۰ نفر

پول تغییر ماهیت می‌دهد؟

۱ دی ۱۳۹۸، ۲۳:۵۵
کد خبر: 403930
پول تغییر ماهیت می‌دهد؟

اقدامات اخیر رئیس جمهور چین باعث نوسانات شدیدی در بازار ارزهای دیجیتال شده است و پیش بینی می‌شود راه اندازی سیستم انتقال ارز در این کشور موجب افزایش ارزش هر چه بیشتر آن شود چراکه بانک مرکزی یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای دنیا به سیستم ارزهای دیجیتال می‌پیوندد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، کریپتوکارنسی یا ارزهای دیجیتال به سیستمی گفته می شود که وظیفه انتقال وجه الکترونیک را بر عهده دارد. بر خلاف سیستم های متمرکز بانکی اکثر ارزهای دیجیتال توسط سیستم های رایانه ای در سراسر دنیا که نِت نامیده می شوند به صورت پراکنده مورد استفاده قرار می گیرند.

هر کسی با دسترسی به اینترنت یا سیگنال رادیویی ضعیف و با یک کلیک می تواند دارایی هایش را از یک قاره به قاره دیگر جابه جا کند. اطلاعات مربوط به انتقال ارزهای دیجیتال از دسترس دولت ها خارج است و همین موضوع باعث می شود تا دولتمردان برخی از کشورها مانع استخراج بیت کوین در کشورشان شوند که از جمله این کشورها می توان به چین اشاره کرد.

استخراج بیت کوین در اوایل امسال در این کشور ممنوع بوده است و دولت چین حتی با مختل کردن ماینرها مانع استخراج بیت کوین در این کشور شد ولی تصمیم اخیر رئیس جمهور این کشور توانست جانی دوباره به بیت کوین ببخشد.

پس از تقاضای رئیس جمهور چین برای تسریع فرایند راه اندازی ارز دیجیتال در این کشور، ارزش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال افزایش یافت.

حال اما خبر از راه اندازی سیستم ارزی جدیدی در این کشور به گوش می رسد و چین آماده صادرات این ارز دیجیتال به خارج از مرزهای خود می شود.

این سیستم ارز دیجیتال به بانک مرکزی چین این امکان را می دهد تا بتواند به انتقال ارزهای دیجیتال بپردازد و حتی آنها را به خارج از مرزهای چین صادر کند و این انتقال به کمک شبکه های وی چت و علی پی صورت می گیرد.

یکی از اعضاء این پروژه در گفت و گویی با خبرگزاری سی ان بی سی می گوید:" چین بستر لازم برای انتقال ارزهای دیجیتال در داخل کشور را دارد و به زودی و در دو سه ماه آینده شاهد به وقوع پیوستن این برنامه ها خواهیم بود."

وی در ادامه خاطرنشان کرد:" این اتفاق ممکن است به عنوان آغاز تحولی در سیستم ارزی چین به شمار آید اما به معنای جایگزین کردن و از میان برداشتن کامل پول فیزیکی نیست."

وزیر امور خارجه سوئیس در این خصوص به خبرگزاری سی ان بی سی گفت:" تصمیمات اخیر چین دولتمردان سایر کشورها را به راه اندازی سیستم ارزی در داخل سوق می دهد."

وی در ادامه گفت:" اگر دولتمردان در تمام کشورهای جهان به این امر که ارزهای دیجیتال در تمام نقاط دنیا در حال پیشروی هستند و ممکن است در آینده ای نه چندان دور جای ارز فیزیکی را بگیرند ایمان بیاورند باید اقدامی برای راه اندازی این سیستم در داخل کشورشان صورت گیرد."

رئیس جمهور چین اخیرا در این مورد صحبت کرده است که چین باید بلاکچین را در داخل کشور توسعه دهد و بتواند از سایر کشورهای بزرگ دنیا پیشی بگیرد.