۰ نفر

اعتراض به اینترنت در صدر شکایات مردمی

۲۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۲
کد خبر: 388536
اعتراض به اینترنت در صدر شکایات مردمی

طبق گزارش‌های ماهانه در سامانه سپاس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، بیش‌ترین شکایات ثبت‌شده طی سه ماه تابستان سال جاری مربوط به اینترنت بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری)، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان شهریور ماه سال جاری را منتشر کرده است.

گزارش‌های ارائه‌شده بر اساس تعداد تیکت‌های ثبت‌شده در سامانه سپاس و هفت حوزه کاری است که مشترکان می‌توانند از طریق مرکز تماس یا سایت، به شکایت در سامانه اقدام کنند. حوزه‌های کاری شامل اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده می‌شود.

اما مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده حاکی از آن است که بیش‌ترین شکایت مشترکین در شهریورماه ۱۳۹۸ در حوزه اینترنت بوده که ۴۶.۴ درصد کل آمار شکایات را به خود اختصاص داده است. تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در شهریورماه معادل ۹۱۶۰ مورد است که نسبت به مردادماه و تیرماه سال جاری ۱۰.۴ درصد کاهش داشته است. ۵۹.۸ درصد کل شکایات در ماه مذکور از درگاه سامانه سپاس ثبت شده است.

شکایات ثبت‌شده در حوزه اینترنت بیش‌ترین تعداد شکایات و سرویس ارزش افزوده، کم‌ترین شکایات را در طول سه ماه تابستان سال جاری داشته است. شکایات مربوط به اینترنت، تشعشعات، دفاتر پیشخوان، و سرویس ارزش افزوده در ماه شهریور، نسبت به ماه‌ مرداد کاهش و شکایات مربوط به تلفن ثابت، تلفن همراه و خدمات پستی افزایش داشته است.

پیش از این مجید حقی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- درباره مصداق‌ شکایات ثبت‌شده گفته بود: پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن‌دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیم‌کارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته‌های ترکیبی؛ به ترتیب از مصداق‌های پر تکرار شکایات ثبت‌شده است.

همچنین سیدمحمد امامی - مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- درباره زمان پاسخگویی به شکایات گفته بود: بعضی از گزارش‌ها زمان‌بر است و بعضی در فاصله زمانی کوتاهی به نتیجه می‌رسند. برای مثال شکایت‌هایی که درباره تعرفه و ارزش افزوده هستند و بعد مالی به همراه دارند، رسیدگی به آن‌ها به زمان کوتاهی نیاز دارد، اما بعضی از شکایت‌ها زیرساختی می‌خواهند که در پروانه هم به سازمان تنظیم مقررات اجازه داده شده که به اپراتور زمان دهد تا مشکل را حل کند.

6