۰ نفر

مدیرعامل شرکت تیپاکس:

درگاه الکترونیکی ارائه خدمات پستی مای‌تیپاکس آغاز به کار کرد

۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۳۶
کد خبر: 415839
درگاه الکترونیکی ارائه خدمات پستی مای‌تیپاکس آغاز به کار کرد

مای‌تیپاکس، به عنوان نخستین درگاه الکترونیکی ارتباط و ثبت سفارش خدمات پستی تیپاکس، در دسترس شهروندان تهرانی قرار گرفت و به زودی در تمام کشور خدمات خود را ارائه خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مهرداد فاخر مدیرعامل شرکت تیپاکس در ابتدا توضیح داد: ایران به عنوان بنیان‌گذار صنعت پست در 2000 سال پیش در جهان شناخته می‌شود، اما با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفتاد سال گذشته، کیفیت خدمات پستی، در شان مردم ایران نبوده و بسیار پایین‌تر از استانداردهای مدنظر اتحادیه جهانی پست (UPU) است.

وی افزود: ما در دنیا محکوم به پیشرفت هستیم و همان طور که خداوند در نهاد ما رشد جسمی و فکری را قرار داده، تلاش برای پیشرفت در هر شرایطی نیز در ذات بشر قرار دارد و این موضوع باید در سازمان‌های ما نیز دیده شود. امروزه این پیشرفت، بر بستر تکنولوژی است و تیپاکس نیز به عنوان یک شرکت 60 ساله و بنیانگذار خدمات سریع حمل بسته، برآن شد تا در این بستر فناورانه، رشد و توسعه خود را دنبال کند.

مدیرعامل شرکت تیپاکس، با بیان این موضوع که در تیپاکس، به عنوان پیشرو و بنیانگذار پست خصوصی در کشور ، برای تغییر و توسعه خدمات پستی با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بوده‌ایم، گفت: تغییر و پیشرفت در نهایت باید برای مشتری نتیجه داشته باشد. به همین جهت، در راه توسعه تیپاکس، 3 شاخص اصلی سادگی، چابکی و نوآوری را در دستور کار خود قرار دادیم و سعی کردیم تا در آنها پیشرو باشیم.

مدیرعامل شرکت تیپاکس، افزود: برای توسعه این 3 شاخص، حرکت به سمت استفاده از فناوری‌های نوین جهانی را از سال 1396 آغاز کردیم که راه‌اندازی بزرگ‌ترین هاب مکانیزه خاورمیانه و ایجاد بیش از 30 سامانه فناورانه از جمله باشگاه مشتریان، ارزیابی عملکرد نمایندگان، مرکز تماس و... را می‌توان از گام‌های این حرکت دانست.

فاخر ادامه داد: در دو سال گذشته، تغییرات ساختاری زیادی در معماری سازمانی تیپاکس رخ داده که به دنبال آن، میانگین سنی همکاران ما در ستاد مرکزی به 35 سال کاهش یافته است. همچنین امروز 35 درصد از همکاران ما را بانوان تشکیل می‌دهند که سکاندار امروز تیپاکس محسوب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت تیپاکس، یکی از مهم‌ترین تحولات این شرکت در حرکت به سمت ارائه خدمات دیجیتال را راه‌اندازی درگاه مای‌تیپاکس عنوان کرد و گفت: کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن مای تیپاکس و یا وب‌سایت، به درگاه مای‌تیپاکس متصل شده و در هر ساعتی از شبانه‌روز، درخواست‌ ارسال بسته‌ها و پاکت‌های خود را ثبت کنند. به این ترتیب ثبت درخواست‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن صورت گرفته و دیگر نیازی به مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با تیپاکس نیست.

وی افزود: براساس تفاهم نامه سطح کیفی خدمات (SLA) ما به مشتریان متعهد می‌شویم در ساعات کاری بین 9 تا 23، تا یک ساعت پس از ثبت سفارش، عملیات دریافت بسته از مبدا انجام شده تا به این ترتیب، سریع‌ترین و ساده‌ترین خدمات جابجایی در اختیار مشتریان قرار گیرد.

فاخر با بیان این که در حال حاضر درگاه مای‌تیپاکس، در اختیار کاربران تهرانی و برای ارسال بسته‌های بین شهری فعال شده است، گفت: به زودی خدمات درون شهری، بین شهری و پست بین‌الملل از طریق مای‌تیپاکس در تمام شهرهای کشور و به صورت ملی ارائه خواهد شد.

مدیرعامل تیپاکس با بیان این موضوع که باعث افتخار ما است که سامانه مای‌تیپاکس، به مانند سامانه بزرگ جمع‌آوری و توزیع (جت) شرکت تیپاکس، کاملا بومی است و در داخل مجموعه هلدینگ فاخر، برنامه‌نویسی و تولید شده است، گفت: مجموعه دانش بومی پیچیده‌ای که در این شرکت تولید می‌شود، سبب شده است تا تیپاکس از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری، به عنوان نخستین شرکت پستی دانش بنیان در کشور معرفی شود.

وی در پاسخ به این سوال که توسعه تکنولوژیک و استقرار فناوری‌های نوین در تیپاکس چه زمانی به پایان می‌رسد، گفت: همیشه به این موضوع اعتقاد داشته و آن را عنوان کرده‌ام که آسمان سقف ندارد. پیشرفت در جهان توقف ناپذیر بوده و ما تنها باید تلاش کنیم تا از آن عقب نمانیم. بسیاری از مجموعه‌ها سازمان خود را به روز رسانی می کنند اما متوجه این موضوع نیستند که دشواری اصلی، به روز نگاه داشتن است. در تیپاکس سقفی برای پیشرفت وجود ندارد و تلاش ما این است که همواره به روز بوده و خود را با تکنولوژی‌های جدید وفق دهیم تا چه از نظر سرعت و چه از نظر سهولت به یکی از بهترین کوریرهای منطقه تبدیل شویم.