۰ نفر

برترین اپلیکیشن‌های ایران کدامند؟

۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبر: 407827
برترین اپلیکیشن‌های ایران کدامند؟

حالا که سال 2019 را نیز پشت سر گذاشتیم، بد نیست اپلیکیشن‌های بین‌المللی که بیشترین دانلود و بیشترین کاربرد را در دنیا داشته‌اند بشناسیم. خیلی از آنها را ما نیز در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری؛ در کنار آنها، اپلیکیشن‌های ایرانی داریم که توانسته‌اند در ایران بی‌رقیب باشند و میلیون‌ها کاربر را پشتیبانی کنند. شاید این اپلیکیشن‌ها دلیل اصلی یا حتی تنها دلیلی باشند که ما از تلفن‌های هوشمند به جای موبایل‌های عادی استفاده می‌کنیم. کتاب‌هایمان را با آنها می‌خوانیم، با آنها تاکسی کرایه می‌کنیم، غذا سفارش می‌دهیم، لباس می‌خریم، قبوض آب و برق را می‌پردازیم، اخبار را رصد می‌کنیم، ویدئوی فلان بازیگر را به شکل زنده در آن سوی دنیا می‌بینیم. و شاید هر کار دیگری که فکرش را بکنید. قبله‌نما می‌خواهید، تقویم، نقشه، برنامه ورزشی، دفترچه یادداشت، موسیقی و فیلم، فقط باید چند کلیک ساده کنید. بیایید از این هم جزئی‌تر شوید؛ اپلیکیشن برای رفع مشکل بلع غذا می‌خواهید، فقط جست و جو کنید! 2میلیارد و اندی اپلیکیشن در دنیا داریم و روزانه ساعت‌های زیادی از ما با این اپ‌ها صرف می‌شود. در ادامه خواهید دید که چقدر از زمانتان در روز برای این اپ‌ها صرف می‌شود و در یک دسته‌بندی، پردانلودترین اپ‌های ایرانی و در کنار آن پرکاربرترین اپ‌های بین‌المللی آورده شده است.

براساس شمارش تعداد دانلودها در 2 فروشگاه آنلاین گوگل‌پلی (GooglePlay) وبازار(Bazaar) مشخص شد اپلیکیشن دیوار با 28میلیون نصب تا به حال پرطرفدارترین اپلیکیشن ایرانی بوده است. اپلیکیشن‌های آپ، ایرانسل من، اسنپ و شیپور به‌ترتیب رتبه‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند. البته باید درنظر داشت که این اعداد کاملاً دقیق نیستند؛ چرا که خیلی از اپلیکیشن‌ها علاوه بر این دو‌فروشگاه در وب‌سایت‌های خود یا فروشگاه‌های دیگر نیز دانلود داشته‌اند. با این حال می‌توان گفت این نتیجه اگرچه دقیق نیست، اما به واقعیت نزدیک است.

چقدر موبایل مصرف می‌کنیم؟

 هر کاربر موبایل به‌طور میانگین 9اکانت ارتباطی و شبکه اجتماعی دارد.

 هر فرد بزرگسال روزانه به‌طور میانگین 23دقیقه را برای اپلیکیشن‌های بازی صرف می‌کند.

 میانگین جهانی استفاده از شبکه‌های اجتماعی روزانه 2ساعت و 16دقیقه است.

 میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها از سال 2016تا 2018معادل 50درصد افزایش یافته است.

 امروز هر فرد به‌طور میانگین 80 اپلیکیشن مختلف را روی گوشی تلفن همراه خود نصب می‌کند.

 فقط 9مورد از اپلیکیشن‌های نصب‌شده به‌طور روزانه استفاده می‌شوند.

 هر کاربر موبایل به‌طور میانگین 3ساعت و 43دقیقه را پای موبایل می‌گذراند که از این میزان 2ساعت و 57دقیقه صرف اپلیکیشن‌ها می‌شود.

 

فیسبوک FaceBook

 2/400/000/000 کاربر فعال

مشهورترین سایت و اپلیکیشن در زمینه شبکه‌های اجتماعی است و برای هر نوع گوشی و هر نوع پلتفرمی در دسترس است. تقریبا در هر کجای دنیا برای ارتباطات تجاری و اجتماعی از این اپلیکیشن استفاده می‌شود.

 

یوتیوب  YouTube

1/900/000/000  کاربر فعال

اپلیکیشن و وب‌سایت اشتراک و تماشای ویدئو که روی نسخه موبایلی آن، امکاناتی مثل دانلود آفلاین و... قرار داده شده است. یوتیوب، بزرگ‌ترین میزبان ویدئو در دنیاست که کاربران زیادی از آن درآمد دارند. روزانه یک میلیارد ساعت ویدئو در یوتیوب مشاهده می‌شود.

