۰ نفر

رشد 38درصدی بازار فروش ساعت‌های هوشمند

۲۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۹
کد خبر: 374908
رشد 38درصدی بازار فروش ساعت‌های هوشمند

کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی کانالیز به تازگی با انتشار گزارشی جدید اعلام کرده‌اند که در دومین فصل از سال جاری میلادی ۷.۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در آمریکای شمالی فروخته و عرضه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ساعت‌های هوشمند که در سال‌های اخیر به شدت مورد محبوبیت و استقبال کاربران و علاقمندان به حوزه فناوری واقع شده‌اند، یکی از جدیدترین محصولاتی هستند که در بازار بعضی از کشورها همچون ایالات متحده آمریکا، کانادا، کشورهای اروپایی و شرق آسیایی فروش موفقیت آمیزتر و بهتری را برای خود به ثبت رسانده است.

آمریکای شمالی یکی از بزرگترین بازارهای فروش ساعت‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی در جهان به شمار می‌رود.

حالا تازه ترین آمارهای منتشر شده در وب سایت gsmarena نشان می‌دهد که فروش ساعت و گجت‌های هوشمند پوشیدنی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۳۸ درصد رشد و افزایش مواجه شده است. این آمارها همچنین گویای درآمد دو میلیارد دلاری شرکت‌های تولیدکننده مربوطه از فروش گجت‌های پوشیدنی و ساعت‌های هوشمند است که اپل با فروش ۲.۹ میلیون دستگاه ساعت هوشمند اپل واچ در این بازه زمانی در صدر فهرست  رده بندی برندهای تولیدکننده ساعت هوشمند قرار گرفته است.  

بعد از اپل، شرکت فیت‌بیت با ۱.۹ میلیون دستگاه ساعت هوشمند در رتبه دوم و سامسونگ با ۰.۸ میلیون دستگاه در رتبه سوم این جدول قرار گرفته اند. رتبه های چهارم و پنجم نیز به ترتیب به برندهای گارمین و فسیل تعلق گرفته است که در دومین فصل ۲۰۱۹ میلادی، ۰.۵ میلیون و ۰.۳ میلیون دستگاه ساعت هوشمند روانه بازار آمریکای شمالی کرده‌اند. این در حالیست که میزان فروش و عرضه شرکت‌های مختلف در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲.۲، ۱.۶، ۰.۴، ۰.۵ و ۰.۲ میلیون دستگاه ساعت هوشمند بوده است.  

سایر برندها نیز در مجموع ۱.۳ میلیون دستگاه ساعت هوشمند به بازار کشورهای ایالات متحده آمریکا و کانادا عرضه کرده‌اند.

iHINL8WYDxpR

بر اساس داده‌های جدول ذکر شده در بالا، سهم شرکت‌های اپل، فیت بیت، سامسونگ، گارمین و فسیل به ترتیب ۳۷.۹ درصد، ۲۴.۱ درصد، ۱۰.۶ درصد، ۷ درصد و ۴.۱ درصد گزارش و اعلام شده است.