۰ نفر

ترسیم نقشه راه برای اقتصاد دیجیتال

۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۵۱
کد خبر: 365772
ترسیم نقشه راه برای اقتصاد دیجیتال

معاون اول رئیس جمهور گفت: ما باید نقشه راه مطمئنی برای توسعه اقتصاد دیجیتال ترسیم کنیم که این نقشه راه نیز باید توسط جوانان ترسیم شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: زمینه جدید کار و فعالیت در دنیا به وجود آمده که ما نباید از آن غافل شویم. امروز در دوران انقلاب صنعتی و‌ ارتباطی اگر بتوانیم به اقشار جامعه انتقال دهیم که فرصت از دست می رود و اقتصاد دیجیتالی سهم زیادی نسبت به اقتصادهای دیگر دارد.

 معاون اول رئیس جمهور گفت: کشور ما دارای فضای مناسبی در کسب و کارهای جدید است. در جلسه باکارافرین صنعتی همیشه موضوع بازار فروش و تسهیلات مالیاتی مطرح بود تا شرایط گلخانه ای ایجاد شود تا آنها بتوانند رشد کنند در حالی که در این جلسه به ایجاد شرایط یکسان برای رشد همه اشاره شد.
وی افزود: سرمایه انسانی توانمند و کارامد ایران قادر است که مشکلات ایران را حل کند، آمریکایی ها می توانند همه سرمایه های طبیعی را تحریم کنند ولی نمی توانند فکر و خلاقیت جوانان را تحریم کنند و ما نیز اگر می خواهیم آینده هوشمند و مناسبی داشته باشیم باید به همین سرمایه اتکا کنیم.

جهانگیری اضافه کرد: می توان در بخش های مختلف کشور ورود کرد و آنها را با خلاقیت پرورش داد، ما باید نقشه راه مطمئنی برای توسعه اقتصاد دیجیتال ترسیم کنیم که این نقشه راه نیز باید توسط جوانان ترسیم شود.
وی در ادامه گفت: زیر ساخت های لازم هم تهیه شده است. آموزش مناسب و‌کاربردی یکی از مولفه های این نقشه راه است و باید از مهاجرت مغزها جلوگیری کرد.
 معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: تسهیل کار بنگاه ها و برداشتن محدودیت ها نیز اهمیت ویژه ای دارد. همکاری جمعی با وزارت ارتباطات و وزارت صمت و معاونت علمی و نظام بانکی باید وجود داشته باشد تا مشکلات مرتفع شود.
وی تصریح کرد: کارافرینی عامل تغییرات بنیادین در جامعه است.این اولین باری است که من با این روش ازکارافرینی مواجه شدم و پیش از این کارافرینان به دنبال ایجاد شرایط برای رشد بودند در حالی که در این جلسه جنس سخنان کارافرینان استارتاپی متفاوت بود.
جهانگیری در ادامه بیان کرد: مقاومت ها در مقابل تغییرات بخصوص در بخش مدیران موجب بر باد دادن صنعت کشور می شود. مردم باید میوه شیرین رونق این کسب وکارها را بچشند و‌از آن حمایت کنند.
وی تصریح کرد: افزایش بهره وری و‌تولید باعث رضایت بیشتر مردم می شود. در شرایط فعلی کشور با این کسب و کارهااشتغال ایجاد می شود.
 معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: دولت همراه شماست و پشتیبان کسب وکارهای نوین و شرکت های دانش بنیان است و با جرات و جسارت جلو بروید.