 

شر ایت  SHAREIT

 1/800/000/000  کاربر فعال

یک اپلیکیشن اشتراک‌گذاری فایل که توسط شرکت لنوو طراحی شده است و از آن برای انتقال موزیک، عکس، ویدئو و فایل از طریق وای‌فای و از یک دستگاه موبایل به یک دستگاه دیگر استفاده می‌شود. روی همه پلتفرم‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

 

واتس‌اپ WhatsApp

 1/500/000/000 کاربر فعال

یکی از مشهورترین و پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌های چت و گفت‌وگو که ارتباط بین شماره تلفن‌های مختلف بین‌المللی را هم پشتیبانی می‌کند. امکانات زیادی مثل تماس تصویری و صوتی، پاک‌کردن پیام، ارسال ایموجی و قرار‌دادن استتوس یا استوری دارد.

 

جی‌میل Gmail

1/200/000/000 کاربر فعال

پیام‌رسان ای‌میلی که شرکت گوگل در ابتدا نسخه وب آن را منتشر کرد اما حالا چند سالی است که نسخه موبایل آن برای گوشی‌های مختلف نیز در دسترس است و پر استفاده‌ترین اپلیکیشن ای‌میلی در سراسر دنیاست.

 

اینستاگرام Instagram

 1/000/000/000 کاربر فعال

برنامه اشتراک‌گذاری عکس و شبکه اجتماعی که عمدتا به‌دلیل کیفیت بالا و ویژگی‌های منحصر به فرد مانند فرمت تصویر مربع، فیلترها و نداشتن یک نوع وب‌سایت خاص، محبوبیت پیدا کرد.

 

اسنپ چت Snapchat

 1/000/000/000  کاربر فعال

یک برنامه پیام‌رسان که فقط از طریق اپلیکیشن تلفن‌همراه قابل استفاده است. بله روی صفحه وب نمی‌توان از این پیام‌رسان استفاده کرد. اپلیکیشن به کاربران خود این امکان را می‌دهد که با کاربران دیگر گفت‌وگو کنند، عکس یا ویدئو به اشتراک بگذارند.

 

گوگل‌مپس Google Maps

 1/000/000/000 کاربر فعال

پراستفاده‌ترین اپلیکیشن موبایلی در زمینه موقعیت‌یابی و جی‌پی‌اس است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان مسیریابی، اشتراک‌گذاری آدرس را انجام داد. همچنین ترافیک‌های مسیر را شناسایی کرد.

 

آی‌کلاود ICloud

850/000/000 کاربر فعال 

یک فضای ابری برای ذخیره محتوا که توسط شرکت اپل تولید شده و فقط توسط تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های آیفون قابل استفاده است. این اپلیکیشن رقابت سختی با دیگر اپلیکیشن‌های ذخیره محتوا مثل گوگل‌درایو و دراپ باکس دارد.

 

اوبر Uber

 110/000/000 کاربر فعال

اوبر پراستفاده‌ترین برنامه کرایه تاکسی آنلاین است که به کاربران اجازه می‌دهد راننده، تاکسی، موتورسیکلت، سفرهای اشتراکی داخلی یا خارجی اجاره کنند؛ یک روش حمل‌ونقل امن، ساده و مقرون به صرفه که در سال 2019در 80کشور دنیا فعال شده است.

 

نتفلیکس Netflix

 850/000/000  کاربر فعال

یک اپلیکیشن و وب‌سایت پخش ویدئوی آنلاین که اجازه می‌دهد فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و ویدئوهای مختلف را تماشا کنید. این اپلیکیشن بیشتر در کشورهای انگلیسی‌زبان محبوبیت دارد.

 

آمازون Amazon

 197/000/000  کاربر فعال

آمازون پیش‌قراول بازار تجارت الکترونیک در جهان است که حالا روی موبایل نیز در دسترس است و اپلیکیشن آن روزانه دقیقا به اندازه وب‌سایت بازدیدکننده و کاربر دارد.

 

پینترست Pinterest

291/000/000  کاربر فعال

یک شبکه اجتماعی و برنامه اشتراک‌گذاری تصویر و عکس است که در آن برای تبلیغ وب‌سایت و وبلاگ‌های خود می‌توانید تصاویر منحصر به فرد برای کسانی که به محتوای شما علاقه‌مند هستند، به اشتراک بگذارید.

 

توییتر Twitter

 350/000/000 کاربر فعال

توییتر فضایی برای میکروبلاگ‌کردن(اشتراک‌گذاری پست‌های کوتاه) است که نسخه موبایل آن شبیه یک خبررسان و شبکه اجتماعی عمل می‌کند. در این اپلیکیشن می‌توان کاربران دیگر یا افراد در راس جامعه را دنبال کرد و افکار خود را نیز به اشتراک گذاشت.