۰ نفر

درآمد 20 میلیارد دلاری اینستاگرام از تبلیغات

۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۳۹
کد خبر: 415234
درآمد 20 میلیارد دلاری اینستاگرام از تبلیغات

درآمد اینستاگرام از تبلیغات در سال گذشته، ۲۰ میلیارد دلار بوده که در مجموع یک‌چهارم درآمد فیس‌بوک را تشکیل می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل، درآمد اینستاگرام از تبلیغات در سال گذشته، ۲۰ میلیارد دلار بوده که در مجموع یک‌چهارم درآمد فیس‌بوک را تشکیل می‌دهد. اینستاگرام برای فیس‌بوک یک سرمایه مهم است و این پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس و فیلم، بسیار درآمدزا محسوب می‌شود.

اینستاگرام که بیشتر به عنوان یک پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس شناخته می‌شود، درآمدی بیشتر از پلتفرم یوتیوب که محبوب‌ترین پلتفرم ویدیویی در دنیاست، دارد. یوتیوب در سال گذشته ۱۵.۱ میلیارد دلار درآمد داشته که پنج میلیارد دلار کمتر از پلتفرم اشتراگ‌گذاری عکس تحت مالکیت فیس‌بوک است.

البته تفاوتی اساسی میان این دو پلتفرم وجود دارد. برای مثال یوتیوب درآمد‌های حاصل از تبلیغات خود را با تولیدکنندگان محتوا به اشتراک می‌گذارد، درحالی که اینستاگرام چنین کاری انجام نمی‌دهد و تنها بخشی از هزینه تجهیزات را در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار می‌دهد که هیچگاه‌ هم به ارقام پنج‌رقمی (۱۰ هزار دلار) نمی‌رسد. البته این را هم در نظر بگیرید که پلتفرم‌های ویدیویی، هزینه‌های بیشتری برای استریم دارند تا پلتفرم‌های عکس‌محور مانند اینستاگرام. فیس‌بوک درباره درآمد اینستاگرام سکوت اختیار کرده همچنین دررابطه با تعداد کاربران نیز اطلاعاتی منتشر نکرده است. آخرین باری که این کمپانی تعداد کاربران شبکه اجتماعی محبوب خود را اعلام کرد، حدود یک میلیارد نفر در سال ۲۰۱۸ بود.

با این حال می‌توان انتظار داشت که این پلتفرم محبوب درآمد‌های این‌چنینی نیز داشته باشد، زیرا تبلیغات را می‌توان همه جای این برنامه پیدا کرد. برای مثال کاربران تبلیغات را میان استوری‌ها و در فید اصلی مشاهده می‌کنند. همچنین با تلاش‌هایی که اینستاگرام به‌منظور تسهیل فرآیند خرید از این پلتفرم انجام داده، باعث شده تا شرکت‌های بزرگ محصولات خود را در این شبکه اجتماعی تبلیغ کنند. در هر صورت تمامی این اعداد و ارقام یک چیز را نشان می‌دهند و آن هم این است که اینستاگرام دیگر یک پروژه جانبی برای فیس‌بوک نبوده و این کمپانی قصد دارد تا در آینده تمرکز بیشتری روی بهبود سوددهی آن کند.