع شبکه، شماره یکتا گوشی (IMEI)، وجود ارتباط پنهان از نوع Remote Desktop، قابلیت ایجاد internet Connection‌های مختلف بدون اجازه کاربر، قابلیت استخراج MAC Adress مودم مورد استفاده توسط کاربر، قابلیت خواندن Device ID گوشی کاربر را نمونه‌ای از آسیب پذیری‌های اپلیکیشن‌های مذکور برشمرد.

سرهنگ جمالی از شهروندان خواست در صورت نصب این گونه اپلیکیشن‌های جعلی در گوشی تلفن همراه و یا سیستم عامل‌های خود نسبت به پاکسازی و حذف این اپلیکیشن‌ها اقدام و در صورت نیاز به ثبت گزارشات مردمی به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و برای دریافت مشاوره نیز می‌توانند با شماره تلفن ۸۱۸۱۸ مرکز امداد و فوریت‌های پلیس فتا تماس بگیرند.