۰ نفر

آچار فرانسه برای مشکلات ویندوز

۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۶
کد خبر: 397712
آچار فرانسه برای مشکلات ویندوز

هرقدر هم مواظب کامپیوتر و لپ‌تاپ‌تان باشید باز هم بالاخره مشکلی به سراغ‌تان می‌آید. برای حل مشکلات رایج، نرم‌افزارهای رایگان زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید مشکلات‌تان را حل کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، یکی از کارهایی که برای عملکرد خوب سیستم می‌توان انجام داد، به‌روز نگه‌داشتن درایور قطعات مختلف سیستم است تا ارتباط میان قطعات سخت‌افزاری و سیستم‌عامل همواره در بهترین حالت ممکن باشد. یکی از بهترین برنامه‌های رایگانی که چنین کاری را انجام می‌دهد، برنامه IObit Driver Booster است که کتابخانه‌ آن از بیش از ۳ میلیون درایور بهره می‌برد و برندهای مشهوری مانند اینتل، انویدیا و AMD را به خوبی پوشش می‌دهد. بعد از نصب و اجرای این برنامه، نسخه فعلی درایورهای موجود را بررسی و جدیدترین نسخه آنها را دانلود می‌کند.

بازیابی فایل‌های پاک‌شده

اگر پس از حذف اشتباهی یک فایل، خواستار بازگشت آن هستید، می‌توانید از نرم‌افزار رایگان Recuva بهره ببرید. البته در این زمینه هیچ تضمینی وجود ندارد، اما اگر در بخش فیزیکی دیسک که فایل قرار داشته، فایل‌های جدیدی ذخیره نشده باشد، این برنامه به‌احتمال زیاد می‌تواند فایل‌های حذف‌شده را برگرداند.

این برنامه با استفاده از علائم مربوط به چراغ راهنمایی، احتمال بازگشت فایل‌ها را نشان می‌دهد و هرچه زمان کمتری از حذف فایل گذشته باشد، احتمال بازگشت آن بیشتر است. برای بازگشت فایل‌های حذف‌شده می‌توانید راه ساده یا پیشرفته را امتحان کنید و در بخش پیشرفته، کنترل‌های بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

حلال مشکلات

برنامه FixWin می‌تواند بسیاری از مشکلات کوچک ولی آزاردهنده ویندوز را اصلاح کند. در این برنامه، ۶ تب وجود دارد که یکی از آنها بخش

 Troubleshooters است و ابزارهای موجود در این بخش می‌توانند مشکلات کوچک ویندوز را اصلاح کنند. اگر در ویندوز با باگ عجیب‌وغریبی مواجه شده‌اید، پیش از انجام هر کاری ابتدا از این برنامه بهره ببرید، زیرا احتمالاً ابزارهای موجود در این برنامه از پس اصلاح باگ مذکور برمی‌آیند.

همه فن حریف رجیستری

برنامه Windows Repair Free از پس حل بیشتر مشکلات مربوط به رجیستری ویندوز برمی‌آید و علاوه بر این از قابلیت‌های دیگری هم بهره می‌برد. این برنامه رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و نقطه قوت آن در حل‌وفصل مشکلات کوچکی است که شاید از چشم دیگر برنامه‌های مربوط به بهینه‌سازی مخفی بماند.

نکته‌ مثبت این برنامه این است که برای بهره‌گیری از آن لازم نیست اطلاعات زیادی در رابطه با رجیستری و دیگر جزئیات ویندوز داشته باشید و خود آن بیشتر کارها را برای کاربر انجام می‌دهد. همچنین این برنامه می‌تواند بدافزارهای حاضر در سیستم را شناسایی کند، مشکلات مربوط به سیستم ذخیره‌سازی فایل را بررسی و درصورت لزوم، کاربر را روانه بخش Safe Mode می‌کند.

سپر دفاعی

در ویندوز ۱۰، غیر از ابزار Windows Defender، از بین بسیاری از آنتی‌ویروس‌های رایگان، می‌توانید یکی را برای افزایش امنیت سیستم انتخاب کنید. هرچند در اینجا قصد نداریم بین آنتی‌ویروس‌های رایگان مقایسه‌ای انجام دهیم، اما باید بگوییم که نسخه رایگان Avira یکی از بهترین گزینه‌های موجود محسوب می‌شود.

علاوه بر شناسایی بدافزارهای موجود در بخش‌های مختلف سیستم، این آنتی‌ویروس می‌تواند فایل‌های آسیب‌دیده را اصلاح، از فایل‌های شخصی کاربر محافظت کند و در ضمن می‌تواند در مورد لینک‌های مشکوک به کاربر هشدار بدهد. علاوه بر موارد ذکرشده، این آنتی‌ویروس بسیار سبک است و تأثیر چندانی بر سرعت سیستم ندارد.

حذف جاسوس افزارها

برنامه SUPERAntiSpyware از جمله‌ برنامه‌های امنیتی رایگان است که سابقه زیادی دارد و یکی از دلایل موفقیت آن هم به این موضوع برمی‌گردد که این برنامه همواره از بانک اطلاعاتی به‌روزی در زمینه بدافزارها و جاسوس‌افزارها بهره می‌برد و جلوی نفوذ گسترده این موارد را می‌گیرد. این برنامه رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و استفاده از آن هم بسیار آسان است. علاوه بر ابزارهای امنیتی، این برنامه از ابزارهای مربوط به بهینه‌سازی ویندوز هم بهره می‌برد.

بازگرداندن فایل‌ها

اگر پس از حذف اشتباهی یک فایل، خواستار بازگشت آن هستید، می‌توانید از نرم‌افزار رایگان Recuva بهره ببرید. البته در این زمینه هیچ تضمینی وجود ندارد