۰ نفر

تشعشعات خطرناک برای بدن در ۲مدل گوشی اپل و سامسونگ

۴ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۱۴
کد خبر: 376389
تشعشعات خطرناک برای بدن در ۲مدل گوشی اپل و سامسونگ

تحقیقات جدید نشان می‌دهد آیفون۷ متعلق به اپل و موبایل گلکسی اس۸ متعلق به سامسونگ بیش از حد تعیین شده تشعشعات فرکانس رادیویی منتشر می‌کنند. این اشعه برای بدن انسان مضر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، تحقیقاتی جدید نشان می دهد موبایل های پرطرفدار از جمله آیفون ۷ و سامسونگ گلکسی اس ۸  بیش از میزان تعیین شده  در مقررات آمریکا  تشعشعات فرکانس رادیویی منتشر می کنند.

این تحقیقات توسط روزنامه شیکاگو تریبیون و با توجه به راهنمای دولت فدرال درباره میزان تشعشعات فرکانس رادیویی دستگاه های موبایل انجام شده است.  فرکانس های رادیویی برای بدن انسان ضرر دارند.

آزمایش های این روزنامه نشان می دهد سطح تشعشعات فرکانس رادیویی آیفون ۷ ، سامسونگ گلکسی اس ۸ و چند مدل دیگر از این دو شرکت بیش از حد تعیین شده است.

تشعشعات فرکانس های رادیویی آیفون حتی از آنچه اپل به طور رسمی اعلام کرده نیز بیشتر است. طبق قوانین کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) میزان تشعشعات فرکانس رادیویی دستگاه های موبایل نباید بیش از ۱.۶ وات به ازای هر کیلوگرم در یک گرم از بافت بدن انسان باشد. در همین راستا FCC مشغول بررسی این موضوع است.

تشعشعات فرکانس های رادیویی هرچند قدرت اندکی دارند اما در پوست انسان نفوذ می کنند و به دی ان ای او آسیب می رسانند. چنین روندی عامل ابتلا به سرطان و بیماری دیگر شناخته شده است.

روزنامه شیکاگو تریبیون آزمایش میزان تشعشعات فرکانس رادیویی را روی ۱۱ مدل از دستگاه های اپل، موتورلا، بلو و سامسونگ در دو فاصله ۵ و۱۰ میلی متری از بافت بدن انسان انجام داد.

این آزمایش ها نشان داد انتشار تشعشعات فرکانس رادیویی آیفون ۷ حدود ۲تا ۴ برابر بیش از  سطح تعیین شده در مقررات کمیسیون تجارت فدرال آمریکا است. میزان انتشار تشعشعات فرکانس رادیویی سامسونگ گلکسی اس ۸  حدود ۵ برابر بیش از حد تعیین شده بود.