۰ نفر

6 اپلیکیشن برای یاد گرفتن زبان جدید

۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۰۶
کد خبر: 377470
6 اپلیکیشن برای یاد گرفتن زبان جدید

یاد گرفتن زبان جدید یکی از دغدغه‌های مهم است. به قول معروف «یک زبان جدید یک زندگی جدید است». به همین‌خاطر خیلی‌ها دوست دارند زبان جدیدی را یاد بگیرند اما وقت و شاید پول آن را نداشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، گوشی‌های موبایل اما ابزارهای بسیار خوبی برای تعامل بهتر با برنامه‌ها و سایت‌های آموزش زبان دارند. به همین‌خاطر هر روزه برنامه‌های بسیاری در این زمینه عرضه می‌شود که حتی کار را برای انتخاب سخت کرده است. اینها برخی نمونه‌های مشهور اپلیکیشن‌های آموزش زبان‌های خارجی هستند که هر کدام خصوصیات مثبت و منفی خاص خود دارند.

Duolingo

معروف‌ترین سایت آموزش زبان که تعداد زیادی از زبان‌های زنده دنیا را پشتیبانی می‌کند اپلیکیشن مخصوص به‌خود را هم دارد. این محصول هم برای اندروید و هم برای iOS به‌صورت رایگان عرضه شده و تقریبا دربرگیرنده همان امکانات سایت است. به‌طور کلی اگر بحث بر سر آموزش زبان باشد، در همه زمینه‌ها Duolingo در صدر قرار خواهد گرفت. یادگیری یک زبان از پایه با

 Duolingo بسیار ساده است. تنها کافی است اپلیکیشن را باز کنید و سپس زبان مورد‌نظر خود را انتخاب و فرایند یادگیری را فورا شروع کنید. در این برنامه حتی نیازی ندارید که برای یادگیری حساب کاربری بسازید، اما اگر این کار را انجام دهید می‌توانید فرایند یادگیری خود را ثبت کنید. با تمام‌کردن هر بخش، به یک بخش مشکل‌تر می‌روید و دایره لغات و عبارات شما بیشتر و بیشتر می‌شود.

Memrise

 این اپلیکیشن راهی ایده‌آل برای یادگیری کلمات است. کلمات در این برنامه به‌صورت فلش‌کارت‌هایی جذاب نمایش داده می‌شوند که در برگه آنها اطلاعات کامل از معانی و تلفظ صوتی آن نیز گنجانده شده است. یک سیستم امتیازدهی بسیار خوب نیز در Memrise وجود دارد که باعث جذاب شدن روند یادگیری خواهد شد. این اپلیکیشن دارای سیستم امتیازدهی، برای جذب کردن فرایند یادگیری زبان انگلیسی است.  این نرم‌افزار باوجود آنلاین بودن، قابلیتی دارد که شما حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید می‌توانید با استفاده از حالت آفلاین از آموزش‌های این برنامه استفاده کنید.

Lingua.ly

این ابزار متفاوت شما را مجبور به خواندن متون طولانی می‌کند تا به این روش زبان مورد‌نظر را در سیر خواندن به شما آموزش دهد. البته نگران نباشید، برای هر سطح متنی وجود دارد و به مرور این متون سنگین‌تر و خواندن آنها سخت‌تر خواهد شد. متون مورد‌نظر از سایت این اپلیکیشن استخراج می‌شود پس عملکرد برنامه و سایت عموما یکسان است. روش اصلی آموزش این نرم‌افزار از طریق لغات است؛ درواقع با این روش ذهن شما به یک نوع خاص از نوشتن متون عادت نمی‌کند و قادر خواهید بود کلیه لغات زبانی که می‌آموزید را بخوانید. این نرم‌افزار برای افرادی مناسب است که می‌خواهند توانایی خود را در یک‌زبان گسترش دهند.

 Busuu

Busuu اپلیکیشنی است که کار کردن با آن راحت است. تنها کافی است زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید را انتخاب کنید و سپس تصمیم بگیرید که از کجای دوره آموزشی می‌خواهید شروع کنید؛ مبتدی، متوسطه، پیشرفته یا مسافرتی. بهترین ویژگی Busuu این است که زمانی که در میان خارجی‌ها قرار دارید، می‌توانید از دوره‌ مسافرتی آن استفاده کنید و امور خود را به‌طور آنی پیش ببرید. این اپلیکیشن کلمات و عبارات را هم به‌صورت منفرد و هم با قرار دادن آن در جملات به شما آموزش خواهد داد و سپس از شما آزمونی خواهد گرفت تا به واسطه آن شما را به مراحل بالاتر هدایت کند.

HelloTalk

اپلیکیشن قدیمی HelloTalk روشی بسیار جالب برای آموزش زبان دارد. این برنامه گفت‌وگو‌محور، جدا از امکانات آموزشی، پلی به سمت کسان دیگری در دنیا که دوست دارند زبان شما را یاد بگیرند باز می‌کند و شما می‌توانید با مکالمات روزانه، زبان مورد‌نظر را در خود تقویت کنید. امکانات بسیار زیادی در بخش مکالمات گنجانده شده که مستقیما برای بهتر کردن آموزش زبان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

TripLingo

همانطور که از اسم برنامه پیداست، این اپلیکیشن برای آنها که قرار است به کشوری غریب سفر کنند طراحی شده است. این برنامه با ساختاری جذاب امکاناتی از قبیل گفت‌وگوی صوتی و جملات کاربردی را برای کاربر ارائه می‌کند که در نهایت به مراوده او با مردم محلی کمک خواهد کرد.