۰ نفر

هوآوی تا سال2020 به رکورد عرضه‌ی دو میلیون ایستگاه مخابراتی5G می‌رسد

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۵۰
کد خبر: 376651
هوآوی تا سال2020 به رکورد عرضه‌ی دو میلیون ایستگاه مخابراتی5G می‌رسد

هوآوی پیشروترین شرکت در زمینه زیرساخت‌های 5G در دنیا به شمار می‌آید و در حال حاضر قراردادهای بزرگی برای ساخت و نصب دکل‌های 5G با کشورهای اروپایی و آسیایی امضا کرده است. به تازگی رن ژنگفی، بنیان‌گذار هوآوی اعلام کرده است که تصمیم دولت آمریکا برای قرار دادن هوآوی در لیست سیاه تجاری، تأثیری بر روی کسب و کار 5G این شرکت نخواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، رن ژنگفی، مؤسس هوآوی، در مصاحبه خود اعلام کرده که با صرف نظر از تصمیمات دولت آمریکا برای حذف یا نگه داشتن هوآوی در لیست سیاه تجاری، این شرکت در 18 ماه آینده بیش از 2 میلیون ایستگاه 5G تولید خواهد کرد. او معتقد است که قرار دادن هوآوی در لیست سیاه تجاری آمریکا بسیار ناعادلانه است؛ اما این موضوع کوچک‌ترین تأثیری در بهره‌وری هوآوی، به خصوص در بخش تجهیزات شبکه 5G نخواهد داشت.

5g-02

مدیرعامل هوآوی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره تحریم‌های آمریکا و اهداف هوآوی برای تولید و عرضه تجهیزات 5G گفته است:

«در ابتدا لطفاً توجه داشته باشید که اضافه کردن ما به فهرست سیاه تجاری، منصفانه نبود. هوآوی هیچ کار اشتباهی بر خلاف قوانین آمریکا انجام نداده است؛ اما همچنان در لیست سیاه تجاری این کشور قرار دارد. البته حضور در لیست سیاه تجاری آمریکا تاثیر چندانی بر روی کسب و کار ما نخواهد داشت. ما در گذشته از قطعات آمریکایی در محصولات خود استفاده می‌کردیم؛ اما در حال حاضر در اکثر محصولات و تجهیزات پیشرفته ساخت هوآوی از تجهیزات آمریکایی استفاده نمی‌شود. با وجود این، تجهیزات جدید ما حدود 30 درصد کارایی بهتری نسبت به نسخه‌های قدیمی خود دارند.

در ماه آگوست و سپتامبر پیش از تولید نسخه جدید تجهیزات 5G، این دوره را پشت سر خواهیم گذاشت و در این زمان ما فقط می‌توانیم حدود 5000 ایستگاه 5G به صورت ماهانه تولید کنیم. پس از این دوره، شرکت هوآوی قادر به تولید 60000 ایستگاه 5G تا پایان سال 2019 خواهد بود و تا سال آینده حداقل 1.5 میلیون ایستگاه دیگر تولید خواهد کرد. به همین دلیل ما برای پیشرفت در منطقه نیازی به اعتماد و همکاری شرکت‌های آمریکایی نخواهیم داشت».

5g-03

همان‌طور که مشخص است با توجه به محدودیت‌های دولت آمریکا، هوآوی بیش از پیش مصمم شده است تا وابستگی خود به محصولات آمریکایی را کاهش دهد. به همین دلیل است که این شرکت برنامه‌هایی نظیر سیستم عامل اختصاصی، استفاده از دو تأمین‌کننده برای هر تجهیز و... را دنبال می‌کند تا با کنار زدن مشکلات بتواند ضمن حفظ رتبه دوم جهانی خود در تولید گوشی‌های هوشمند، در بلندمدت به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در دنیا شناخته شود.

البته مدیران هوآوی استفاده از سیستم عامل اختصاصی این شرکت (هارمونی) را آخرین راهکار خود می‌دانند و در حال حاضر تأکید کرده‌اند که هوآوی همچنان به استفاده از اندروید ادامه می‌دهد و این سیستم عامل محبوب، گزینه اول آنها خواهد بود. از سوی دیگر باید توجه داشت تحریم هوآوی برای شرکت‌های آمریکایی نیز دردسر بزرگی ایجاد کرده است؛ چرا که این تولیدکنندگان یکی از بزرگترین مشتریان خود را از دست داده‌اند و زیان‌های مالی بزرگی را متحمل شده‌اند. از همین رو، دولت ایالات متحده به درخواست شرکت‌های فناوری آمریکایی، مجوز تجارت با هوآوی را برای آنها صادر می‌کند و به تازگی وزارت خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌های هوآوی را به مدت سه ماه دیگر لغو کرد.