۰ نفر

اندازه‌گیری فشار خون به سادگی سلفی

۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۳۳
کد خبر: 372238
اندازه‌گیری فشار خون به سادگی سلفی

یک تیم تحقیقاتی شامل محققان چینی و کانادایی برنامه‌ای را برای تلفن همراهی طراحی کرده‎اند که با استفاده از آن می توان از روی تصویر چهره فرد فشار خون او را اندازه گرفت.

به گزارش رادیو بین المللی چین، محققان دانشگاه تربیت معلم «هانگ جوئو» چین و دانشگاه تورنتوی کانادا در گزارشی که روز گذشته در مجله «چرخش تصاویر قلب و رگها» آمریکا منتشر شد، اعلام کردند با این اپلیکیشن که با اتکا بر فناوری تصویربرداری نوری تراپوستی کار می کند، می توان بر حسب تغییرات جریان خون صورت در تصاویر ویدئویی که با گوشی همراه گرفته شده است، اندازه دقیق فشار خون را تعیین کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محققان در این طرح، فشار خون هزار و ۳۲۸ داوطلب بزرگسال کانادایی و چینی را با دو روش جدید و سنتی گرفتند و سپس به بررسی نتایج حاصل از هر دو روش پرداختند.

این آزمایش نشان می دهد دقت عدد فشار سیستولی که با این اپلیکیشن به دست آمده است تا ۹۵ درصد است میزان دقت در مورد فشار دیاستولی و فشار نبض نیز ۹۶ درصد است که با معیار اندازه‎گیری وسائل اندازه گیری فشار خون مرسوم مطابقت دارد.

محققان اعلام کردند در تلاش هستند تا طول مدت ویدئو چهره مورد نیاز برای استفاده از این اپلیکیشن را از دو دقیقه به ۳۰ ثانیه کاهش دهند تا این فناوری کاربرد بیشتری پیدا کند.