۰ نفر

هر چیزی که بایستی در رابطه با مدیریت نمایشگاه بدانیم

۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴
کد خبر: 399956
هر چیزی که بایستی در رابطه با مدیریت نمایشگاه بدانیم

برای اینکه بتوانید در نمایشگاه ها حضوری موفقیت آمیز داشته باشید نیاز به یکسری موارد از جمله زمان درست و اجرای درست وظایف به وسیله ی گروه اجرای است. با مدیریت درست نمایشگاه ها و اجرای درست وظایف توسط اعضای گروه و همچنین اجاره تجهیزات نمایشگاهی شما می توانید در نمایشگاه حضور موفقیت آمیزی داشته باشید.

شما برای رسیدن به هدف حضور در نمایشگاه ها بایستی اصول مدیریتی را رعایت کنید تا بتوانید به موفقیت برسید.( اجاره تجهیزات نمایشگاهی نیز به شما در رسیدن به هدف حضور در نمایشگاه کمک می کند).

شما با خواندن این مطلب متوجه می شوید که نقش و اهمیت مدیریت در روند اجرایی نمایشگاه جه مقدار موثر است و چه اهمیت هایی دارد.

نکات مهم مدیریت نمایشگاه و غرفه داری:

برای اینکه در هر کاری به موفقیت برسد نیازمند مدیریت درست است تا بتوان برنامه ریزی دقیق انجام داد و آن را اجرا کرد. در مورد نمایشگاه ها نیز این موضوع صدق می کند و بسیار حائز اهمیت است.

در این مطلب ما قصد داریم نکات مهم و موثر در مدیریت غرفه داری و حضور در نمایشگاه را برای شما به طور کامل شرح دهیم. مطمئن باشید که شما با رعایت این اصول به هدف خود برای حضور در نمایشگاه میرسید و در شرکت در نمایشگاه به موفقیت می رسید.

ناگفته نماند که اجاره تجهیزات نمایشگاهی نیز در موفقیت تاثیر گذار استت زیرا که هزینه ها را کمتر می کند.

مدیریت نمایشگاه با توجه به ظاهر و جزئیات غرفه نمایشگاهی:

یکی از اساسی ترین نکاتی که بسیار حائز اهمیت است و مدیریت غرفه باید به آن توجه کرد، جزئیات و ظاهر غرفه است. همانطور اغلب شما می دانید اولین چیزی که بازدیدکننده با آن مواجه می شوند و آنها را جذب می کند ظاهر غرفه و تجهیزات نمایشگاهی آن است.( شما می توانید با اجاره تجهیزات نمایشگاهی در هزینه های خود صرفه جویی کنید.)

نن

رنگ ها در غرفه سازی چه تأثیری دارند؟

یکی از ویژگی های خیلی مهم رنگ ها ایجاد حس زندگی در جهان و انسان هاست. همین ویژگی باعث شده تا رنگ ها یک عنصر مهم در غرفه سازی باشند و نقش مهمی در موفقیت غرفه داشته باشند.

ویژگی های رنگ ها

رنگ ها تأثیرات انکارناپذیری روی مغز انسان ها می‌گذارند و دارای یک سری ویژگی های خاص هستند به همین دلیل در غرفه سازی مهم می‌باشند. در روانشناسی رنگ ها را به سه دسته ی گرم، سرد و خنثی تقسیم کرده و برای هرکدام تأثیرات جداگونه ای را ذکر کرده اند.

رنگ های گرم

رنگ های گرم به رنگ هایی مثل زرد، سبز، قرمز و نارنجی گفته می‌شود. از جمله ویژگی های رنگ گرم می‌توان به القا کردن احساس راحتی، شادی، هیجان، تحریک ذهن و عصبانیت اشاره کرد.

رنگ های سرد

رنگ های سرد به رنگ هایی مثل آبی و بنفش گفته می‌شود. از جمله ویژگی های رنگ سرد می‌توان به القا کردن حس آرامش، بی تفاوتی، غمگینی، سادگی، عدم صمیمیت و رضایت اشاره کرد.

رنگ های خنثی

رنگ های خنثی به رنگ های متمایل به سفید و مشکی گفته می‌شود مانند کرم، خاکستری و ... . رنگ های خنثی در غرفه سازی از اهمیت بیشتری برخوردارند و راحت تر می‌توان آن ها را در غرفه به کار برد. آرامش بخش و ملایم بودن از ویژگی رنگ های خنثی است.

تاثیر رنگ در غرفه سازی

همانطور که می‌دانید یکی از مهم ترین مکان های تبلیغاتی برای شرکت ها و تولیدی ها، نمایشگاه های بین المللی و داخلی می‌باشند. از همین رو طراحی و غرفه سازی برای شرکت در نمایشگاه بسیار مهم است چون هر غرفه نماینده ی یک شرکت به حساب می‌آید و نقش مهمی در جذب مشتری دارد. یکی از عناصر مهم در غرفه سازی، به کار بردن رنگ های مناسب با توجه به محیط، محصول و سلیقه ی افراد است.

