۰ نفر

کرونا بزرگترین نمایشگاه موبایل جهان را لغو کرد

۲۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۱۱
کد خبر: 416723
کرونا بزرگترین نمایشگاه موبایل جهان را لغو کرد

کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۲۰ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تحت تاثیر افزایش نگرانی ها بابت شیوع ویروس کرونا و انصراف بسیاری از غولهای تکنولوژی برگزار نخواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کنگره جهانی موبایل که بدون شک یکی از بزرگترین رویدادهای حوزه گوشی‌های هوشمند و فناوری های مربوط با آن در جهان به شمار می‌رود، در هفته های اخیر به شدت تحت تاثیر افزایش نگرانی‌ها درباره شیوع و انتشار بیشتر ویروس خطرناک و کشنده کرونا قرار گرفته بود که به واسطه همین مساله، تعداد زیادی از بزرگترین و مهم ترین شرکت های تولیدکننده موبایل، اپراتورهای مخابراتی و شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی از حضور در این رویداد انصراف دادند.

حالا بر اساس گزارش BBC، کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۲۰ که قرار بود در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شود، با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که به علت انصراف شرکت های تکنولوژی و نگرانی های مربوط به انتشار ویروس کرونا و کمک به حفظ بهداشت عمومی در جهان لغو شده و برگزار نخواهد شد.

قرار بود این رویداد در روزهای ۲۴ تا ۲۷ فوریه سال ۲۰۲۰ در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شود.

پیشتر نیز بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده بودند که با انصراف تعداد زیادی از شرکت های تکنولوژی، برگزاری این نمایشگاه که بدون شک یکی از بزرگترین رویدادهای این عرصه به شمار می‌رود، تا حد زیادی تحت تاثیر قرار گرفته است و نسبت به سال های گذشته رونق بسیار کمتری خواهد داشت.

ویروس کرونا بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده در رویترز، تاکنون جان بالغ بر یک هزار و ۳۱۰ نفر را در چین گرفته و بیش از ۴۰ هزار نفر را در کشورهای مختلف مبتلا کرده است.

همزمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و بسیاری دیگر از نقاط جهان، سازمان بهداشت جهانی نیز با اعلام وضعیت اضطراری در جهان از تمامی کشورها درخواست کرد که به مقابله با شیوع و انتشار بیشتر این ویروس بپردازند و از شهروندان خود بخواهند که از هر گونه سفر غیرضروری به مناطق مختلف بخصوص شرق آسیا و چین خودداری کنند.