۰ نفر

بر اساس قانون جدید؛

روسیه فروش وسایل الکترونیکی بدون نرم افزارهای روسی را ممنوع کرد

۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰
کد خبر: 397163
روسیه فروش وسایل الکترونیکی بدون نرم افزارهای روسی را ممنوع کرد

بر اساس قانونی که این هفته به تصویب پارلمان روسیه رسیده، تنها آن دسته از وسایل الکترونیکی در روسیه قابل فروش خواهند بود که برخی نرم افزارهای روسی به طور پیش فرض رویشان نصب شده باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بر اساس قانون یادشده اگر شرکت های سازنده وسایل الکترونیکی از نصب نرم افزارهای پیش فرض به زبان روسی در این کشور سر باز زنند، حق فروش آنها را نخواهند داشت.

دولت روسیه هدف از این اقدام را کمک به توسعه صنعت نرم افزار در این کشور و مقابله با سلطه طلبی شرکت های فناوری غربی و به خصوص آمریکایی عنوان کرده است.

گوگل بر مبنای قرارداد خود با بسیاری از شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی آنها را مجبور می کند تا نرم افزارهای این شرکت را به طور پیش فرض در گوشی های تولیدیشان بگنجانند. روسیه قصد دارد با وضع قانون جدید این انحصار را بر هم بزند و فضایی برای توسعه کسب و کار شرکت های فناوری روسی ایجاد کند.

رسانه های غربی و آمریکایی با جنجال آفرینی در این زمینه هدف از اقدام تازه روس ها را کنترل و نظارت کاربران وسایل الکترونیک در روسیه عنوان کرده اند.

البته وضع قانون یادشده به معنای ممنوعیت استفاده از نرم افزارهای غیر روسی نیست و تنها قرار است نرم افزارهای روسی جایگزین نرم افزارهای پیش فرض گوگل شوند.