۰ نفر

ویژگی جدید و مهم در نسخه جدید واتس‌آپ

۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۸
کد خبر: 403533
ویژگی جدید و مهم در نسخه جدید واتس‌آپ

واتس‌اپ به‌تازگی با فعال‌سازی ویژگی‌های یادآوری، سرویس انتظار مکالمه و محدودیت در اضافه شدن به گروه‌ها، اپلیکیشن خود را کاربردی‌تر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، به لطف یک به‌روزرسانی جدید که شامل 3ویژگی جدید و عالی است، کاربران واتس‌اپ از امکانات بهتر و بیشتری برخوردار شده‌اند. یکی از این ویژگی‌ها امکان تنظیم «یادآوری» است. علاوه بر این، کاربران هنگامی که مشغول مکالمه تلفنی هستند می‌توانند متوجه شوند که فرد دیگری پشت خط آنهاست. کاربران همچنین می‌توانند افرادی را که اجازه اضافه کردن آنها به چت‌های گروهی یا گروه‌ها را دارند، انتخاب کنند. به گزارش گیزمگ، این اپلیکیشن که هرماه بیش از 5/1میلیارد نفر از آن استفاده می‌کنند، تغییرات صورت گرفته را به این شرح اعلام کرده است.

تنظیم یادآوری

کاربرانی که مایل به تنظیم یادآوری هستند، باید یک اپلیکیشن دیگر به نام Any.do را دانلود کنند.

پس از وصل شدن این 2اپلیکیشن به یکدیگر، کاربران می‌توانند یادآوری‌ها را در داخل پلتفرم پیام‌رسانی ایجاد و دریافت کنند.

ارسال متن‌هایی مانند «به من یادآوری کن تا غذای خود را در مسیر خانه تهیه کنم» به‌سرعت برای یادآوری تأیید می‌شود.

پس از فرا رسیدن زمان مورد نظر، اپلیکیشن Any.do پیام واتس‌اپ را برای یادآوری به کاربر ارسال می‌کند.

مدیران اپلیکیشن Any.do می‌گویند: یکپارچه‌سازی‌ «یادآوری‌های WhatsApp با Any.do» راهی سریع و آسان برای یادآوری وظایف و انجام آنهاست. شما به‌راحتی می‌توانید کارهای خود را انجام دهید و در واتس‌اپ و هر دستگاهی که از آن پشتیبانی می‌کند از امکان یادآوری بهره‌مند شوید. با ارسال پیام مستقیم به اپلیکیشن

 Any.do یا با فوروارد پیام به این اپلیکیشن از طرف هر کدام از مخاطبان خود، می‌توانید کارها را به موقع انجام دهید. انجام بموقع وظایف، مستقیماً از طریق واتس‌اپ به شما یادآوری می‌شود. استفاده از این امکان، آسان، ساده و مؤثر است!

سرویس مکالمه تماس واتس‌اپ

اگر از واتس‌اپ برای برقراری تماس تلفنی استفاده می‌کنید، احتمالاً در شرایطی قرار گرفته‌اید که با شخصی در حال مکالمه هستید و همزمان یک مخاطب دیگر هم در حال تماس با شماست.

پیش از این، اگر شخص دیگری همزمان تلاش می‌کرد که با شما تماس برقرار کند، واتس‌اپ به شما اعلام نمی‌کرد و فرد پشت خط هم با بوق اشغال روبه‌رو می‌شد.

 در این وضعیت شما باید تماس خود را قطع می‌کردید تا ببینید آیا تماس از دست رفته‌ای داشته‌اید یا نه؟

حالا این وضعیت به‌طور کلی تغییر کرده است. در جدیدترین نسخه واتس‌اپ، سرویس انتظار، هم برای گوشی‌های آیفون و هم برای گوشی‌های اندروید اضافه شده است. به این شکل که اگر با یک مخاطب در حال مکالمه تلفنی هستید و شخص دیگری سعی می‌کند با شما تماس بگیرد، یک نوتیفیکیشن در بالای صفحه موبایل شما ظاهر می‌شود و شما را از تماس پشت خط آگاه می‌کند.

این ویژگی به شما امکان می‌دهد که تماس‌گیرنده دوم را رد کنید یا به تماس فعلی خود پایان دهید و تماس جدید را جواب دهید.

محدود کردن عضویت در گروه‌ها

 با استفاده از ویژگی سوم و جدید نسخه جدید واتس‌اپ، کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که چه‌کسی می‌تواند آنها را به گروه‌های این پیام‌رسان اضافه کند. در به‌روزرسانی جدید، گزینه‌های «همه»، «مخاطبان من» یا «مخاطبان من به جز...» برای کاربران ایجاد شده است که از این طریق می‌توانند مخاطبان خود را به‌گونه‌ای محدود کنند که آنها نتوانند کاربران را به چت‌های گروهی دعوت کنند.

همانطور که مشخص است، انتخاب گزینه «مخاطبان من» مانع خواهد شد هر کسی شما را مستقیماً وارد چت گروهی کند و تغییر دادن این وضعیت به گزینه «مخاطبان من به جز...» به شما امکان می‌دهد بعضی از مخاطبان را که مایلید چنین مجوزی داشته باشند، انتخاب کنید.

هر شخصی که مجاز نباشد بلافاصله شما را به چت‌های گروهی اضافه کند، می‌تواند یک پیام دعوت به‌منظور دریافت مجوز برای اضافه شدن به چت گروهی، برای شما ارسال کند. به این ترتیب شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه ناراحتی‌ای این دعوت را بپذیرید یا آن را رد کنید.

فعال کردن این ویژگی جدید ساده است: به منوی تنظیمات واتس‌اپ بروید و سپس مسیر  Account> Privacy> Groups را دنبال کنید.

سرویس انتظار

در جدیدترین نسخه واتس‌اپ، سرویس انتظار  اضافه شده است.  اگر با یک مخاطب در حال مکالمه هستید و شخص دیگری سعی می‌کند با شما تماس بگیرد، یک نوتیفیکیشن در بالای صفحه موبایل ظاهر می‌شود و شما را  آگاه می‌کند