۰ نفر

فروشندگان پهنای باند ۱۰هزار میلیارد تومان درآمد دارند!

۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۰۳
کد خبر: 379171
فروشندگان پهنای باند ۱۰هزار میلیارد تومان درآمد دارند!

معاون امور کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال با گلایه از فقدان سازوکار برای درآمد تولیدکنندگان محتوا گفت: طی یک سال گذشته ۱۰هزار میلیارد تومان از طریق تولید محتوا عاید کسانی شده که فروش پهنای باند دارند اما سهم ناچیزی از به تولیدکنندگان محتوا می‌‌رسد!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدصادق افراسیابی امروز در نشست خبری دوازدهمین سوگواره ملی و پنجمین مسابقه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال «مهر‌محرم» اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه تحولی در حوزه فضای مجازی تدوین کرده که این برنامه از جانب وزیر ارشاد به تمام بخش‌ها ابلاغ شده است؛ در راستای تحقق این برنامه چند کارگروه شکل گرفته که یکی از این کارگروه‌ها وظیفه ارتقای محتوای فرهنگ و هنر در فضای مجازی را برعهده دارد.

وی افزود: عنوان معاونت فرهنگ‌سازی در ساختار جدید به معاونت امور محتوایی تغییر خواهد کرد که بخشی از وظایف این معاونت به پویش‌ها، سوگواره‌ها و جشنواره‌ها اختصاص خواهد داشت.

افراسیابی توضیح داد: ما به دنبال شناسایی و ایجاد مؤسسه‌های فرهنگی هنری برای ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در جهان هستیم؛ در این راستا یکی از مباحثی که دنبال می‌کنیم برگزاری همین جشنواره‌ها و سوگواره‌هاست.

معاون امور کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال خاطرنشان کرد: امسال ابعاد مختلف سوگواره مهر‌محرم را تبیین کرده‌ایم تا هر شرکت‌کننده‌ای بداند با چه موضوعاتی اقدام به تولید محتوا کند همچنین برای تولید محتوا در این سوگواره بیشتر تمرکزمان استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های مجازی است تا تولیدکنندگان محتوا با استفاده از یک هشتک بتوانند محتوای تولیدشده را با ما به اشتراک بگذارند؛ شناسایی محتوای تولید شده در شبکه‌های مجازی داخلی با قراردادهایی که با صاحبان این شبکه‌ها بسته شده لحاظ می‌شود، اما مشترکانی که از طریق اینستاگرام اقدام به تولید محتوا می‌کنند لازم است در سایت هم ثبت‌نام کنند.

وی افزود: ما برای ایجاد پویش تلاش کرده‌ایم تحولاتی در قالب و محتوا ایجاد کنیم، اما در کنار این اقدامات لازم است به سهم تولیدکنندگان محتوا از درآمدهای اینترنت هم توجه شود؛ طی یک سال گذشته 10هزار میلیارد تومان از طریق تولید محتوا عاید کسانی شده که فروش پهنای باند دارند، اما سهم ناچیزی از این مبلغ به تولیدکنندگان محتوا می‌رسد و این نشان می‌دهد باید در حوزه رگولاتوری فعالیت بیشتری صورت پذیرد؛ و‌ی‌اودی‌ها باید موظف شوند سهم تولیدکنندگان محتوا را پرداخت کنند.

افراسیابی ادامه داد: این سوگواره‌ها و برنامه‌ها با ایجاد جریانهای خودجوش مؤثر می‌شوند؛ چراکه عشق و علاقه مردم را به‌دنبال دارند که امیدواریم بر ایجاد این پویش‌ها به تمام استانها نیز تسری پیدا کند.

وی یادآور شد: در حوزه بین‌الملل هم با همکاری معاونت برون‌مرزی صداوسیما اقداماتی انجام شده است که همین اقدامات سطح جشنواره را از ملی به بین‌المللی ارتقا داده است.