۰ نفر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

صدای «ظریف»، حیثیت دیپلماسی آمریکا را زیر سوال برده است

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۲۱
کد خبر: 371032
صدای «ظریف»، حیثیت دیپلماسی آمریکا را زیر سوال برده است

چند روز قبل امریکا وزیر امورخارجه ایران را تحریم کرد؛ حمایت‌ها از محمد جواد ظریف، به شکلی کاملا همدلانه از سوی مردم و دوستان‌شان در هیات دولت در جریان است، هشتگ ما «ظریف هستیم» نیز در توئیتر همچنان ترند است. وزیر جوان ارتباطات معتقد است: ایالات متحده حیثیت دیپلماسی خودش را زیر سوال برد تا صدای ظریفِ دولت ما را متوقف کند، اما نتوانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که در شبکه‌های اجتماعی حضور جریان‌ساز داشته باشید، حضور آقای ظریف دقیقا مصداق همین نوع نگاه است. حضور جریان‌سازی که نه صرفا داخلی بلکه بین‌المللی است.

محمدجواد آذری جهرمی که دو روز قبل در صفحات توئیتر و اینستاگرام خود به حمایت از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پرداخته بود، درباره شبکه های اجتماعی و انتقاد از نگاهی که بیشتر به سمت مسدوسازی این شبکه‌ها در جریان است، گفت: من بر اساس قانون به منصب وزارت رسیده‌ام، قطعا توقع از من این است که در همان چارچوب حرکت کنم و تا الان هم در راستای قانون گام برداشته‌ام. قصد دو قطبی‌سازی ندارم اما گروهی در کشور ما بنا بر ملاحظاتی که دارند مخالف رفع فیلتر هستند و فعالیت شبکه‌های اجتماعی در کشور را مضر می‌دانند، دلایل و استدلال‌هایشان نیز محترم و مشخص است.

وی ادامه داد: اما عده‌ای هم مثل ما فکر می‌کنند؛ اگر شبکه اجتماعی مضر و بد است چرا ایالات متحده حیثیت دیپلماسی خودش را برای این که صدای ظریفِ دولت ما را متوقف کند، زیر سوال برده است؟ فعالیت هوشمندانه آقای ظریف در شبکه‌های اجتماعی، فضای سیاسی بسیاری از رهبران و مردم جهان را علیه هیات حاکمه آمریکا کرده و این از ظرفیت‌های شبکه اجتماعی سرچشمه می‌گیرد.

آذری جهرمی تصریح کرد: اگر شبکه‌های اجتماعی آسیبی برجای می‌گذارند، ناشی از کمبود فعالیت‌های صحیح و جریان‌ساز ما در این شبکه‌هاست وگرنه ذات شبکه‌های اجتماعی نمی‌تواند منفی باشد و اتفاقا فرصت ایجاد می‌کند، دکتر ظریف با فعالیتش شبکه اجتماعی را به تهدیدی برای هیات حاکمه ایالات متحده تبدیل کرده که این کار کمی نیست.

وزیر ارتباطات در خصوص تحریم وزیر امور خارجه کشورمان از سوی امریکا خاطرنشان کرد: جمله‌ای که در توئیترم نوشتم بهترین جمله درخصوص عملکرد ایشان است؛ ما نگران تحریم آقای ظریف نیستیم و همه هوای همدیگر را داریم، دکتر ظریف، اعتبار دیپلماسی کشور است.

او با بیان اینکه تعابیری که رهبر معظم انقلاب درخصوص وزیر امور خارجه کشورمان استفاده کرده‌اند، تا به حال درباره هیچ‌یک از دولتمردان و وزرای دولت به کار نبرده‌اند، اضافه کرد: باید این را به خاطر داشته باشیم که دشمن به ما صلوات نمی فرستد، می‌رود و دقیقا روی نقطه قوت ما دست می‌گذارد. تحریم آقای ظریف نشان می‌دهد عملکرد ایشان عملکرد درستی است، ما نیز از ایشان حمایت می‌کنیم و دوست‌شان داریم.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه تحریم اخیر امریکا، اتفاقات غبار ناراحتی و نگرانی روی چهره وزیر امور خارجه کشورمان نمی‌نشاند، گفت: دکتر ظریف، انسان خلاقی است قطعا با ابتکار عمل‌هایی که از او سراغ داریم، تهدید فرضی که آن‌ها ایجاد کردند را به فرصت چند برابری برای کشور تبدیل می‌کند.