۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی هشدار جدید ویندوز 7

۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۲۷
کد خبر: 411595
بررسی هشدار جدید ویندوز 7

همان طور که می دانید سیستم عامل ویندوز 7 سه سال منسوخ شده و قادر به به روزرسانی امنیتی نمی باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در صورت روشن بودن به‌روز رسانی رایانه‌های شخصی سیستم عامل ویندوز 7 به زودی صفحه nag را نشان می‌دهند و به کاربران یادآوری می‌کند که با اجرای نرم افزارهای غیر مجاز از شرکت مایکروسافت، می‌توانند قربانی مجرمان سایبری گردند.

چهاردهم ژانویه سال 2020، مایکروسافت به صورت پیام اخطار به ویندوز 7  ارسال می‌شود. که پشتیبانی را و به‌روزرسانی امنیتی نهایی به پایان رسیده است و آفیس مایکروسافت 365 قادر به کار و به‌روزرسانی نیست.

و این سیستم عامل ویندوز 7 باگ‌های زیادی در برابر حمله سایبری دارد.

جارد اسپاتارو، مدیر اجرایی تیم مایکروسافت 365، در یک ارسال به وبلاگ به یک شرکت نوشت:

" جهت پشتیبانی از شرکت شما سیستم عامل ویندوز 7 و آفیس 2010 را ارتقاء دهید."

 " جارد اسپاتارو افزود: "اگر قبلاً این کار را نکرده اید. برای به‌روز رسانی و تغیر سیستم عامل به ورژن 10 اقدام کنید."

انتقاد جارد اسپاتارو، از ویندوز 7 چیز جدیدی نبود؛ مایکروسافت حداقل سه سال است که از سیستم عامل جدید رونمایی کرده است.

مارکوس نیچکه، رئیس مایکروسافت آلمان، در ژانویه سال 2017 گفت:

 "ویندوز 7 مبتنی بر معماری‌های امنیتی قدیمی منسوخ شده است. " سیستم عامل نه نیازهای فناوری مدرن و نه الزامات امنیتی بالای فناوری اطلاعات را برآورده نمی کند."

جارد اسپاتارو، با ذکر به روزرسانی‌های امنیتی گسترده برنامه‌های(ESU، ماژول امنیتی جایگزین برنامه امنیتی مایکروسافت) به مشتریان مشاغل با افزایش‌های یک ساله تا سه سال به فروش می‌رود. مجدداً از همه خواست که سریعاً به ویندوز 10 سیستم عامل خود را ارتقاء دهند.

وی گفت: "برای به دست آوردن بهترین ویژگی‌های حفاظتی و امنیتی از آنتی ویروس Windows Defender و امکانت کامل Microsoft Defender Advanced Threat Protection (ATP)، از شما خواهش میکنم هر چه سریعتر به سیستم عامل ویندوز 10 مهاجرت کنید."

بعید به نظر می‌رسد این درخواست نهایی مایکروسافت برای رها کردن ویندوز 7 باشد. در واقع، از چهاردهم ژانویه سال 2020، رایانه‌های شخصی ویندوز 7 پیام اخطار صفحه nag را نمایش می‌دهد و به کاربران یادآوری می‌کنند که با اجرای نرم افزارهای بدون پشتیبانی مایکروسافت، قربانی مجرمان سایبری می‌شوند.