بعد از طی کردن مراحل طراحی و غرفه سازی نوبت به غرفه آرایی می‌رسد. در عصر جدید رنگ ها می‌توانند تأثیرات زیادی روی ذهن افراد بگذارند به همین دلیل اهمیت ویژه ای در غرفه سازی دارند. برای غرفه سازی و غرفه آرایی به نکات زیر توجه لازم را داشته باشید:

- یکی از اصول اساسی و مهمی که باید به آن پایبند باشید رعایت کردن هارمونی و هماهنگی بین رنگ هاست.

- توجه داشته باشید که رنگ غرفه باید با توجه به محصولی که قرار است ارائه بدهید انتخاب شود مثلاً برای وسایل گرمایشی از رنگ های گرم و برای وسایل سرمایشی از رنگ های سرد استفاده کنید.

- طول موج رنگ ها یکی از صفت های اصلی آن هاست که به فام معروف است. شما می‌توانید با دانستن فام رنگ ها به هارمونی رنگ ها با هم دست پیدا کنید.

- یکی دیگر از صفت های مهم برای رنگ ها درخشندگی است. شناخت درخشندگی و میزان آن تاثیر زیادی در غرفه سازی دارد.

- رعایت کردن نور پردازی با توجه به رنگ بندی

- به کار بردن رنگ سازمانی شرکت در غرفه سازی

- شناخت مفهوم رنگ ها در فرهنگ های متفاوت و تاثیر آن ها

- توجه به این نکته که استفاده از رنگ گرم باعث کوچک تر به نظر رسیدن فضا می‌شود

- از سری رنگ های پرکاربرد در غرفه سازی می‌توان به رنگ های آبی، سبز، نارنجی، سفید و قرمز اشاره کرد.

ننن

هدف از غرفه سازی و غرفه آرایی

هدف از غرفه سازی و غرفه آرایی می‌تواند عوامل زیر باشد:

- جذب مشتری با استفاده از رنگ های تاثیر گذار که بسیار حیاتی و مهم است.

- ایجاد بهترین کارکرد برای فضای غرفه در نمایشگاه

- ایجاد نظم و هماهنگی با استفاده از رنگ ها

- استفاده از رنگ های جذاب و ثبت نام شرکت در ذهن افراد

هر چه غرفه ی شما جذاب تر و خاص تر باشد نظر بازدید کننده را بیشتر به خود جلب می کند که این باعث می شود افراد بیشتری از غرفه شما دیدن کنند.

سعی کنید در غرفه ی خود از نورپردازی های مناسب استفاده کنید همچنین در ظاهر و طراحی آن حتما از رنگ های زیبا و چشمگیر استفاده کنید. نمای بیرونی یا همان ظاهرغرفه باید به گونه ای باشد که نوع فعالیت و خدمات شما را به سادگی بیان کند و بازدید کننده با تماشای آن بتواند به راحتی درک کند.

بنابراین طراحی غرفه می تواند نقش به سزایی داشته باشد به همین دلیل مدیریت نمایشگاه باید به این امر توجه کند. شما می توانید با اجاره تجهیزات نمایشگاهی غرفه ای زیبا طراحی کنید.

مدیریت نمایشگاه و غرفه داری کارکنان و پرسنل غرفه نمایشگاهی:

از نکات مهم دیگری که مدیریت غرفه ی نمایشگاهی باید به آن توجه کند، آراستگی کارکنان و پرسنل غرفه است. یک مدیر خوب و مدیر از قبل جایگاه هر پرسنل را در داخل نمایشگاه تعیین کرده و آن مشخص نموده.

 کارکنان و پرسنل غرفه باید همگی لباس یکدست به تن کنند و همگی آراسته باشند. زیرا که آراستگی کارکنان غرفه موجب می شود تا بازدید کنندگان بیشتری را به خود جلب کند. کارکنان غرفه باید به صورت ایستاده در جای خود بایستند و با لحن صمیمی و مودبانه به بازدیدکنندگان خوش آمد بگویند و آنها را رهنمایی کنند.

 همچنین مدیر با تجربه می توانند با اجاره تجهیزات نمایشگاهی از مهمانان پذیرایی کنند.

مدیریت نمایشگاه و غرفه داری موقعیت مکانی مناسب:

یک مدیر خوب بایستی تمای جوانب را در نظر بگیرد. یکی دیگر از نکاتی که مدیریت غرفه باید به آن توجه کند موقعیت مکانی غرفه است. یک مدیر قبل از برپایی نمایشگاه مکان غرفه خود را در نمایشگاه مشخص می کند.

مدیر غرفه داری برای مشخص کردن مکان غرفه باید توجه داشته باشد که غرفه در مکان پر رفت و آمد و پر بازدید قرار بگیرد تا بتواند به هدف خود در حضور در نمایشگاه برسد. اگر مکان غرفه در جایی باشد که کمتر کسی آن را میبیند حضور شما در نمایشگاه به نتیجه نمیرسد.

مدیر غرفه داری با اجاره تجهیزات نمایشگاهی در هزینه ها نیز صرفه جویی می کند.

منبع: تجهیزات نمایشگاهی