۰ نفر

5 راهکار برای تعمیر از کار افتادن دکمه‌های گوشی

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۵۴
کد خبر: 381137
 5 راهکار برای تعمیر از کار افتادن دکمه‌های گوشی

هر روز گوشی‌های موبایل بیشتر وابسته به تاچ می‌شوند و به قول مشهور بیشتر کارهای ما با استفاده از صفحه نمایش پیش‌ می‌رود اما هنوز هم دکمه‌های گوشی‌ها کاربرد زیادی دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، دکمه‌ها به‌ویژه برای کم و زیاد کردن صدا هر روز ده‌ها بار فشرده می‌شوند. به همین‌خاطر از کار افتادن ناگهانی آنها یک نگرانی تمام‌عیار به‌حساب می‌آید. اگر این اتفاق برای شما هم افتاد این چند راهکار سایت Make Use Of را قبل از رساندن گوشی به تعمیرگاه امتحان کنید؛ شاید بتوانید مشکل را حل کرد.

ری‌استارت همیشگی

همیشه به شوخی می‌گویند نصف مشکلات گجت‌ها را ری‌استارت حل می‌کند!  این احتمال وجود دارد که از کار افتادن دکمه‌ها به‌خاطر مشکلی نرم‌افزاری باشد. با شروع به‌کار مجدد گوشی با سرویس‌های پس‌زمینه و بخش‌های اصلی سیستم دوباره کار خود را آغاز می‌کند و در این حین شاید برخی از مشکلات موقتی هم برطرف شود. اگر دکمه روشن و خاموش گوشی اندرویدی شما از کار افتاده، می‌توانید اپلیکیشن Android Accessibility Suite را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب، قابلیت دسترسی‌پذیری را از بخش Settings در قسمت Accessibility فعال کنید. با این کار، در بخش نوار ناوبری آیکون میانبر شبیه به فردی که دستان خود را باز کرده نمایش داده می‌شود. آن را انتخاب کنید. گزینه Power را انتخاب کنید و با انتخاب Restart، گوشی شما ریبوت می‌شود.

امتحان در Safe Mode

ممکن است یک نرم‌افزار ثالث باعث ایجاد مشکل نرم‌افزاری برای گوشی اندرویدی شما شده باشد. تنها راه فهمیدن این مسئله رفتن به وضعیت Safe mode است که در آن برنامه‌های اضافی گوشی اجرا نمی‌شوند. رفتن به این وضعیت در گوشی‌های مختلف متفاوت است اما در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی جدید برای این کار باید دکمه پاور یا همان روشن و خاموش را نگه‌دارید تا منوی موردنظر نمایش داده شود و بعد از لمس طولانی بر گزینه Power Off، گزینه مربوط به Safe Mode را تأیید کنید که با این کار گوشی ری‌استارت می‌شود و وارد این بخش می‌شوید.

تمیزکردن دکمه‌ها

دکمه‌های گوشی همواره در معرض گردوغبار و ذرات این‌چنینی هستند. نفوذ این ذرات در اطراف دکمه می‌تواند جلوی عملکرد صحیح آن را بگیرد. یک کار مرسوم استفاده از مسواک آغشته به کمی الکل است. سعی کنید با مسواک اطراف دکمه‌ها را تمیز کنید.

تشخیص مشکل سخت‌افزاری

 با استفاده از یک اپلیکیشن می‌توانید متوجه شوید که مشکل دکمه گوشی شما چقدر جدی است. برای این کار، از طریق پلی‌استور اپلیکیشن TestM را نصب کنید. بعد از اجرای آن، در صفحه اصلی بر گزینه Hardware ضربه بزنید و بعد از انتخاب گزینه Hardware Buttons، گام‌های موردنظر را دنبال کنید. اگر اپلیکیشن TestM بتواند عملکرد مربوط به دکمه‌ها را تشخیص بدهد، متوجه می‌شوید مشکل به نرم‌افزار برمی‌گردد. اگر مشکل نرم‌افزاری باشد، می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که اخیرا نصب کرده‌اید یا موارد غیرقابل اعتماد و مواردی که مدتی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، پاک کنید و با این کار شاید مشکل برطرف شود. در غیر این صورت مشخص است که مشکل سخت‌افزاری است و اگر می‌خواهید دکمه‌ها را دوباره امتحان کنید. اگر اطلاعات فنی ندارید باید به یک تعمیرگاه مطمئن مراجعه کنید.

زندگی بدون دکمه سخت‌افزاری

اگر فکر می‌کنید پرداخت هزینه تعمیر سخت‌افزاری برایتان سخت است می‌توانید زندگی بدون استفاده از دکمه‌های روی گوشی را تجربه کنید.

اگر دکمه پاور از کار افتاده است، برای روشن کردن نمایشگر گوشی با مشکل مواجه می‌شوید. اگر گوشی شما دارای حسگر اثر انگشت است، مشکلی ندارید چون معمولا با فشار‌دادن انگشت بر آن، گوشی آنلاک می‌شود. علاوه بر این، اگر گوشی شما از قابلیت تشخیص حرکت برای روشن کردن نمایشگر بهره نمی‌برد، می‌توانید اپلیکیشن‌هایی مانند Gravity Screen را نصب کنید. این اپلیکیشن همچنین هنگام قرار گرفتن گوشی در جیب یا روی میز، گجت را به‌صورت خودکار قفل می‌کند. علاوه بر این، قابلیت دو بار ضربه بر نمایشگر را هم فراموش نکنید؛ با فعال‌سازی این قابلیت، کافی است انگشت خود را دو بار بر نمایشگر بزنید تا نمایشگر روشن شود.

اپلیکیشن Android Accessibility Suite هم حلال بسیاری از مشکلات است. این اپلیکیشن میانبرهای مختلفی را برای مواردی مانند دکمه پاور، دکمه تنظیم صدا، تنظیم روشنایی نمایشگر و دیگر موارد در اختیار شما قرار می‌دهد.