۰ نفر

دسترسی ۶۴۴روستای آذربایجان شرقی به شبکه‌ ملی اطلاعات

۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۲۸
کد خبر: 370715
دسترسی ۶۴۴روستای آذربایجان شرقی به شبکه‌ ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همزمان با سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی، ۱۹۸پروژه‌ توسعه پوشش همراه و ارائه خدمات الکترونیک برای ۶۴۴روستا در آذربایجان شرقی با مجموع سرمایه گذاری ۱۱۲.۰۴میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی در آیین افتتاح ۱۹۸پروژه توسعه پوشش همراه و ارائه خدمات الکترونیک برای ۶۴۴ روستا در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: جوانان آذربایجان شرقی بعد از تیم تراکتور، به بیشترین چیزی که علاقه دارند، ارتباطات است و این را همواره در ملاقات‌ها و صحبت‌ها تاکید می‌کنند، البته برخی اوقات ما به شوخی می‌گوییم؛ ارتباطات مهم‌تر از تراکتور است.

وی با بیان این‌که استعدادهای بسیار زیادی از جنس توسعه برای اشتغال در حوزه‌ی آی‌سی دی در استان وجود دارد که مورد توجه قرار گرفته است، گفت: ما برای توسعه‌ی ارتباطات در آذربایجان شرقی در دولت دوازدهم، اقدامات را در سه فاز تعریف کرده‌ایم، فاز اول در فروردین ماه سال گذشته به پایان رسید و با فعالیت شرکت مخابرات ایران و همراه اول ۵۲۸ دکل مخابراتی که از تکنولوژی قدیمی WLNبرخوردار بودند، بروز رسانی شدند و برای این اقدام ۲۴میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد، امروزه تمامی  روستاهای تحت پوشش این سیستم به سیستم‌های بروز مجهز شده‌اند.

آذری جهرمی ادامه داد: در فاز دوم که امروز به بهره برداری رسید، ۱۱۴سایت مخابراتی توسط شرکت ایرانسل، ۸۱ سایت مخابراتی توسط همراه اول و سه سایت مخابراتی توسط شرکت رایتل احداث شد که دستاوردمان از این پروژه‌ها، تکمیل پوشش مناطق شهری و اتصال ۶۴۴روستای آذربایحان شرقی به شبکه‌ی ملی اطلاعات بوده است.

وی بیان کرد: برای تحقق این اقدام ۲۶  میلیارد تومان از سوی دولت و ۸۶ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده است، در حال حاضر با افتتاح این فاز ۸۹.۹ درصد پوشش جمعیتی روستایی استان به شبکه‌ی ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

آذری جهرمی با اشاره به هدف گذاری که برای فاز سوم شده است، گفت: تا  پایان سال جاری پوشش جمعیت روستایی را به ۸۰ درصد می‌رسانیم، براین اساس فردا جلسه‌ای با آقای استاندار و مجمع نمایندگان استان برگزار می‌شود تا عملیات اجرایی ۲۸ سایت نسل دو، ۳۸ نسل سه و ۶۸نسل چهار و همچنین عملیات احداث ۳۰۲ کیلومتر فیبر نوری در آذربایجان شرقی برای رسیدن به شاخص ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار آذربایجان شرقی آغاز شود، اعتبار فاز سوم ۷۰ میلیاردتومان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از آقای رئیس جمهور خواستار اعلام آغاز عملیات اجرایی برای ایجاد دسترسی ۳۰۰ روستای آذربایجان شرقی به شبکه‌ی ملی ارتباطات  تا پایان سال ۹۸ هستیم.